Sembang² Sembang²
PENGUMUMAN : sila klik disini Laman Utama Login
Syarat Penggunaan | Enjin Carian | Soalan Lazim | Arkib 6hb Dzulhijjah 1435 @ 01hb Oktober 2014, 10:14:49 mlm
  Salam sejahtera
Melayu.com   »   Sembang²   »   Sembang Kesihatan, Petua & Kecantikan  
(Pengendali : boboiz, piqah)  

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru
Dihantar oleh sakit : ubat bisul cara tradisional...tolong
ezzy
Ahli Baru
1. Dihantar pada 22hb Disember 2004, 11:24:58 pagi    [Edit]


ader tak sesiapa yang tahu camner nak rawat bisul cara tradisional...

hehehehe...penyakit tuhan nak bagi ni...banyakla besabar...setiap

penyakit ade ubatnyer sape bleh tolong.....orang kate duduk atas bantal

bleh kena bisul .....ezzy tak dok atas bantal pun.... ari tu kena kat kaki

kire oklagi bleh jumpe doktor....kalu kena kat punggung .....ish....

kenapa yek asyik kena bisul jek.... so skang ni nak makan seafood tu kena

pendam kan jela hasrat di hati...

203.106.136.:-)

suzismi
Ahli Aktif
2. Dihantar pada 22hb Disember 2004, 11:48:10 pagi    [Edit]
tumbuk bwg putih lepas tu tenyeh kat bisul tu...
ambil pucuk keledek tumbuk dan tenyeh kat bisul tu..
daun semalu..kena tumbuk gak..

ha.. cubalah tapi nak kena rajin buat...

--------------
Salindah/Examo/Revell/Cosway/DCL/mawar9774@yahoo.com/sms~0127526483

203.106.196.:-)

ezzy
Ahli Baru
3. Dihantar pada 23hb Disember 2004, 09:47:50 pagi    [Edit]
suzismi

terima kasih.... ezzy lom cube lagi.....tapi akan try...tunngu bisul masak.....baru bleh.....supaya kuman semua bleh keluar sekali gus.... ader org bagi tahu ......tu....

203.106.135.:-)

vogue2704
Ahli Produktif
4. Dihantar pada 23hb Disember 2004, 10:12:48 pagi    [Edit]
Bisul ek..
hmm...kita tak tahan nye bisul ni sakit....pernah kena kat lutut waktu belajar....tapi kita tak buat apa..sebab bisul ni akan pecah sendiri bila sampai waktu dia...tapi lepas tu kita gi klinikla makan ubat semua tu....

pastu plak...kalu nak jadi bisul kita beli fobancort kat farmasi ade...supaya bisul tu tak menjadi....rasa-rasa cam nak bisul terus sapu....

tradisional susahla sebab kita duk jauh.,..pulak tu kat KL ni nak cari benda2 tradisional bukannya senang....rasa macam kena letak daun...daun apa ke nama tak ingatla...

--------------
Life must Go On

202.190.64.:-)

ras7277
Ahli Setia
5. Dihantar pada 30hb Disember 2004, 3:40:40 ptg    [Edit]
bisul tu org tua2 kata psl darah kotor. kalau pakar plak kata, toksin. ntah lah...

kena make sure pemakanan yg sihat lah...dulu sy ada gak bisul kat atas kening..adoi..sakit kepala dibbuatnya. letak ubat sapu dan mkn produk kesihatan utk buang toksin. alhamdulillah....dah sihat. tak payah pantang2 makan dah..

203.106.54.:-)

ikhlasonline
Ahli Setia
6. Dihantar pada 30hb Disember 2004, 3:46:48 ptg    [Edit]
ezzy

Baru malam tadi cakap pasal macam mana nak ubat bisul... rupa-rupanya ada orang nak cari ubat bisul

Ok... caranya... daun keledek atau daun cili padi bersama dengan putiknya ditumbuk & dicampur dengan kapur secukup rasa... kemudian tempekkan pada bisul tu.... dia akan sedut bisul tu ke satu tempat sajer... berguna juga bagi mereka yang kena jangkitan bernanah...

Lagi satu... jangan amalkan kalau badan tengah panas berpeluh terus mandi... begitu juga kalau lepas makan terus mandi.... potensi untuk kena bisul dan yang paling teruk kena kanser....

* Mesej ini telah disunting oleh ikhlasonline pada 30hb Disember 2004, 3:48:11 ptg

210.186.222.:-)

d_putra98
Ahli Baru
7. Dihantar pada 30hb Disember 2004, 3:55:18 ptg    [Edit]
perubatan tradisonal adalah yang paling selamat sekiranya diamalkan...
insyALLAH ari ni saya akan cari kamus perubatan tradisonal..

--------------
meh laa join i ..http://www.studiotraffic.com/index.php?refid=620699

210.19.40.:-)

dilla_ain
Ahli Baru
8. Dihantar pada 30hb Disember 2004, 3:58:33 ptg    [Edit]
Keluarga saya dari dulu hingga kini gunakan asam jawa + selawat ke atas Nabi 3x kemudian tenyehkan kat bisul tu..InsyaAllah..dia akan bantu dan tak tumbuh lagik...sama jugak cam jerawat...kalau letak asam jawa, jerawat akan beransur kecut...

202.188.113.:-)

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim
Hakcipta Terpelihara © Melayu.com 1998 - 2005