Sembang² Sembang²
PENGUMUMAN : sila klik disini Laman Utama Login
Syarat Penggunaan | Enjin Carian | Soalan Lazim | Arkib 22hb Dzulkaedah 1435 @ 17hb September 2014, 5:32:36 ptg
  Salam sejahtera
Melayu.com   »   Sembang²   »   Sembang Produk Kecantikan & Kesihatan  
(Pengendali : eyzlyn)  

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru
Dihantar oleh ELKEN SPIRULINA : RAJA SEGALA SPIRULINA!!
shurie
Ahli Aktif
1. Dihantar pada 23hb Jun 2005, 3:04:50 ptg    [Edit]


Elken Spirulina ialah makanan kesihatan yang berkhasiat tinggi dan diperkuat dengan protein
sayuran bermutu tinggi, Asid Gama Linolelik, Glycogen serta pelbagai vitamin dan mineral. Rumpai
laut beralkali ini mudah dihadam dan diserap ke dalam tubuh. Ia merupakan makanan suplemen
yang sempurna untuk memperoleh kekuatan dan tahap kesihatan yang baik.

Anugerah dan pengiktirafan:



--------------
Smart : IgG-Plus....sila sms/call..012-6705713

218.111.255.:-)

shurie
Ahli Aktif
2. Dihantar pada 23hb Jun 2005, 3:07:17 ptg    [Edit]
Tahukan Anda Kebaikan Spirulina?

Berikut adalah antara kebaikan spirulina:

·         sumber pemakanan yang kaya dengan pelbagai zat.

·         pembersih darah dan pembuangan toksin.

·         mengurangkan keasidan badan akibat pengambilan makanan berasid seperti gula, kopi, soda
dsb.

·         membuang toksin di dalam hati dan buah pinggang.

·         membantu pengurangan berat badan di samping menambah kadar metabolisma. 

·         menguatkan sistem imune (daya menentang penyakit) 

·         membersihkan perut dengan membuang toksin di dalamnya dan menyebabkan bakteria-
bakteria baik dapat hidup dengan lebih baik.

·         mengurangkan kadar kolesterol dan sakit-sakit yang berkaitan. Spirulina meningkatkan
kolesterol baik dan menurunkan kolesterol jahat (LDL).

·         mengurangkan radang arthritis (sakit sendi). Pesakit arthritis juga mungkin mendapat manfaat
kerana sifat spirulina yang menguatkan sistem imune.

·         merangsang thyroid


Perkara-perkara lain


·         Spirulina selalunya diambil dalam kuantiti yang sedikit. Oleh itu kegunaannya sebagai sumber
protein mungkin tidak begitu ketara.

·         Spirulina mengandungi gula tetapi ia adalah dalam bentuk rhamnose (dan glycogen). Oleh itu
pesakit kencing manis tidak menghadapi masalah mengambilnya.

·         Jumlah yang perlu diambil untuk memberikan kesan-kesan baik kesihatan adalah tinggi. Dalam
erti kata lain, pengambilan yang banyak adalah perlu sebelum kesan baik dapat dilihat.

·         Spirulina adalah selamat untuk wanita mengandung malah pengambilannya boleh digalakkan.
Ia mengandungi zat besi yang baik untuk pembinaan darah.

·         Ada jenis algae yang mengandungi toksin seperti microcystin. Ia boleh menyebabkan cirit-birit
dan pening-pening dan membawa mudarat kepada kesihatan. Pastikan anda mengambil spirulina
dari syarikat yang berwibawa sahaja.

·         Pengambilan spirulina adalah sebagai supplement sahaja. Oleh itu sekiranya anda ada
mengambil apa-apa ubat, anda hendaklah meneruskannya.

·         Pengambilan yang disyorkan ialah sehingga 5 gram sehari


Sumber: Penyelidikan Universiti Utara Malaysia

--------------
Smart : IgG-Plus....sila sms/call..012-6705713

218.111.255.:-)

shurie
Ahli Aktif
3. Dihantar pada 23hb Jun 2005, 3:08:10 ptg    [Edit]
MEH...SESAPA NAK TRY SEBOTOL..BERBOTOL2 PON BOLEYYYY...CALL SHURIE YERRR...

--------------
Smart : IgG-Plus....sila sms/call..012-6705713

218.111.255.:-)

vtapecom
Ahli Setia
4. Dihantar pada 24hb Jun 2005, 11:15:38 pagi    [Edit]
Tumpang yea....
kalau nak tempah ngan saya juga bole Spirulina Sureco.
banyak lagi produk pemakanan utk kesihatan.

kalau nak jadi ahli juga di aluČkan..

"sureco"
azram (vtapecom@hotmail.com)
kajang, bangi, putrajaya.

--------------
http://www.azram.uptrend.com.my

219.93.8.:-)

maz3d
Ahli Produktif
5. Dihantar pada 24hb Jun 2005, 11:24:16 mlm    [Edit]
ehmmm....berapa harga spirullina ni dan berapa biji......

--------------
Minyak Shuhaida 1001 Rahsia Alam http://www.shuhaida.com/?ref=maz3d

60.48.107.:-)

shurie
Ahli Aktif
6. Dihantar pada 27hb Jun 2005, 09:56:08 pagi    [Edit]
Harga:

250 BIJI - RM78
500 BIJI - RM 138
1200 BIJI - RM 300++
3000 BIJI - RM 600++

Spirulina kami terbukti berkualiti dan berkesan, telah membantu ramai org serta laris
jualannya.....jika tidak, Elken tak berani nak keluarkan 3000 biji sebotol! Elken spirulina
kami telah byk membantu pesakit yang memerlukan malah memberi tenaga tambahan
bagi kita yang mengamalkan spirulina..Shurie amik botol paling besar sbab boleh diguna
untuk seisi keluarga....

--------------
Smart : IgG-Plus....sila sms/call..012-6705713

218.111.255.:-)

nafizah
Ahli Produktif
7. Dihantar pada 27hb Jun 2005, 12:11:55 tghari    [Edit]
Elken spirulina mmg best!!!!
tp harganya agak mahal la...
saya mmg belikan ukt mak saya, tp utk dia jer la..
nak kongsi pun takut nanti cepat habis...
terbukti, mak saya mmg sihat & cergas...
kalau berasa tak sihat jer terus telan lebih skit...
alhamdulillah...

'LUARBIASA!!!"

--------------
~puteriku balqis.......~

218.208.226.:-)

shurie
Ahli Aktif
8. Dihantar pada 29hb Jun 2005, 09:25:37 pagi    [Edit]
sebenarnya dah ramai customer shurie amik elken spirulina...sebelum ni mereka dah
pakai brand2 lain..apapun, elken spirulina tiada tandingan..walaupun mahal, hasilnya
amat memuaskan....mak shurie mkn spirulina ni..mmg dia sihat dan
cergas...alhamdulillah.....my daughter pon dah makan...alhamdulillah nampak kesan
yang baik..

--------------
Smart : IgG-Plus....sila sms/call..012-6705713

218.111.255.:-)

emasputih
Ahli Setia
9. Dihantar pada 26hb Julai 2005, 11:23:56 mlm    [Edit]
berminat? area kuantan.... boleh mesej saya.....

--------------
# elken spirulina #

203.106.31.:-)

Mrs_Red
Ahli Aktif
10. Dihantar pada 27hb Julai 2005, 01:48:18 pagi    [Edit]
nak share my experience...

dulu MR amik elken spirulina+ld venus..nih la..after 2 months amik secara konsisten.. alhamdulillah preg after 3 yrs kosong..hehehe...dan sampai skang nih memang monthly MR maintain makan nih disamping win ig6, ester c, EPA...

--------------
~ The strong must protect the sweet...d'oh!!!

202.188.127.:-)

shurie
Ahli Aktif
11. Dihantar pada 02hb Ogos 2005, 03:17:55 pagi    [Edit]
bagusla mrs...tahniah!!

sebenarnya dah ramai yang berjaya dapat apa yg mereka inginkan..mmg betul produk2 Elken sgt2 berkualiti dan byk membantu...shurie sendiri mengamalkan segala jenis produk Elken..Spirulina tak pernah MISS!!

Sejak kecik kena resdung, migrain...sekarang dah hilang...dulu rambut gugur byk sgt..sekarang dah pulih..makan LD Venus boleh cantikkan kulit dan pastinya membantu segala penyakit wanita...metabolisma shurie dah ok....

khasiat Spirulina mmg tak dpt dinafikan....yang penting spirulina pasti cepat berkesan dan memberi khasiat pada tubuh bdn sepenuhnya!!!

--------------
Smart : IgG-Plus....sila sms/call..012-6705713

210.186.1.:-)

shurie
Ahli Aktif
12. Dihantar pada 02hb Ogos 2005, 03:28:33 pagi    [Edit]
Kalau ada pertanyaan ttg kesihatan, kecantikan...sila hubungi shurie....pastinya Elken Spirulina telah bertapak awal sejak 1995....botol paling besar 3000 biji.....tu dia!! Siti Nurhaliza amalkan makan Elken Spirulina tau....tak caya cuba tgk majalah InTrend..dia bwk masa pegi show kat London....botol besar 1200 biji lagi.......dia yakin pada produk Elken...tu sebab dia nampak muda, jelita dan bertenaga di atas pentas.....


--------------
Smart : IgG-Plus....sila sms/call..012-6705713

210.186.1.:-)

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim
Hakcipta Terpelihara © Melayu.com 1998 - 2005