Sembang² Sembang²
PENGUMUMAN : sila klik disini Laman Utama Login
Syarat Penggunaan | Enjin Carian | Soalan Lazim | Arkib 8hb Muharram 1436 @ 01hb November 2014, 11:51:35 pagi
  Salam sejahtera
Melayu.com   »   Sembang²   »   Sembang Diskusi  
(Pengendali : abe)  

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru
Dihantar oleh makna:- : Binatang masuk rumah
noraaziz
Ahli Setia
1. Dihantar pada 18hb Julai 2005, 03:07:13 pagi    [Edit]
nak tahulah ada tak sesiapa yang tahu makna bintang masuk kat dalam rumah kita.....rumah kita ni selalu sangat kupu-kupu masuk, burung masuklah..... korang semua tahu tak makna ...apsal diaorang ni selalu masuk rumah.........

orang tua2 kata......kalo rumah ular masuk.....nak pindah rumah.......
kupu2 masuk...org jauh nak dtg rumah kita.........entahlah..tunggu juga tapi tak sampai2 pun,,,,,,,,,,

218.208.230.:-)

azarazara
Ahli Setia
2. Dihantar pada 18hb Julai 2005, 03:36:50 pagi    [Edit]
makna nye binatang-binatang tu sesat jalan termasuk umah kita. maklumlah takde tanda jalan bagi mereka tu

203.114.14.:-)

Ashsha
Ahli Produktif
3. Dihantar pada 19hb Julai 2005, 3:41:22 ptg    [Edit]
noraazizi..
mungkin tetamu jauh tu belum berkunjung tiba...insya'allah ada le tu nanti..

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

61.6.58.:-)

hani_ls
Ahli Produktif
4. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 00:56:05 pagi    [Edit]
ekekekekkekekeee....

--------------
...di matamu aku..di hatimu dia...

219.92.197.:-)

Teja_77
Ahli Setia
5. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 01:08:38 pagi    [Edit]
rumah teja pernah masuk biawak sebulan lepas teja kawen.

dia duduk bawah tangga tak sedar langsung sampai kucing teja bau2 kat
tangga tu.yang peliknya camner dia masuk, rumah sentiasa ada org, kat bandar pulak tu.dari mana dia datang.

org kata kalau biawak ni bahaya alamatnya ada org nak buat kacau.
takut jugak masa tu.tapi alhamdulillah tak dak apa2.

219.95.16.:-)

daun
Ahli Aktif
6. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 02:04:16 pagi    [Edit]
binatang masuk umah sbb :

1. korang tak letak tanda nama kat depan umah...jadi binatang ingat tu umah diorg.

2. korang tak tutup pintu, dia ingat situ shopping centre..

3. saje jengah SEDARA!!!

--------------
WELCOME 2 MY LIFE!!

202.186.187.:-)

langsuir80
Ahli Produktif
7. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 04:06:54 pagi    [Edit]
kalau beruang kutub masuk umah camne?

--------------
+ cantek menarik tertarik ko mmg babun +

219.95.243.:-)

zurina77
Ahli Produktif
8. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 04:31:50 pagi    [Edit]
jgn langsuir masuk rumah dah le..

--------------
aisyah..aisyah..si merah..

202.161.142.:-)

thinkerbell
Ahli Setia
9. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 04:43:36 pagi    [Edit]
hari-hari kucing masuk umah...apa maknenya plak ekr??

--------------
sekali air sungai melimpah..sekali pasirnya pun berubah..itulah falsafah yg menjadi ikutan & bualan

161.142.14.:-)

airmas_sz
Ahli Aktif
10. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 04:48:41 pagi    [Edit]
maknanya rumah ngko tu kat tengah hutan tu pasal binatang selalu masuk

--------------
{010100110110000101101101011100110111010101101100}

219.95.235.:-)

abede
Ahli Produktif
11. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 06:54:55 pagi    [Edit]
kalau dia masuk pas tu ko bagi makan ko akan dapat pahala sedekah.
Kalau dia masuk pas tu tinggal dlm rumah ko pun ko akan dapat pahala gak..kalau burung-burung datang diperkarangan rumah ko makan buah-buahan pohon kayu yang ko tanam kat luar rumah ko yang ko tanam pun ko akan dapat pahala sedekah gak..pendek kata berbaik sesama makhluk ni pahala belaka..

Tpi jangan la dibiarkan kalau binatang-binatang yang seangkatan ular, kala jengking dan lipan yang masuk umah...kang kena sengat bala yang dapat

--------------
Jangan jadi JEBON arrr..

192.198.147.:-)

putraselatan
Ahli Produktif
12. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 07:04:30 pagi    [Edit]
Assalamualaikum

kalau binatang masuk rumah..
maknanya kena perhati sikitlah..
kot kot dia terberak ker kat dalam umah..
lelagi kalau binatang yang tak tau tandas kat maner..


--------------
-| Suami Fazzlin | Ayah kepada Muhammad Amar Iskandar |-

202.190.116.:-)

noraaziz
Ahli Setia
13. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 07:12:24 pagi    [Edit]
nanti nak letak NO ENTRY lah.......

218.111.39.:-)

langsuir80
Ahli Produktif
14. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 07:36:26 pagi    [Edit]
quote:
jgn langsuir masuk rumah dah le..

kalau saye takper arr...nak dtg rayer nnt.

quote:
kalau beruang kutub masuk umah camne?

beruang kutub tu member aku arr...dia orang...dia besar cam beruang...
aku tak kisah dia masuk umah.

--------------
+ cantek menarik tertarik ko mmg babun +

219.95.243.:-)

zurina77
Ahli Produktif
15. Dihantar pada 20hb Julai 2005, 07:40:48 pagi    [Edit]
langsuir tak leh masuk umah..
langsuir80 takpe la.. muahahaha..

rayer.. no hal..mmg open house pun..

--------------
aisyah..aisyah..si merah..

61.6.54.:-)

susu
Ahli Aktif
16. Dihantar pada 21hb Julai 2005, 01:34:20 pagi    [Edit]
umah aku pun selalu gak binatang masuk.....nyamuk la...lalat la....lipas la..ade sekali tuh......semut pun ade....ish...

--------------
isap lagi bess...

219.95.81.:-)

seri79
Ahli Aktif
17. Dihantar pada 21hb Julai 2005, 01:42:15 pagi    [Edit]
binatang suka kat umah ngko tu...
diorang nak jadikan port diorang le tuuu

--------------
Sayang Trisya muahhhhh..

210.187.28.:-)

oneny
Ahli Produktif
18. Dihantar pada 21hb Julai 2005, 01:58:50 pagi    [Edit]
kat umah aku plak, dah jadi cam kerajaan anai2...nasib baik umah aku ni simen...kalo tak dah lama runtuh kena makan dek anai2..

--------------
To every thing there is a season and a time to every purpose under the heaven..

219.95.213.:-)

coppec_2000
Ahli Produktif
19. Dihantar pada 21hb Julai 2005, 02:07:06 pagi    [Edit]
quote:
umah aku pun selalu gak binatang masuk.....nyamuk la...lalat la....lipas la..ade sekali tuh......semut pun ade....ish...




quote:
kat umah aku plak, dah jadi cam kerajaan anai2...nasib baik umah aku ni simen...kalo tak dah lama runtuh kena makan dek anai2..





--------------
GENIUS is 1% iNsPiRaTiOn and 99% pErSpIrAtIoN

203.106.39.:-)

azarazara
Ahli Setia
20. Dihantar pada 21hb Julai 2005, 03:40:38 pagi    [Edit]
kemungkinan rumah-rumah yg di masuki binatang itu berpotensi untuk menjadi ZOO suatu hari nanti. sekian terima kasih

203.114.14.:-)

fadzreen
Ahli Produktif
21. Dihantar pada 21hb Julai 2005, 03:44:54 pagi    [Edit]
kalau orang boleh masuk zoo (rumah binatang) takkan le binatang tak boleh masuk umah orang..

--------------
gelang kristal swarovski - YM fadz_reen/SMS/CALL 019-3921151

202.185.243.:-)

coppec_2000
Ahli Produktif
22. Dihantar pada 21hb Julai 2005, 04:37:04 pagi    [Edit]
quote:
kemungkinan rumah-rumah yg di masuki binatang itu berpotensi untuk menjadi ZOO suatu hari nanti

--------------
GENIUS is 1% iNsPiRaTiOn and 99% pErSpIrAtIoN

203.106.39.:-)

aDiYa
Ahli Produktif
23. Dihantar pada 21hb Julai 2005, 06:48:30 pagi    [Edit]
umah aku banyok no...la tikus.nak buat camner ekkk??umah lama..sewa plak tuh.mlm td kemuncak..dia siap gigit kaki aku!!!

--------------
aku la ibu YaYa..binik aDieY

61.6.35.:-)

salsham
Ahli Setia
24. Dihantar pada 22hb Julai 2005, 07:31:59 pagi    [Edit]
quote:
kat umah aku plak, dah jadi cam kerajaan anai2...nasib baik umah aku ni simen...kalo tak dah lama runtuh kena makan dek anai2..

org ckp elok kalau anai2 buat sarang dlm umah, sejuk rumah tu...

quote:
umah aku banyok no...la tikus.nak buat camner ekkk??umah lama..sewa plak tuh.mlm td kemuncak..dia siap gigit kaki aku!!!

itu tandanye nk kena bela kucing, tapi jgn bg kucing tu mkn friskies. cam kucing kt umah aku dh meninggal dah, bg makan friskies (dolu2 mkn nasik campur pale ikan jek) ade ke patut tgk jek tikus berlari2, patutnye tangkap ler!!

tapi kan... jgn sesekali bunuh serangga yg masuk umah, sbb diaorg doakan kiter... tapi lipan, kala jengking tu kena bunuh la kot...

--------------
diammmmmmm......Barisan depan!!!

211.25.50.:-)

pisces1978
Ahli Produktif
25. Dihantar pada 26hb Julai 2005, 11:46:55 pagi    [Edit]
quote:
jgn langsuir masuk rumah dah le..
i like your word

202.58.85.:-)

doraemon
Ahli Aktif
26. Dihantar pada 27hb Julai 2005, 01:27:40 pagi    [Edit]
kalu ular masuk umah.. ada byk maknyanya..
1. maknanya ko kena behati2 la.... sedia buluh panjang dlm umah... kalu jumpa ko katok je dia.. jgn jadi mcm kes dulu bakal pngantin kena patuk tu ...

2. maknanya ko kena la rajin2 bersihkan semak samun kat skeliling umah ko tu, nampak sgt ko ni mcm pemalas je nak tebas rumput belukar tu.. rajin2kan le diri sbl byk lagi menatang lain masuk umah ko... buat gotong royong bes apa...

org tua2 ada petua kalu ular masuk umah.. especely kalu ular tu kaler hitam. kemungkinan tu ular betul or ular jelmaan ...(mmg btul ada, but WALLAHU A'LAM) .. petuanya.. kita kena cakap suruh ular tu pegi 3x(syoh...syoh.. kluar.. kalu x, aku katok ko dgn buluh (lebih afdhal).
kalu dia ular jelmaan, dia akan pegi sbb takut kena pukul. kalu dia buat bodohhhh je.. tu ular betul la.. oranggg kata la...

* Mesej ini telah disunting oleh doraemon pada 27hb Julai 2005, 01:29:50 pagi

--------------
ang, ang, ang, dora-e-mom....

219.93.8.:-)

noraaziz
Ahli Setia
27. Dihantar pada 27hb Julai 2005, 3:10:22 ptg    [Edit]
..rumah kita tak ade semak lah...........

218.111.39.:-)

chilut
Pengendali
28. Dihantar pada 27hb Julai 2005, 4:16:33 ptg    [Edit]
kucing
makna kucing masuk rumah bagi tuan rumah yang tidak membela kucing.
adalah tuan rumah tak tutup pintu samada pintu depan / pintu belakang.

doraemon
Ahli Aktif
29. Dihantar pada 28hb Julai 2005, 08:01:18 pagi    [Edit]
quote:
org ckp elok kalau anai2 buat sarang dlm umah, sejuk rumah tu...


ah'ah.. mmg sejuk rumah, sbb kalu umah ko runtuh, ko x de tempat nak beteduh dr ujan, tido malam pun sejuk la...

--------------
ang, ang, ang, dora-e-mom....

219.93.8.:-)

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim
Hakcipta Terpelihara © Melayu.com 1998 - 2005