Sembang² Sembang²
PENGUMUMAN : sila klik disini Laman Utama Login
Syarat Penggunaan | Enjin Carian | Soalan Lazim | Arkib 27hb Dzulhijjah 1435 @ 22hb Oktober 2014, 3:56:36 ptg
  Salam sejahtera
Melayu.com   »   Sembang²   »   Sembang Resepi , Hiasan & Fesyen  
(Pengendali : LangBuana, harsha)  

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru Muka 1 | Muka 2
Dihantar oleh SARAPAN PAGI : sebarang menu ringan untuk pagi
hanieliza
Ahli Produktif
1. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 3:15:28 ptg    [Edit]


Kekadang kita nak cepat memang selalu jer tak ambil sarapan..
tetapi itulah diet yg paling penting dalan rutin harian..

cuba lihat artikel ini...

HIDANGAN PENTING-SARAPAN PAGI RINGKAS DAN BERKHASIAT
Hidangan sarapan pagi yang berkhasiat mengandungi karbohidrat, vitamin, zat gallian dan serat serta rendah lemak.

Bijiran sarapan pagi
▪ Dimakan bersama susu rendak clan potongan bush-buahan yor., membekalkan protin, kalsium, vitamii dan zat galian yang lain.
▪ Hidangan ini rendah lemak, -tip i serat dan karbohidrat, mernPbtr r anda merasa kenyang lebih lame.
▪ Mudah, ringkas dan cepat disediaktuno Paling sesuai bagi mereka yang sentiasa sibuk clan kesuntukan mass.

Emping
▪ Dimakan bersama susu rendak lemak dan buah-buahan segar/kering seperti kismis, kurma, dan prun.
▪ Hidangan ini kaya dengan karbohidrat kompleks dan serat.
▪ Membantu mengurangkan kolestrol dalam darah dan juga melancarkan penghadaman.

Pelbagai pilihan sandwich
▪ Pilih roti paun mil penuh kerana kandungan seratnya yang tinggi.
▪ Contoh inti berkhasiat: Tuna dalam air, sardin, keju rendah lemak, telur rebus, mentega kacang, jem tanpa gula.
▪ Gunakan marjerin tidak tepu (bunga matahari, zaiton, jagung dan soya).
▪ Elakkan penggunaan mentega, mayonis dan susu manis.

Pelbagai hidangan Mi/Nasi/Bubur
▪ Hidangan istimewa yang lengkap dengan karbohidrat dari mi/nasi/bubur. Lebih berkhasiat jika ditambah dengan telur, isi ayam/daging/ikan dan sayur-sayuran.

Pelbagai hidangan ubi
▪ Semua jenis ubi merupakan sumber karbohidrat yang utama dan cepat mengenyangkan.
▪ Contoh hidangan ubi: Ubi rebus ubi panggan, ubi kukus, ubi lecek.
▪ Ubi juga boleh dimakan bersama inti seperti telur rebus, tuna dalam air, kacang merah dalam sos tomato.

Pelbagai hidangan telur
▪ Telur adalah sumber protin dan zat besi.
▪ Contoh hidangan telur: Telur rebus telur dada, telir 'scrambled', sup telur, telur dadar berinti (isi ayam/dagin/bawang dan sayur-sayuran).

Tambahan untuk buahan..
▪ Pisang, Buah Lai, Limau, Epal
▪ Jus Buah, Susu Kacang, Susu Rendah Lemak, Minuman Yogurt
▪ Bun berinti, Biskut Tawar
▪ Kurma, Kismis, Prun
▪ Yoghurt

--------------
SenTiasA SenYum...JOM MASAK--->http://www.hanieliza.tk

219.95.97.:-)

harsha
harsha
Pengendali
2. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 3:20:51 ptg    [Edit]
info berguna kak liza..

telur dada, telir.. semuanya ada
kak liza kasi lah resepi sarapan yg mudah, tak pedas dan cepat disediakan.. hehhehe..

anak dah sekolah pagi ni.. tak dan lerr nak masak remeh remeh pepagi kak liza

--------------
I wanna be inside your heaven. . Take me to the place you cry from. . Where the storm blows you away

dyana00
Ahli Baru
3. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 3:24:24 ptg    [Edit]
kak liza,
kalu i breakfast senang je , bukak pek koko krunch tuang susu siap breakfast utk my daughter.
my hubby lak roti bakar & 2 biji telor 1/2 masak.

203.121.36.:-)

ashra
Ahli Interaktif
4. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 3:41:49 ptg    [Edit]
selalu buat cekodok,lempeng ker sume aku pulun cicah sambal tumis

--------------
Irfan Danish....Permata Hati....

218.208.119.:-)

normazira
Ahli Produktif
5. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 3:47:48 ptg    [Edit]
Selalunya ambik roti, potong 2 celupkan dlm telur+garam yg dah dipukul, tempek kat kuali tanpa minyak... kalau bleh telur mau tebal skit... mkn 4 potong dah cukup!!!

219.94.50.:-)

Qiena
Ahli Aktif
6. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 4:15:11 ptg    [Edit]
info yg berguna dari kak liza..

takpe, lepas ni perbaiki skill menaip..
*gurau je..

ape beza margerin n mentega?
mentega kacang? margerin? butter? planta?

--------------
Tuhanku, aku tidak layak masuk syurgaMu, tetapi aku tidak pula sanggup menanggung siksa nerakaMu..

202.157.192.:-)

maria03
Ahli Produktif
7. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 4:19:48 ptg    [Edit]
dlmmagazine Womens Weekly Januari ada berbagai menu breakfast sesuai utk anak2 bawa gi sekolah..
ada lempeng coklat ngan kastad dan macam2lah..
nak taip kat sini tapi magazinenya ada kawan pinjam..nanti kalo ingat saya share ek...

--------------
1- Nureen Saffiya 2- ? 3- ? 4-?

219.94.81.:-)

hanieliza
Ahli Produktif
8. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 4:39:37 ptg    [Edit]
maria...
dalam majallah RASA Januari 2005 pun ada gak..
nantilah kak liza try scan gambo dan taipkan menu ..
boleh kan..kannn kan...

Resepi/menu lain nanti kak liza tuliskan ..
so tungguuuuuuuuuuuuuuu...

--------------
SenTiasA SenYum...JOM MASAK--->http://www.hanieliza.tk

219.95.97.:-)

yusmar
Ahli Produktif
9. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 5:09:37 ptg    [Edit]
Pandai lah kak liza ni cam tau2 sekarang ni dah buka sekolah hari2 kena fikir nak buat sarapan. Waktu sarapan anak2 diorang makan cereal cuma utk dibawak bekal ke sekolah je kena fikir.

Kalau ada idea2 atau resepi yg sesuai war2 kan kat sini. Ini saya punya:

1.Telur 1 biji, sedikit gula atau 1 camb kaya dipukul bersama. Celupkan roti biar tebal sikit, selalunya saya buat utk 2 keping roti. Kemudian gorengkan atas non stick pan dgn 2-3 titik minyak.

2. pukul telur, campurkan sosej yg di hiris halus2, sedikit lada. Panaskan nonstick pan tuangkan sedikit minyak. Tuangkan sedikit telur tadi dan cepat2 lekatkan roti kat atas. Goreng sehingga telur masak.

3. Tuna sandwich. Tuna dicampurkan ngan mayonis dan sedikit lada. Hiriskan daun salad( yg bulat) dan campurkan sekali. Sapukan pada roti.

4. Sandwich telur. Pukul telur bersama ngan sedikit gula, butter dan susu. Panaskan periuk dan masukkan telur tadi. Kacau hingga telur masak. Sapukan pada roti.

--------------
DCL/Salindah/Examo/Sbn Bg Perawan(Kulim,Kedah)~017-5982207 ~yuzee73@yahoo.com~

141.11.194.:-)

mamaboomboom
Ahli Hiperaktif
10. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 5:13:22 ptg    [Edit]
Bagus topik ni................................

--------------
YM-mamaboomboom123|013-3546429/03-42806428~ www.mamaboomboom.com

60.48.32.:-)

kontena
Ahli Produktif
11. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 5:22:30 ptg    [Edit]
instant pizza blh dikire simple bfast tak??/ hhe..hhe..hhee

senang jer..keluarkan instant pizza dr fridge....pastu... masukkan dlm microwave...pastu...gi ler mandi....lepas kuar dr bilik mandi..kuarkan pizza dr microwave td....& hidangkan diatas meja mkn..... pastu...blh ler pg bersiap.....

--------------
a$ L0ng a$ u Luv mE.....

210.187.114.:-)

harsha
harsha
Pengendali
12. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 5:26:00 ptg    [Edit]
tena : prepared instant food is not good for you.. chewahhh.. aku pun time malas wat gitu gak.. tapi takleh selalu..

hehehe..

* Mesej ini telah disunting oleh harsha pada 06hb Januari 2005, 5:26:31 ptg

--------------
I wanna be inside your heaven. . Take me to the place you cry from. . Where the storm blows you away

NoorMasri
Ahli Produktif
13. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 6:42:21 ptg    [Edit]
Sarapan ni penting utk anak2 kita, kalau makan sarapan dgn kenyang dorang dpt concentrate masa belajar kalau tak ambil sarapan nanti belum time rehat perut dah berbunyi..mulalah tumpuan kurang sbb asyik ingat bila nak rehat dan makan dikantin.

Selalu K.Noor kalau sarapan menu ni antara yg selalu buat:

1. Sosej rebus + telur mata kerbau + bake beans + toast

2. Sandwich samada telur/tuna/sardine

3. Bubur oats (oats + susu segar)

4. Goreng kuih muih frozen (samosa/karipap/popia etc)

5. Burger atau nugger ( daging burger/nugget buat sendiri lagik berkhasiat bebas dr lemak, buat byk2 frozenkan), masak dlm oven bukan deep fry

6. Roti canai frozen cicah kuah kari semalam..tak ada roti canai boleh tukar roti jala atau roti putih

7. Pancake cicah susu pekat manis atau maple syrup

8. Nasi goreng/mee hoon goreng

9. Nasi lemak (santan skit aje ganti dgn susu segar)

10. Roti pita atau tortilla sumbat ayam + salad (ayamnya masak malam sebelum tido)

11. Kadang makanan segera spt breaded fish atau fish fingers (masak dlm oven)

--------------
Jana duit di http://www.studiotraffic.com/index.php?refid=9828 , Dapur ku http://www.noormasri.tk/

195.92.67.:-)

ArWEeNa
Ahli Produktif
14. Dihantar pada 06hb Januari 2005, 11:11:22 mlm    [Edit]
kalau rajin...pagi2 gue buat hamlet juliet...perghh..kenyang sampai ke ptg...huuhuhuh

--------------
:~Cinta datang dari mata, Benci datang dari hati~:

219.95.236.:-)

harsha
harsha
Pengendali
15. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 07:14:45 pagi    [Edit]
arweena : kasiklerr resepi leh jugak kami kenyang sampai ke ptg.

--------------
I wanna be inside your heaven. . Take me to the place you cry from. . Where the storm blows you away

kontena
Ahli Produktif
16. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 09:03:04 pagi    [Edit]
hr ni bfast ngan roti goreng....coco crunch & telur masak separuh....uuishhh..tgh kenyang ni.......

--------------
a$ L0ng a$ u Luv mE.....

210.187.114.:-)

ashra
Ahli Interaktif
17. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 09:09:09 pagi    [Edit]
alhamdulilah baru je lepas sarapan pagi..mkn nasi lemak dua kuih lak 3..ni mkn ke hape hmm pagi memang mkn byk sket kalau tak kol 10 prot ni berdondang sayang jgn nanti pas pantang camnih udah mau berat di pam pam

--------------
Irfan Danish....Permata Hati....

218.208.119.:-)

hanieliza
Ahli Produktif
18. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 09:53:13 pagi    [Edit]
selalunya kak liza tak buat sarapan yg berat jika hari sekolah..
tak sempat dan anak2 suka makannan yg rengkas..

antaranay roti bakar..roti telur..roti john..
roti sapu jem..kaya..butter..
roti ngan keju..
emping cornflake..coco-crunch..honey-star tu ngan fresh milk...
tapi somi kak liza mmg suka makan roti jer awal pagi...

kalau ari cuti barulah kak liza masak sarapan berat..
antaranya..
nasi goreng..
mee goreng..
bihun..
nasi lemak/dagang..
roti canai..lempeng..jemput2 manis atau pedas..

tapi kak liza juga sediakan jus buah atau buah2an masa sarapan ni..

--------------
SenTiasA SenYum...JOM MASAK--->http://www.hanieliza.tk

219.93.198.:-)

hanieliza
Ahli Produktif
19. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 09:54:37 pagi    [Edit]
selalu menu kak liza lebih pada kemahuan selera somi dan anak2 jer..
kalau penat2 masak tapi depa makan sikit..tak jamah ker..rasanya tak berbaloi kita buat dan juga membazir duit..waktu jer..
Betui tak..

anyway arini kak liza dah sediakan nasi lemak seperiuk..
sebab selalunya Jumaat kak liza suka beli sarapan kat Pasar Tani sini..
macam-macam ada..dan sedap belaka...murah pulak tu...
tapi arini anak kak liza nak makan nasi lemak emak dia...
anyway kak liza dah sediakan juga laksa utara/kedah/penang untuk lunch...
tetapi buah2an tetap ada..WAJIB...sebab perlukan serat dalam diet kita kan...

Siapa yg nak merasa menu kak liza arini..dipersilakan datang...

--------------
SenTiasA SenYum...JOM MASAK--->http://www.hanieliza.tk

219.93.198.:-)

cik_donna
Ahli Interaktif
20. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 11:13:20 pagi    [Edit]
Betul tu kak liza.. skang nih nak masak makanan kesukaan sendiri payah sket sebab kadang2 selera hubby atau keluarga tak sama. Sebab tak nak membazir buat ler masakan kegemaran diorang.

ash.. ko tak habis2 ngan cicah sambal tumis. hehehe... aku dulu dok kampong je selalu makan camtu. Family aku yg lain kat KL nih jenis tak makan makanan camtu. Tu sebab tak buat...

Best gak kalo buat lempeng cicah sambal tumis buat bekal kat opis. hehehe... yg aku tak tahan ngan lempeng nih pasa dia oily.. hehehe


--------------
Apa pandang-pandang?? Nak kena tala??

219.93.8.:-)

ashra
Ahli Interaktif
21. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 11:44:42 pagi    [Edit]
dona..aku ni org kuala tulen..takde sambal tak jalan aku hihihiihi..sampai laki aku pon pandai..asal aku wat lempeng pisang je sebuk soh masak sambal tumis..dah berjangkit le tuh ..ala ko nak mkn tu masak jela senang je buat lempeng biasa tu..masak toksa letak byk sgt minyk ko just lengser je sket..nak lagi sedap ko tambah kelapa parut sket..wangi je

--------------
Irfan Danish....Permata Hati....

218.208.119.:-)

waha7475
Ahli Aktif
22. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 12:11:22 tghari    [Edit]
ashra, makan nasi lemak dua bungkus?! Nasib baik waha tak mcm tu. Selalunya waktu antara breakfast & lunch waha mkn kuih aje @ minum air kotak (susu perasa coklat) Tak pe... masa mengandung ni pulun abis². Tempoh pantang 2 bln, pantang betul². Nasi lemak jgn mkn.

--------------
~~* UmmiImran *~~

219.95.30.:-)

ashra
Ahli Interaktif
23. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 12:21:41 tghari    [Edit]
waha
kalau dah makan nasi dua bungkus tu tgh ari tak mkn nasi dah cuma mkn buah dgn air suam je..ptg sket baru minum milo secawan dgn roti

--------------
Irfan Danish....Permata Hati....

218.208.119.:-)

sitislam
Ahli Aktif
24. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 12:59:58 tghari    [Edit]



kak liza..la ni budak kan cam dulu,kalau mak buat aper kita makan jer,budak sekarang memilih..selalunya malam sitislam dah tanya nak makan apa pagi...kalau tak buat camtu depa tak mau makan pagi..kalau ikut selera depa siap bawa bekal pi sekolah lagi.

--------------
SAYANG DIA...RINDU DIA....SAYANG DIRI SENDIRI LAGI..

202.188.115.:-)

hanieliza
Ahli Produktif
25. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 1:03:42 tghari    [Edit]
siti...

betuila..
kekadang tu depa nak makan apa..ada gak idea kita nak masak apa untuk depa..
tapi kalau mahukan yg sama jer..
barulah kak liza bagi cadangan pulak..
so bila dah setujui barulah jalankan projek...masakan lerrr..

atau pun kita buatkan menu harian.. so depa baca dan setuju..
so senang tak payah nak fikior bebanyak..
cuma sediakan bahan awal sebelum tidur dan esok tu..
bedebum masuk kuali/periuk...

--------------
SenTiasA SenYum...JOM MASAK--->http://www.hanieliza.tk

219.93.198.:-)

harsha
harsha
Pengendali
26. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 1:08:00 tghari    [Edit]
kak liza : kalau tiap hari dah tahu nak masak apa.. tak syok lerr, takde thrill and surprise

--------------
I wanna be inside your heaven. . Take me to the place you cry from. . Where the storm blows you away

eyzlyn
Pengendali
27. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 1:20:56 tghari    [Edit]
pagi-pagi, sebelum makan breakfast, makanlah buah-buahan sepotong dua...lepas tu barula makan berakfast. jgn lepas breakfast baru nak makan buah...

petua awet muda, bangun pagi terus minum air suam. napa ek?

pastikan ada makan buah-buahan/sayuran 5 kali sehari.. ( disyorkan oleh kementerian kesihatan canada)

--------------
I miss you Edinamaya... Al Fatihah buat arwah....

balqis78
Ahli Aktif
28. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 1:23:44 tghari    [Edit]
wahh kak lieza cam tau2 jer org tengah pikir problem wat breakfast nie...elok sgt ler bukak topik nie.leh banyak dpt resepi...ahaksss...memang pening gak pikir pasal nak wat sarapan nie...

korang kalau wat sandwich sardine, camner? masak dulu ker sardine tu?..

--------------
*De Bella/Cosway/Salindah/Examo/Alfio Raldo/Revell...E-Mail : ida863@yahoo.com

219.95.249.:-)

eyzlyn
Pengendali
29. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 1:30:30 tghari    [Edit]
kalau lin buat sandwich sadin, lin tumis cili giling, letak bawang skit.. lepas tu masukkan sadin, letak asam jawa skit... so rasa hanyir sadin tu akan hilang..

tapi kalau gi camping, tak masak pun, lenyek dan taruk bawang cincang, perah asam limau....

--------------
I miss you Edinamaya... Al Fatihah buat arwah....

hanieliza
Ahli Produktif
30. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 1:39:43 tghari    [Edit]
balqis...
nama MIL kak liza ni...

selalunya kak liza tak tumis sardin yg nak buat sandwich sebab kak liza nak elakkan penggunaan minyak dalam pemakanan harian..

saperti eyzlyn..kak liza pun buat macam tu..
buka tin sardin dan masukkan dalam bekas bersama bawang, cili merah hiris..dan perah limau..
hancurkan sardin dan gaul semua bahan..
sapukan pada roti yg telah disapu nipis mentega dan lapiskan hirisan timun...
tepi roti tu selalunya kak liza tak buang..
sengaja bior anak2 makan..so depa tak leh membazir..
tak kan nak buat puding roti jer jika simpan kulit roti..
tak laratlah weyyyy...

--------------
SenTiasA SenYum...JOM MASAK--->http://www.hanieliza.tk

219.93.198.:-)

ashra
Ahli Interaktif
31. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 1:44:06 tghari    [Edit]
kak liza ash pon kalau boleh nk kurangkan pergunaan myk tapi ape nk buat husband lebih suke kalau ash goreng dulu ikan sardine tu..lagi dia suke kalau tumis dg cili sket..buat cam sambal tumis..lepas tu lecek baru sapu kat roti..tepi roti tu ash selalu simpan..bila ptg goreng sadur telor

--------------
Irfan Danish....Permata Hati....

218.208.119.:-)

eyzlyn
Pengendali
32. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 1:49:45 tghari    [Edit]
hehehe kak liza... puding roti kak liza menjadi breakfast saya sehari dua ni

tadi dah beli roti.. nak buat puding roti.. actually.. saya rasakan, bukan puding roti yg saya buat, dah jadi kuih bakar roti sebab keras.. . tapi hubby saya suka macam tu, nak buat camner...

resepi kuih bakar roti(sesuai utk breakfast pagi)
8 keping roti gardenia (di siat )
500 ml susu segar
1/2 cawan corn flakes.. diramas
2 sudu kismis hitam
3 sudu besar tepung jagung
4 sudu besar gula
3 sudu besar margerin
1 biji telur
sedikit honey
1 sudu kecil esen vanila

rendam roti 1/2 jam.. macam buat puding roti daa. kacau margerin dgn gula. masukkan telur.masukkan esen vanila.masukkan tepung jagung. masukkan ke dalam roti yg dah direndam. masuk kismis. amsuk cornflakes.. gaul kasi rata.. atas sekali, letak cornflakes lagi... letak sikit madu kalau suka.. lepas tu bakar pada suhu 400 F selama 40-50 minit. lepas tu, makan la panas-panas.

rasanya, itulah perbezaan dgn puding roti yg dimakan ketika sejuk, tapi kuih bakar roti ni makan masa panas... kalau nak manis lagi, letak marple syrup...

* Mesej ini telah disunting oleh eyzlyn pada 07hb Januari 2005, 1:51:27 tghari

--------------
I miss you Edinamaya... Al Fatihah buat arwah....

hanieliza
Ahli Produktif
33. Dihantar pada 07hb Januari 2005, 3:48:41 ptg    [Edit]
eyzlyn...
tahniah sebab dah berjaya reka resepi sendiri..
seronok kak liza baca...

lagi satu jika tak mahu bakar.. boleh kukus..selama 1 jam dan hidangkan ngan sos kastad atau coklat cair [cream coklat]..
atau aiskerim pun sedappppppp...

--------------
SenTiasA SenYum...JOM MASAK--->http://www.hanieliza.tk

219.93.198.:-)

NoorMasri
Ahli Produktif
34. Dihantar pada 08hb Januari 2005, 05:35:55 pagi    [Edit]
quote:
hidangkan ngan sos kastad atau coklat cair [cream coklat]..



Noor suka makan puding roti dgn single cream.....tengok sorang akak kat sini kalau serve puding roti mesti dgn single creamm..sedap lemak berkrim gitu...akak tu kalau buat puding roti macam2 buah2an dia bubuh spt rasberry..blackberry..ntah apa2 berry lagik..mmg sedappp..Noor kalau buat puding roti dlm 4 keping roti jer sekali buat sbb yg makan Noor dgn anak no 2 yg lain rasa secoet jer..silap aribulan tak rasa langsung..

--------------
Jana duit di http://www.studiotraffic.com/index.php?refid=9828 , Dapur ku http://www.noormasri.tk/

195.92.67.:-)

eyzlyn
Pengendali
35. Dihantar pada 08hb Januari 2005, 05:38:51 pagi    [Edit]
kak liza, resepi kak liza yg telah saya ubah suai tu

kak noor, letak blackberry sedap gak.. letak yg kering ker basah?

* Mesej ini telah disunting oleh eyzlyn pada 08hb Januari 2005, 05:39:24 pagi

--------------
I miss you Edinamaya... Al Fatihah buat arwah....

NoorMasri
Ahli Produktif
36. Dihantar pada 08hb Januari 2005, 05:40:13 pagi    [Edit]
lynn , kawan kak Noor tu letak yg frozen nya..campuran summer fruits/berry fruits

--------------
Jana duit di http://www.studiotraffic.com/index.php?refid=9828 , Dapur ku http://www.noormasri.tk/

195.92.67.:-)

NoorMasri
Ahli Produktif
37. Dihantar pada 08hb Januari 2005, 05:41:01 pagi    [Edit]
Nanti bila potong puding tu nampak cantik dgn color merah..biru kehitaman dr buah2an tu

--------------
Jana duit di http://www.studiotraffic.com/index.php?refid=9828 , Dapur ku http://www.noormasri.tk/

195.92.67.:-)

eyzlyn
Pengendali
38. Dihantar pada 08hb Januari 2005, 05:43:58 pagi    [Edit]
kak noor... lin punya kuih bakar roti, bukan puding roti.. sebab keas macam kuih bakar pandan (bingkang)

rasanya frozen fruit tu ader jual kat supermarket dalam peket ek... nanti nak beli la...

--------------
I miss you Edinamaya... Al Fatihah buat arwah....

NoorMasri
Ahli Produktif
39. Dihantar pada 08hb Januari 2005, 05:49:09 pagi    [Edit]
a'ah lynn..dlm peket..ooo..bengkang rotii..spesies puding roti lah tu.. , kak Noor suka yg lembek2..terbalik lak dgn lynn suka yg keras2..hehehe

--------------
Jana duit di http://www.studiotraffic.com/index.php?refid=9828 , Dapur ku http://www.noormasri.tk/

195.92.67.:-)

Qiena
Ahli Aktif
40. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 09:01:28 pagi    [Edit]
ello..nk mintak tolong kakak2 bagi resepi untuk 'anak2' yang bekerja plak..
anak2 yg bersekolah tu memang kena jaga, anak2 yg bekerja pun lagi lagiiii kena jaga..

tQ

--------------
Tuhanku, aku tidak layak masuk syurgaMu, tetapi aku tidak pula sanggup menanggung siksa nerakaMu..

61.6.163.:-)

eyzlyn
Pengendali
41. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 09:35:41 pagi    [Edit]
anak-anak bekerja senang jer, singgah kedai mamak makan roti canai aaa

anak-anak bekerja ni, pagi-pagi jgn kasik makan nasi lemak.. nanti ngantuk kat tempat kerja, kasi makan roti la.... pukul 10 pagi nanti, diaorg turun makan pagi jugak..

--------------
I miss you Edinamaya... Al Fatihah buat arwah....

Qiena
Ahli Aktif
42. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 10:19:03 pagi    [Edit]
kak eyzlyn,
anak2 yg bekerja pun nak gak wat sarapan sendiri..
tapi tatau sarapan yg betul2 berkhasiat n mengenyangkan..
setakat telur rebus separuh masak tu bleh la..

yg lain camne...??
kena plak duk sensorg je kt umah..
dah la bangun lambat..

--------------
Tuhanku, aku tidak layak masuk syurgaMu, tetapi aku tidak pula sanggup menanggung siksa nerakaMu..

61.6.163.:-)

kontena
Ahli Produktif
43. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 10:22:26 pagi    [Edit]
hr ni utk bfast...kite goreng kuew teow....

--------------
a$ L0ng a$ u Luv mE.....

210.187.114.:-)

eyzlyn
Pengendali
44. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 10:27:42 pagi    [Edit]
lo qiena.. lin salah faham la... ingatkan nak kasi kat anak-anak yg dah kerja.. rupanya utk ko ekkk..

masa bujang dulu, breakfast selalu american breakfast nyer.. cepat, senang dan kenyang.

contohnya... roti bakar, sosej, jagung, salad, cornflakes, quaker oat.. dan pelbagai jenis roti dan kuih muih ( beli kedai)..

kalau kena angin rajin, buat nasi goreng...

--------------
I miss you Edinamaya... Al Fatihah buat arwah....

Qiena
Ahli Aktif
45. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 10:38:22 pagi    [Edit]
lyn, quaker oat tu mkn cenggitu je ker?
tak best la.. rasa semacam jer.. tak kena ngan tekak kot..

tapi tu la yang giler babas paling simple sekali..

--------------
Tuhanku, aku tidak layak masuk syurgaMu, tetapi aku tidak pula sanggup menanggung siksa nerakaMu..

61.6.163.:-)

eyzlyn
Pengendali
46. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 10:47:19 pagi    [Edit]
makan dgn susu ker, gula ker, madu ker... nak sodap lagi letak strawbery ker,blueberry ker.. lerak dry fruit ker...

satu lagi pancake... sennag dan kenyang... pakai non stick punya kuali

--------------
I miss you Edinamaya... Al Fatihah buat arwah....

kontena
Ahli Produktif
47. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 10:49:36 pagi    [Edit]
oat+susu+ strawberry...mmg sedap....... kenkadang kalau dah nak cepat sgt....quaker oat+susu+milo...hhe..hhe..hhe..tu citer time bujang dulu ler.....

--------------
a$ L0ng a$ u Luv mE.....

210.187.114.:-)

harsha
harsha
Pengendali
48. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 10:50:23 pagi    [Edit]
tena : oat + sirap ler.. ko mana leh lekang ngan sirap

--------------
I wanna be inside your heaven. . Take me to the place you cry from. . Where the storm blows you away

kontena
Ahli Produktif
49. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 10:59:58 pagi    [Edit]
kak sha .... ...ssyyyyy...jgn citer kat org....pernah gak buat camtu...oat+sirap.....

--------------
a$ L0ng a$ u Luv mE.....

210.187.114.:-)

Qiena
Ahli Aktif
50. Dihantar pada 10hb Januari 2005, 11:52:48 pagi    [Edit]
biar betul eyzlyn, harsha ngan kontena ni..
tul ke leh makan ngan sirap? letak milo pun ade ke..?

adik suka makan ngan pisang.. huhuhuh
pelik2...


*selalu berlatih, pandailahhhh

--------------
Tuhanku, aku tidak layak masuk syurgaMu, tetapi aku tidak pula sanggup menanggung siksa nerakaMu..

202.157.215.:-)

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru Muka 1 | Muka 2

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim
Hakcipta Terpelihara © Melayu.com 1998 - 2005