Sembang² Sembang²
PENGUMUMAN : sila klik disini Laman Utama Login
Syarat Penggunaan | Enjin Carian | Soalan Lazim | Arkib 27hb Dzulhijjah 1435 @ 22hb Oktober 2014, 00:40:20 pagi
  Salam sejahtera
Melayu.com   »   Sembang²   »   Sembang Iklan & Niaga  
(Pengendali : Krew)  

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru Muka 1 | Muka 2
Dihantar oleh Wangi Sokmo : Ori Tetap Ori - Perfum Untuk Semua - Atuk Wangi
fulkan
Ahli Baru
1. Dihantar pada 03hb Februari 2006, 2:34:32 ptg    [Edit]


Tima kasih sambutan galak dari cucu cucu , nenek nenek , makcik makcik , adik manis , abang macho , makin galak rasanya nak bukak mini emporium minyak wangi.........emmmmmm

Pintu Order telah dibuka mulai hari ini.....delivery Insya Allah by next week....Prinsip masih sama .....cukup 5 botol special price utk individu atau dealer.....apa lagi order la....

Mudah mudahan bukak umah baru ni murahlah rezeki kita semua ya....

Terimakasih Malaysia......

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

fulkan
Ahli Baru
2. Dihantar pada 03hb Februari 2006, 2:50:20 ptg    [Edit]
ANNA SUI
AZZARO
BURBERRY'S
CALVIN KLEIN
BVLGARI
CAROLINA HERRERA
CERRRUTI
DUNHILL
DAVIDOFF
ESCADA BEAUTE
GUERLAIN
ISSEY MIYAKE
GUCCI
MONT BLANC
MOSCHINO
HUGO BOSS
JEAN PAUL GAULTIER
J LO
SALVATORE FERRAGAMO
KENZO
NINA RICCI
PAUL SMITH
KENZO
PACO RABANNE
YSL-latest arrival Cinema

TIP MEMAKAI MINYAK WANGI YG BETUL ~

Minyak wangi berkesan kepada kulit yg panas dan mempunyai peraliran darah yg baik. Belakang telinga dan nadi pada sendi tangan adalah tempat yg paling sesuai mencalit minyak wangi. Selain daripada itu, rambut yg dicuci dan segar atau baju daripada bahan semulajadi adalah pembaca bau wangi.

Haruman tahan lama jika disapu pada kulit bawah pakaian. Sesiapa yg suka bertukar haruman dinasihatkan berhati-hati apabila menyembur pakaian dengan minyak wangi. Kesan minyak wangi yg tinggal pada pakaian benang bulu sebagai contohnya mungkin tidak sesuai dgn pemakaian minyak wangi baru.

Setiap minyak wangi mempunyai keharmonian baunya tersendiri. Sekiranya kamu menggunakan minyak wangi lebih daripada satu pada masa yg sama, keharmonian minyak wangi akan hilang. Ini akan hanya merosakkan ciri-ciri setiap minyak wangi dan menimbulkan bau yg kurang menyenangkan.

Minyak wangi boleh tahan lama selama enam bulan. Sekiranya ia dijaga rapi, ia bertahan lebih lama. Minyak wangi hendaklah diletakkan di dalam tempat gelap bersuhu bilik. Utk botol baru, ia boleh disimpan selama setahun tanpa dibuka tudungnya. Jgn simpan minyak wangi dalam peti sejuk kerana khuatir akan memberi kesan kepada makanan



Mengapa bau minyak wangi berbeza2 bila dipakai oleh org berlainan?~


Bau minyak wangi itu akan berubah bila dipengaruhi oleh keadaan persekitaran. Sewaktu kamu beli minyak wangi di gedung jualan, ia dipengaruhi oleh persekitaran haruman yg kuat. Keadaan ini berbeza dengan persekitaran rumah. Sebab itulah baunya berbeza bila dibawa pulang.

Suhu dan kelembapan yg berbeza juga perlu diambil kira. Perlu diambil perhatian, setiap minyak wangi mempunyai kehidupan haruman tersendiri dan akan hanya timbul setelah satu tempoh.

Minyak wangi adalah campuran bahan2 tertentu hasil daripada beberapa peringkat proses pengewapan. Minyak wangi yg baik dibuat berhati-hati. Bau itu mestilah sama dgn bau asal yg digunakan bagi melahirkan satu kehidupan haruman dan luahan perasaan yg berterusan.

Peringkat awal pemakaian minyak wangi, pengguna hanya menyedari bau awal iaitu top note. Selepas beberapa saat, apabila minyak wangi sudah serasi dgn peredaran darah barulah bau sebenarnya timbul.

Setiap org mempunyai bau badan yg tersendiri. Semua bergantung kepada keadaan kulit masing2, gaya hidup dan pemakanan yg seimbang. Org lain mungkin sesuai dgn haruman yg digunakan tetapi kita tidak.


Have you ever wondered what the following short forms stand for?

Parfum - The most expensive with the longest staying power.
Eau de Parfum - Less oil and staying power.
Eau de Toilette - Suitable for office and work environment provided there's no allergies or complaints. :-)
Eau de Cologne - The most inexpensive and weakest scent.



How to differenciate Parfum, Eau de Toilette, Cologne ?

In general, fragrance consists of 5 types - Parfum, Eau de Parfum, Eau de Toilette, Eau de Cologne and Body Splash. It's all has to do with the Concentration and Strength of fragrance oil.



Type Fragrance Strenght Concentration
of fragrance oil
Alcohol Content Water Content Normal
Packing Price
Range
Parfum 5 - 7 hrs 15 - 30% 70 - 85% 0 7.5ml, 10ml,15ml 1
(most expensive)
Eau de Parfum < 5 hrs 10 - 15% > 80% 5 - 10% 30ml, 50ml, 100ml 2
Eau de Toilette 3 hrs 5 - 10% 80% 10 - 15% 30ml, 50ml, 75ml, 100ml, 125ml 3
Eau de Cologne 1 - 2 hrs 2 - 5% 80% 15 - 18% 100ml, 150ml,200ml 4
Body Splash < 1 hr < 2% < 80% > 18% > 200ml




Parfum tahan 5-7jam concentration of fragrance oil 15-30% alcohol content 70-85% water content 0 normal packing 7.5ml , 10 & 15ml


TIP MEMAKAI MINYAK WANGI YG BETUL
Minyak wangi berkesan kepada kulit yg panas dan mempunyai peraliran darah yg baik. Belakang telinga dan nadi pada sendi tangan adalah tempat yg paling sesuai mencalit minyak wangi. Selain daripada itu, rambut yg dicuci dan segar atau baju daripada bahan semulajadi adalah pembaca bau wangi.

Haruman tahan lama jika disapu pada kulit bawah pakaian. Sesiapa yg suka bertukar haruman dinasihatkan berhati-hati apabila menyembur pakaian dengan minyak wangi. Kesan minyak wangi yg tinggal pada pakaian benang bulu sebagai contohnya mungkin tidak sesuai dgn pemakaian minyak wangi baru.

Setiap minyak wangi mempunyai keharmonian baunya tersendiri. Sekiranya kamu menggunakan minyak wangi lebih daripada satu pada masa yg sama, keharmonian minyak wangi akan hilang. Ini akan hanya merosakkan ciri-ciri setiap minyak wangi dan menimbulkan bau yg kurang menyenangkan.

Minyak wangi boleh tahan lama selama enam bulan. Sekiranya ia dijaga rapi, ia bertahan lebih lama. Minyak wangi hendaklah diletakkan di dalam tempat gelap bersuhu bilik. Utk botol baru, ia boleh disimpan selama setahun tanpa dibuka tudungnya. Jgn simpan minyak wangi dalam peti sejuk kerana khuatir akan memberi kesan kepada makanan.

Mengapa bau minyak wangi berbeza2 bila dipakai oleh org berlainan?

Bau minyak wangi itu akan berubah bila dipengaruhi oleh keadaan persekitaran. Sewaktu kamu beli minyak wangi di gedung jualan, ia dipengaruhi oleh persekitaran haruman yg kuat. Keadaan ini berbeza dengan persekitaran rumah. Sebab itulah baunya berbeza bila dibawa pulang.

Suhu dan kelembapan yg berbeza juga perlu diambil kira. Perlu diambil perhatian, setiap minyak wangi mempunyai kehidupan haruman tersendiri dan akan hanya timbul setelah satu tempoh.

Minyak wangi adalah campuran bahan2 tertentu hasil daripada beberapa peringkat proses pengewapan. Minyak wangi yg baik dibuat berhati-hati. Bau itu mestilah sama dgn bau asal yg digunakan bagi melahirkan satu kehidupan haruman dan luahan perasaan yg berterusan.

Peringkat awal pemakaian minyak wangi, pengguna hanya menyedari bau awal iaitu top note. Selepas beberapa saat, apabila minyak wangi sudah serasi dgn peredaran darah barulah bau sebenarnya timbul.

Setiap org mempunyai bau badan yg tersendiri. Semua bergantung kepada keadaan kulit masing2, gaya hidup dan pemakanan yg seimbang. Org lain mungkin sesuai dgn haruman yg digunakan tetapi kita tidak





Parfum/Kosmetik Beralkohol

Parfum/kosmetik beralkohol merupakan masalah baru yang tidak ada pada masa Rasulullah saw, maka dalam mengambil hukum
para ulama menggunakan ijtihad.Berdasar penjelasan dari :
1. Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia
2. Lembaga fatwa Al-Azhar
3. Majlis Muzakarah Panji Masyarakat
4. Fatwa Syeikh Sya'rawi rh
Hukum menggunakan parfum kosmetik adalah boleh, tidak haram dan tidak najis

Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia mengenai hukum alkohol.

Alkohol terdiri daripada berbagai-bagai bahan bahan kimia iaitu Ethanol atau ethyl alkohol, Bothanal dan lain-lain lagi. Dalam
minuman keras ethanol, ialah bahan yang menyebabkan mabuk dan ia merupakan bahan yang terbanyak sekali dicampurkan.

1) Setiap minuman arak mengandungi alkohol bukan alkohol itu dari arak. Alkohol dari proses pembuatan arak hukumnya haram dan najis, tetapi alkohol yang dibuat bukan melalui proses pembuatan arak maka hukumnya tidak najis dan tidak haram diminum.

2) Minuman ringan yang dibuat sama caranya dengan arak samaada mengandungi sedikit alkohol atau alkoholnya disulingkan adalah haram diminum.

3) Minuman yang dibuat bukan untuk dijadikan arak atau bukan yang memabukkan dan tidak sama caranya dengan proses arak adalah halal diminum.

4) Alkohol yang terjadi sampingan dalam proses pembuatan makanan tidak najis dan halal dimakan.

5) Ubat-ubatan dan pewangi yang ada kandungan alkohol adalah dimaafkan.

Menurut kitab"AlFiqh Al-Muzahibil ar'baah " dalam bab "An najasat juzu 1, Alkohol yang dimasukkan ke dalam minyak wangi untuk menahan minyak wangi agar tahan lama atau untuk menaikkan roti adalah boleh.

Bersandarkan kepada kenyataan ini boleh dikiaskan kepada penggunaan alkohol dalam minuman ringan.

Jawatan kuasa fatwa telah memberitahu bahawa alkohol ialah nama yang digunakan di dalam kaedah saintifik kepada sebatian yang mempunyai senyawa (OH). Dua jenis alkohol yang paling baik ialah
1. Methyl alkohol (Methanol) atau alkohol (kayu)
2. Ethily alkohol (Ethanol) atau alkohol biji-bijian.

Methyl alkohol (methanol) tidak digunakan untuk minuman kerana ia merupakan racun yang kuat, manakala ethly alkohol digunakan sebagai campuran di dalam minuman keras.

Penyediaan alkohol boleh dibuat melalui dua cara, iaitu:
a. Penyediaan dalam makmal
b. Penyediaan dalam industri.

Alkohol amat berguna sebagai bahan aktif dalam minuman, makanan dan ubat-ubatan dan sebagai bahan pelarut seperti untuk kosmetik dan minyak wangi.

Pada umunnya alkohol adalah bahaya dan beracun ia ada daya pembunuh dan memabukkan serta merosakkan anggota tubuh badan. Arak adalah memabukkan dan ia adalah haram seperti sabda nabi S.A.W "Setiap yang memabukkan itu haram. Setiap yang memabukkan arak. Setiap yang memabukkan itu arak dan setiap yang memabukkan itu haram."(HR Muslim)

Lembaga Fatwa Al-Azhar berpendapat bahawa alkohol itu tidak najis manakala arak tetap najis.

Setelah membincangkan perkara ini dengan panjang lebar maka jawatankuasa mengambil keputusan bahawa minuman ringan yang dibuat sama caranya dengan arak adalah haram alkohol yang terjadi sampingan dalam proses pembuatan makanan tidak
najis dan boleh di makan.

Ubat-ubatan dan pewangi yang ada kandugan alkohol adalah boleh dan dimaafkan.

Hasil muzakarah Majlis Muzakarah al-Azhar Panji Masyarakat
(Islam dan masalah-masalah kemasyarakatan, terbitan pustaka panjimas, Jakarta, tahun 1983, hal. 427):

MEMAKAI ALKOHOL DAN MINYAK WANGI
Mengenai alkohol di dalam minyak wangi, telah majelis terangkan. Bimbingan pribadipun telah menguraikannya pada Panjimas yang baru lalu. Hukumnya tidak haram. Memakai minyak wangi, malah disunatkan. Namun sekedar tambahan bagi saudara, Majelis terangkan jualah, sepanjang Majelis ketahui, yakni:
Alkohol, adalah sebangsa gas cair (fluida).

Gas mempunyai sifat:
- Kemampuan berpindah tempat dengan kecepatan yang besar dan mempunyai tenaga kinetik tinggi. Energi kinetik akan menaik, bila temperatur menaik (dinaikkan).
- Campuran molekul-molekul gas, adalah merata. Molekul gas bergerak bebas ke segala arah dalam garis lurus dan tidak hilang energinya, akibat tubrukan antara sesama molekul tadi itu.
- Menempati volume yang lebih besar, dibandingkan dengan zat padat atau cair dalam berat yang sama.

Oleh kerana sifat-sifat yang diterangkan di atas, maka setetes minyak wangi, yang telah beremulasi dengan gas (dalam hal ini alkohol yang dicairkan tadi), maka bau wangi itu ikut dibawa sebar dengan cepat dan ruang sebar (volume sebar)nya pun sama dengan ruang alkohol tadi yang mempunyai energi kinetik: Ek=1/2 mv2.

Pendapat almarhum Syeikh Sya'rawi rh di dalam Anta tas'al Wa Islam tujib.:

Soal: Apakah memakai perfume yang mengandungi alkohol haram hukumnya?

Jawab: Memakai perfume yang mengandungi alkohol halal hukumnya. Alkohol menjadi haram jika diminum untuk bermabuk-mabuk.

Jika ia dipakai untuk tujuan baik, contohnya untuk bahan bakar, hukumnya tidak haram. Alkohol tidak najis. Ada beberapa negara Islam melarang import Eau'De Cologne yang mengandungi alkohol. Misalnya disalahgunakan untuk diminum dan bermabuk-mabuk.

Wanita boleh memakai perfume hanya di dalam rumah sahaja. Jika keluar rumah, dilarang memakainya. Sebab, dapat mengundang perhatian lelaki dan memberi rangsangan.


Kesimpulan
Berdasarkan penjelasan di atas, dapat kita fahami bahawa alkohol yang terdapat di dalam perfume adalah suci dan boleh dipakai untuk mengerjakan sembahyang tanpa ragu-ragu lagi.

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

reno
Ahli Baru
3. Dihantar pada 04hb Februari 2006, 09:38:35 pagi    [Edit]
A'km tok...

Nak order Euphoria nie....dah sms

60.48.223.:-)

mamaboomboom
Ahli Hiperaktif
4. Dihantar pada 04hb Februari 2006, 09:40:29 pagi    [Edit]
Macam2 info pasal minyak wangi...

--------------
YM-mamaboomboom123|013-3546429/03-42806428~ www.mamaboomboom.com

218.111.27.:-)

fulkan
Ahli Baru
5. Dihantar pada 04hb Februari 2006, 11:43:26 pagi    [Edit]
ok thanks reno.....Untuk mengelakkan salah faham , fitnah dan buruk sangka....atuk tak ada bukak gerai dimana mana pasar sekalipun....niat nak bukak kedai ada...tp bukan sekarang.......

sesiapa yang nak ode leh ode ngan atuk melalui sms ,YM ,atau email.....tapi sms tu kira rekod la...maknanya kalau cucu ode yang sms stick tu that order la...minta tolong jgn last minute tukar......sms korang atuk simpan..bahan bukti mahkamah .....gurau je.....isssh

kami akan mengadakan mesyurat lembaga pengarah kami yang ketiga pada isnin ni...untuk membincangkan harga dan strategi pasaran kami....list beserta gambar insya ALLAH hampir siap.....so sesiapa yang ada info tentang harga perfume perfume kat kaunter leh lah ...share kat sini.....sebagai panduan bersama ya.....AMIN.....kalau leh harga depa bagi diskaun ngan harga tanpa diskaun.......kita share sama sama kay?

CIKPA kita bukan main lagi....bila nak ode??? ...katalog coming soon....atuk sorang je kat kl ni...pengarah 2 lain lum alik lagi dari CNY cuti....dapat bonus la tu cecah 1000 botol....he he he.......

TQ 4 yr support .......MAY ALLAH BLESS U ALL......wassalam

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

fulkan
Ahli Baru
6. Dihantar pada 04hb Februari 2006, 10:56:46 mlm    [Edit]
up sket jgn marah nanti kena jual

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

fulkan
Ahli Baru
7. Dihantar pada 05hb Februari 2006, 11:13:36 pagi    [Edit]
kaunter kaunter yang boleh disurvey....



Parkson Sunway Pyramid

Parkson The Mall Lot 33, Section 51 Jalan Tun Ismail 50480 Kuala Lumpur

Colours & Fragrances Kota Kinabalu Lot A05, International Departure Hall Kota Kinabalu International Airport 88618 Kota Kinabalu Sabah

Colours & Fragrances KLIA Sepang Colours & Fragrances Sdn Bhd Lot A03 - Satellite
Passenger Level KLIA Sepang 43900 Sepang

Colours & Fragrances Labuan Chocolate Sales & Supplies Sdn Bhd Ket Sing Building SK 685F Warehouse Single Storey Building Jalan Patau-Patau 87016 Wilayah Persekutuan Labuan

Colours & Fragrances Langkawi L.T.A.B. Langkawi Tabang Mat Sirat Kedah Pulau Langkawi

Colours & Fragrances Jetty Point Mukim Kuah 07000 Langkawi

Dimensi KLIA Sepang Lot D3, Satellite Terminal KL International Airport
43900 Sepang Malaysia
Eraman KLIA Sepang Partumes & Cosmetic Shop Departure Level MTB Level 5 64000 KL International Airports KLIA Sepang Selangor Darul Ehsan

Isetan Of Japan S/B Lot 10 Shopping Centre 50 Jalan Sultan Ismail
50250 Kuala Lumpur

Isetan Of Japan S/B (KLCC) Suria, KLCC Kuala Lumpur City Centre 50088 Kuala Lumpur

Jaya Jusco 1 Utama Shopping Complex Ground Floor One Utama Main Office No. 1 Leboh Utama Bandar Utama Damansara 47800 Petaling Jaya

Jaya Jusco Kinta City 1st Floor, Jaya Jusco Ipoh 2, Jalan Teh Lean Swee Off Jalan Sultan Azlan Shah Utara 31400 Ipoh Perak

Jaya Jusco Mid Valley Megamall Mid Valley City 58000 Kuala Lumpur

Metrojaya Bukit Bintang Plaza Jalan Bukit Bintang 55100 Kuala Lumpur

Metrojaya Johor Bahru Plaza Pelangi 2, 2 Jalan Kuning, Taman Pelangi,
80400 Johor Bahru, Johor

Metrojaya Menara Bakti No. 2 Jalan 14/20, 41600 Petaling Jaya. Selangor Darul Ehsan

Metrojaya Mid Valley Megamall 2nd Floor Mid Valley City Megamall, Lot 3978, Mukim, Kuala Lumpur, Batu 2 , Jalan Klang Lama 58000 Kuala Lumpur

Metrojaya Sinar Kota Jalan Pudu Kuala Lumpur

Parkson Gurney Plaza Ground Floor, Gurney Plaza Block C, Lot 2192, Section 1Persiaran Gurney Bandar Georgetown, Penang

Parkson Ipoh Parade Lot B01, G01, F01 & Ipoh Parade 105, Jalan Sultan Abdul Jalil Green Town 30450 Ipoh

Parkson Wawasan, KK Wisma SEDCO - Wawasan Plaza Lot TL 017545274, Coastal Highway Kota Kinabalu 88300 Sabah

Parkson Subang Parade Lot LG 01 Lower Ground Subang Parade No. 5, Jalan S/1Subang Jaya 47500 Petaling Jaya

Parkson Sungai Wang Plaza LB, LG, GF & 1st Floor, Sg. Wang Plaza 55100 Kuala Lumpur

Parkson Suria KLCC Level 2 - Suria KLCC 50450 Kuala Lumpur (Ground Floor - Cosmetic Floor)

Parkson Mahkota Parade Lot 487, Jalan Taman, 75000 Bandar Hilir Malacca

Parkson Seremban Parade Lot 4973, Jalan Yam Tuan 70000 Seremban Negeri Sembilan

Parkson Riverside Majestic Riverside Complex Jalan Tunku Abdul Rahman 93100 Kuching Sarawak

Parkson Damansara Jaya Ground 1st & 2nd Floor Gardenia Town Centre
Complex Block A Jalan S/23 Damansara Jaya

Sogo Complex Pernas No. 190, Jalan Tuanku Abdul Rahman
50100 Kuala Lumpur

Pacific Prai Megamall Pinang B-888, 2828, Jalan Baru Bandar Perai Jaya, 13600 Sebarang Perai Tengah

Ngiu Kee Kuching Lot 218 & 254, Sarawak Plaza, P.O. Box 407, Jalan Tuanku Abdul Rahman Kuching, Sarawak

Sriwani Pantai Cenang Lot 970, 971 & 973 Pantai Cenang Mukim Kedawang, 07100 Langkawi Kedah Darul Aman

Sriwani Cergasjaya Complex Kawasan Bebas Cukai Lot PT 1443 Mukim
Sungailai Pekan Bukit Kayu Hitam Daerah Kubang Pasu

Selasih JB Zone Duty Free Zone (JB) 88, Jalan Ibrahim Sultan Stulang Laut 80300 Johor Bahru

Seri Nor Syarikat Seri Nor (Pg) Sdn Bhd Penang International Airport Arrival Mall, Bayan Lepas 11900 Penang

* Mesej ini telah disunting oleh fulkan pada 05hb Februari 2006, 11:16:10 pagi

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

fulkan
Ahli Baru
8. Dihantar pada 05hb Februari 2006, 12:26:56 tghari    [Edit]
STATISTIK PERFUM @ RANKING PERFUME

LELAKI / ABANG / SUAMI / ATUK / DATUK / LAKI ORANG

1. DUNHILL DESIRE RED
2. HUGO ENERGISE
3. DUNHILL DESIRE BLUE
4. CK TRUTH
5. ISSEY MIYAKE
6. HUGO BOSS
7. BVLGARI EXTREME
8. BURBERRY WEEKEND
9. DAVIDOFF COOL WATER
10. BOSS IN MOTION

WANITA / GADIS / NENEK / DATIN / AWEKS.../BINI ORANG/ MAKCIK2

1. CINEMA YSL
2. CK EUPHORIA
3. J LO STILL
4. ETERNITY MOMENT
5. BURBERRY LONDON
6. CK TRUTH
7. KENZO
8. ISSEY MIYAKE
9. GUCCI RUSH 2
10. NINA RICCI PREMIER JOUR


PALING POPULAR SEPANJANG ZAMAN: KENZO FLOWER / ISSEY MIYAKE

BAKAL MENGEGARKAN MALAYSIA : YSL CINEMA / CK EUPHORIA

FAVORITE ATUK: CINEMA ...BILA NENEK PAKAI ....AUOTOMATIC NAK TERKAM !!!!!!!

SEMOGA MALAYSIA TERUS HARUM SUBUR DI HATI....SING IT LAH...

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

nuin83
Ahli Baru
9. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 00:34:22 pagi    [Edit]
bgs info perfume tu..

owh..ari tu dah dapat CK Euphoria.thanks atuk..memang berbaloi..dah tgk dah cium memang konfirm original..memang bau same cam kaunter.kwn2 yg beli dari sy pon puas hati..ade sorang kawan tu beli Desire blue puji habis dia kate dah cuci ngan air sabun pon bau masih lekat lagi..sonok tul teruja gembira dapat jadi dealer perfume ori ni..

CK EUPHORIA bau dia memang besh bagi saye sesuai untuk wanita yg bekerjaya dan yakin pade diri sendiri.Tryla tapi atuk kate YSL Cinema lagi mengancam..so pandai2 le wat pilihan.

so sp2 yg nak beli perfume dari atuk fulkan ni..xyahle was2 ngan atuk ni..sbb memang konfirm ori..xcaye cubele try beli sebotol compare ngan counter yg dilist kat atas tu.

* Mesej ini telah disunting oleh nuin83 pada 06hb Februari 2006, 03:29:43 pagi

203.115.226.:-)

fulkan
Ahli Baru
10. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 08:47:23 pagi    [Edit]
up.... up and awayyyyy....

jgn mare ye...


--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

218.208.19.:-)

cikpa
Ahli Setia
11. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 10:21:02 pagi    [Edit]
quote:
CIKPA kita bukan main lagi....bila nak ode???


tuk oiii.........

bukan nyer tak teringin.... had yang ada tengah dok pakai ni pun tak abih2 lagi. kt cikpa ada lancome so magic, beyond paradise ngan pleasure estee. yang cepat abih duit jer.....

tapi atuk, cikpa punya next target ck eternity... kalau ada rezeki....

sapa penah pakai eternity ni hah??? mana yang sedap nih???

eternity


eternity love


eternity moment


eternity purple orchid

--------------
h/p: 012-5901227 cikpa77@yahoo.com.my ym: cikpa77

60.48.166.:-)

joedett
Ahli Aktif
12. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 10:44:55 pagi    [Edit]
Bagile list harga,senang nak bajet

202.171.32.:-)

cikpa
Ahli Setia
13. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 1:41:19 tghari    [Edit]
top rank...

Yves Saint Laurent - Cinema (Ladies) 50ml

market price RM220

Calvin Klein - Euphoria (Ladies) 50ml

market price RM207.

Issey Miyake - L'Eau D'Issey 50ml

market price RM220



***utk price offer dr atuk/fulkan... pls contact him....

--------------
h/p: 012-5901227 cikpa77@yahoo.com.my ym: cikpa77

60.48.166.:-)

cikpa
Ahli Setia
14. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 1:43:46 tghari    [Edit]
atuk...

pm kat cikpa rega eternity tu.... kalau boleh rega 50ml & 100ml sekali. kalau rega menawan, cukup bulan ni boleh sambar sebotol...

--------------
h/p: 012-5901227 cikpa77@yahoo.com.my ym: cikpa77

60.48.166.:-)

Liz_Dee
Ahli Interaktif
15. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 1:47:10 tghari    [Edit]
Canggih2 perfume atuk. Tabikk

--------------
Pembekal: Perfume/make up/accesori wanita/crystal/ jam tgn/handbag/OSH KOSH dan byk lagi-012-3172101

202.75.160.:-)

fulkan
Ahli Baru
16. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 5:29:05 ptg    [Edit]
Terima kasih semua....sayang semua cucu cucu ni....doakan dapt bukak kedai satu masa nanti leh kasi diskaun kat krew Melayu.com ni.....terharu ngan sambutan........rezeki ALLH SWT...AMIN


Semua order dah difaxkan ke store....by rabu atau khamis dapat....ikut giliran ya...sapa ode dulu dpt dulu......harap maklum.....

Alhamdulillah quota dealer dah tercapai....target sale dah tercapai...semuanya kejayaan anda semua....TQ TQ TQ...

Nantikan kemunculan list dealer beserta promosi pengenalan untuk brand2 tertentu dari atuk.....ada kejutan.......tak besar.....kecil......HU HU....

Wassalam.....minta diri nak ke Bentong ...marketing / sale

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

Liz_Dee
Ahli Interaktif
17. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 5:34:51 ptg    [Edit]
Tok tq pasal info perfume tue. Good info tue.

--------------
Pembekal: Perfume/make up/accesori wanita/crystal/ jam tgn/handbag/OSH KOSH dan byk lagi-012-3172101

202.75.160.:-)

Aien
Ahli Setia
18. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 5:54:14 ptg    [Edit]
Tok ooo tok...

Lolita lempicka woman berapa reganya? lagi satu perfume yang terhangat tu cinema....camno baunyer...harga baper jugak

* Mesej ini telah disunting oleh Aien pada 06hb Februari 2006, 5:57:33 ptg

--------------
I love to dream

203.106.235.:-)

fulkan
Ahli Baru
19. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 6:16:43 ptg    [Edit]
aien ym atuk kat atuk_wangi@yahoo.com....sms kat 013 201 7997....maaf harga dealer hanya untuk dealer berdaftar je....terlampau ramai....

satu lagi pintu dealer masih terbuka terutama dari PERAK / KEDAH / PERLIS / KELANTAN / PAHANG / MELAKA.........boleh?

KL pun masih byk ruang untuk bertapak....


PERINGATAN:

SMS: Sila bagitau nama / lokasi / info dpt melalui mana ? / dealer atau direct customer / jantina / info2 ni kita rekod untuk audit nanti....TQ TQ TQ


Marilah share harga market kaunter....mcm CIKPA....baguih dia ni....terutama untuk jenama 2 yang atuk jual kat atas tu......

INI ADALAH UNTUK REFERENCE BERSAMA.......supaya ada yang musykil leh merujuk....kalau atuk bagi nanti BIAS lak.......setuju tak?

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

fulkan
Ahli Baru
20. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 6:21:35 ptg    [Edit]
nuin83
Ahli Baru
9. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 00:34:22 pagi [Edit]
--------------------------------------------------------------------------------
bgs info perfume tu..

owh..ari tu dah dapat CK Euphoria.thanks atuk..memang berbaloi..dah tgk dah cium memang konfirm original..memang bau same cam kaunter.kwn2 yg beli dari sy pon puas hati..ade sorang kawan tu beli Desire blue puji habis dia kate dah cuci ngan air sabun pon bau masih lekat lagi..sonok tul teruja gembira dapat jadi dealer perfume ori ni..

CK EUPHORIA bau dia memang besh bagi saye sesuai untuk wanita yg bekerjaya dan yakin pade diri sendiri.Tryla tapi atuk kate YSL Cinema lagi mengancam..so pandai2 le wat pilihan.

so sp2 yg nak beli perfume dari atuk fulkan ni..xyahle was2 ngan atuk ni..sbb memang konfirm ori..xcaye cubele try beli sebotol compare ngan counter yg dilist kat atas tu.

* Mesej ini telah disunting oleh nuin83 pada 06hb Februari 2006, 03:29:43 pagi


Terimakasih cu........susah susah aje.....

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

fulkan
Ahli Baru
21. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 09:28:34 pagi    [Edit]
SEMEKOM...

ORDER SEPARUH DAH ADA SEPARUH LAGI ON D WAY.......JALAN JAM.....

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

cikpa
Ahli Setia
22. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 1:25:15 tghari    [Edit]
CINEMA For Women By YVES SAINT LAURENT


CINEMA encompasses the allure of stardom that women dream of - an exciting, flamboyant, and glamorous blend bursting with Corsican clementine, sweet and sensual almond tree blossoms, and an air of cyclamen that surround a majestic heart of amaryllis, addictive Sambac jasmine, and lush peony. The scent lingers with bottom notes of ambergris, white musk, and bourbon vanilla that warm the skin and the senses.

LOLITA LEMPICKA For Women By LOLITA LEMPICKA


LOLITA LEMPICKA Created by LOLITA LEMPICKA was introduced in 1997. This fine fragrance contains ivy, anise, violet and is accented with licorice, vetiver and vanilla making LOLITA LEMPICKA perfect for evening use.

--------------
h/p: 012-5901227 cikpa77@yahoo.com.my ym: cikpa77

218.111.9.:-)

cikpa
Ahli Setia
23. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 1:41:47 tghari    [Edit]
TRUTH For Women By CALVIN KLEIN ..market price 50ml RM165


TRUTH perfume by CALVIN KLEIN was launched in 2000. TRUTH CALVIN KLEIN is classified as a refreshing, oriental, woody fragrance. This intensely feminine scent possesses a blend of fresh natural rich woods that react to individual skin chemistry. Combine TRUTH CALVIN KLEIN with the body lotion for a luxurious fragrance. TRUTH CALVIN KLEIN is recommended for casual use.

STILL For Women By J. LO ..market price 50ml RM172


STILL by Jennifer Lopez is a blend of sheer sophistication. Spicy white pepper, sensual sandalwood, and musk mix with ultra feminine florals, like pink freesia, honeysuckle, orange flower, and rose to create the most mesmerizing aroma.

Bvlgari
Eau Parfumee Eau Extreme Spray 50ml/1.7oz ..market price RM245

Long lasting
Remains discreet, but more intense
Releases the citrus jasmine and Bulgarian rose notes first
Evolves into a longer lasting sense of green tea base note

--------------
h/p: 012-5901227 cikpa77@yahoo.com.my ym: cikpa77

218.111.9.:-)

cikpa
Ahli Setia
24. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 1:50:57 tghari    [Edit]
JEAN PAUL GAULTIER For Women ..market price RM230


JEAN PAUL GAULTIER for women was created by JEAN PAUL GAULTIER in 1993. It is the result of the following top fragrance Notes: anise, orange blossom and tangerine. The middle notes are: ginger, orchid and ylang-ylang and the base of the fragrance is: vanilla, musk and amber. JEAN PAUL GAULTIER is recommended for romantic evening wear.

JEAN PAUL GAULTIER For Men 75ml..market price RM190


JEAN PAUL GAULTIER for men, created by JEAN PAUL GAULTIER, was introduced in 1995. This fine fragrance contains lavender, mint, orange blossom and is accented with vanilla, amber and fougere making JEAN PAUL GAULTIER perfect for romantic use.

--------------
h/p: 012-5901227 cikpa77@yahoo.com.my ym: cikpa77

218.111.9.:-)

fulkan
Ahli Baru
25. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 3:24:10 ptg    [Edit]
TQ CIKPA...BYK JASA CIKPA NI...BUKAK LA YM TU

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

fulkan
Ahli Baru
26. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:07:56 mlm    [Edit]
TIMAKASIH KAT SEDARA KITA DARI KTM TADI.....SUSAH SUSAH JE.....KOMEN LA SKIT KAT FORUM NI.......ORI ? SUDAH SEMESTINYA.....

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

reno
Ahli Baru
27. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:22:24 mlm    [Edit]
atuk...

nak tambah order 1 issey miyake for men, 1 bvlgary xtreme for men, & 1 YSL cinema.

218.111.208.:-)

fulkan
Ahli Baru
28. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:26:07 mlm    [Edit]
RENO....EUPHORIA 2 , CINEMA 1 , BVLGARI EXTREME 1, .....sms la.......kan dah cakap.......

semua org sms.....make sure confirm ....tak pasal pasal budak store kena bambu return stok balik dalam store......

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

reno
Ahli Baru
29. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:32:16 mlm    [Edit]
relaxlah tukk..crd abih lah..mlm2 buto nie maleh nak kuar beli...

erm....konpem add 1 issey for men, bvlgary xtreme for men & cinema. total= 5 (plus 2 CK euphoria)

218.111.208.:-)

deent
Ahli Baru
30. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:55:04 mlm    [Edit]
Aku baru ambik tadi kat atuk....ck,miyaki & cinema....Betul 100%ori

--------------
probuilderplus,kenshido,esave,solid investment,vascoinvestment,wealht2u,12dp,straffic 0196149327

218.111.160.:-)

ella973
Ahli Produktif
31. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 01:40:08 pagi    [Edit]
alamak ni yg kena ode gak nih

nak ck eternity for women yer

--------------
Amway/DCL/Salindah/T&K/PF/Be-Nice/Tupperware/ANGGUN~ella973@hotmail.com/YM:eljoe73/012-2728944

210.195.96.:-)

jeen
Ahli Produktif
32. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 09:31:05 pagi    [Edit]
aku ada sms hari tu pasal tanya harga x reply pun!abih camno...

--------------
noorize@yahoo.com/016 6727 661

219.93.226.:-)

cikpa
Ahli Setia
33. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 09:43:40 pagi    [Edit]
ella..
quote:
nak ck eternity for women yer


aku pun tengah usha eternity nih.... beli jgn tak beli!!

quote:
aku ada sms hari tu pasal tanya harga x reply pun!abih camno...



apa ni atuk???? takkan tak dak kredit jugak???

--------------
h/p: 012-5901227 cikpa77@yahoo.com.my ym: cikpa77

218.111.159.:-)

fulkan
Ahli Baru
34. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 10:01:26 pagi    [Edit]
korang ni....kalau atuk disclose harga kat c ni...camna korang nak jual kat korang punya customer....harga dealer adalah untuk dealer shj....

kena ode sekurang kurang 5 botol ....first time....order baru leh atuk kasi list dealer.....kalau setakat 1-2 botol...kira direct customer la tu.....kena jual harga direct customer la....no....

PM / YM / SMS atuk .....atuk kalau boleh nak puaskan hati semua client / dan dealer tersayang.......kalau nak tanya ori tak ori tu.....atuk dah segan nak jawab....."Segan Pi Bagan".....


Insya Allah syarat tak ketat cuma atuk kena berhati hati takut ada musuh dalam selimut....dan kalau boleh skim ni utk ORG KITA je........

Kalau rasa was was kita leh jumpa face to face

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

jeen
Ahli Produktif
35. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 10:16:09 pagi    [Edit]
atok,

taula takleh kasik price kat sini, tapi reply la sms...camno nak jadi dealer kalau harga pun tak bagi..harga kastermer lagilah..kalau sbotol tu RM100, mau gak modal 5 botol RM500.00 dalam tangan..

insyallah..dapat price kastemer tu , saya mmg nak beli..

--------------
noorize@yahoo.com/016 6727 661

219.93.226.:-)

fulkan
Ahli Baru
36. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 9:43:02 mlm    [Edit]
maaf lambat reply....cucu atuk masuk wad kecemasan kat SMC tadi..demam panas.....alhamdulillah dah okay kot......

delivery kalau sempat hari jumaat .....insya ALLAH....malam ni atuk akan email kan list terbaru......

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

deent
Ahli Baru
37. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 9:54:14 mlm    [Edit]
Sesiapa yg kat area cyberjaya, putrajaya, dengkil, banting kalau nak perfum sebotol dua aku boleh deliver...Kalau atuk nak turun dengkil atau banting bawak sebotoi aje, tak berbaloi...betul tak tok? 0196149327

--------------
probuilderplus,kenshido,esave,solid investment,vascoinvestment,wealht2u,12dp,straffic 0196149327

219.95.93.:-)

fulkan
Ahli Baru
38. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 11:25:00 mlm    [Edit]
Ok la tu.....Call Deen....

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

fulkan
Ahli Baru
39. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 10:31:38 pagi    [Edit]
Zass....ode dapt lagi esok 5 kotak......peehhh tima kasih la......ya....sekarang nak lantik dealer pun kena cek lokasi....takut nanti depa gaduh.....sabar ya........

rezeki dah tertulis....dari luh mahfuz lagi........satu je pesanan atuk.....JGN TAMAK SEPERTI ANJING NGAN BAYANG BAYANG..........tau takpe

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

fulkan
Ahli Baru
40. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 1:22:28 tghari    [Edit]
Stok.......

Gucci Rush 2 50ml
Gucci Envy Me 50ml
Burberry Brit Red Limited Edition edp 50ml
Eternity edp 50ml
Davidoff Echo M
Hugo Boss Intense edp
Cinema edp ( Datin )
Issey Miyake Men 75ml
Salvatore Ferragamo red subtil 30ml edp
Ck Euphoria edp 50ml
DVD Cool water edt 50ml
Dunhill Desire Red
Dunhill Desire Blue
Dunhill Desire Women -pink
Hugo Energise
Eternity Moment
Boss in Motion / green
Ck Truth M / W edp edt
JPG
Jlo Still
Jlo Glow
Burberry London
Burberry Weekend



PANAS PANAS PANAS

dan banyak lagi.........dan lagi dan lagi...wholesale......

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

krisya
Ahli Baru
41. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 2:11:17 ptg    [Edit]
i nak beli perfume ni.......i tinggal kat bangi.u bley anta ker???

--------------
krisya

202.184.41.:-)

fulkan
Ahli Baru
42. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 4:51:32 ptg    [Edit]
Boleh call saya direct 013 201 7997

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

fulkan
Ahli Baru
43. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 6:13:02 ptg    [Edit]
Dealer 2 yang ode sila sms atuk for confirmation.......mlm ni ada delivery....

RANKING PERFUME WOMEN top 3

CK EUPHORIA
CINEMA YSL
ISSEY MIYAKE

RANKING PERFUME MEN top 3
HUGO BOSS ENERGISE
CK TRUTH
ISSEY MIYAKE MEN 75ml

* Ranking berdasarkan order yang diterima

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

missJebon
Ahli Baru
44. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 6:35:56 ptg    [Edit]



maner regenyer???

61.6.35.:-)

mamanabil
Ahli Setia
45. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 08:48:54 pagi    [Edit]
i nak tanya perfum yg top ranking tue 2 tue.. YSL dan CK .. bau dia camner yea.. manis-2 tak?? coz i memang minat bau yang manis cam attraction

203.115.226.:-)

nor_irnasz
Ahli Aktif
46. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 09:25:14 pagi    [Edit]
fulkan,
check pm please...urgent!

--------------
@---;IRNASZ---'-;----

210.19.196.:-)

fulkan
Ahli Baru
47. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 10:09:39 pagi    [Edit]
Barang sampai...

DVD echo Men 50ml
Cinema YSL EDP W 50ml
CK Euphoria EDP W50ml
Hugo Woman ( Botol air askar ) 50ml Women
Hugo no 6 edt Men 100ml
Dunhill Desire Red Men 100ml
Contradiction Women 50ml
Hugo Boss Soul Men 50ml
Dunhill Desire Pink Women 50ml
Dunhill Deisre Pink Women 75ml
Eternity Men 50ml
Dunhill Desire Blue Men 50ml.......
Burberry Brit Red Limited Edition 50ml EDP!!!!!

MAMANABIL...MANIS MANIS YE>>>ELOK u AMBIK HUGO BOSS INTENSE....MANIS....


YSL CINEMA masih lagi di atas ngan Ck euphoria......CINEMA MAK DATIN BAU MCM RL GLAMOUROUS ....TAPI LEBIH BAIK......

* Mesej ini telah disunting oleh fulkan pada 10hb Februari 2006, 10:42:11 mlm

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

cikpa
Ahli Setia
48. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 2:32:49 ptg    [Edit]
adik-beradik Blvgari..

Blvgari .. market RM270


Bvlgari - Au the Blanc ..market RM200


Blvgari BLV ..market 30ml RM180 75ml RM262


yang dua2 ni botol cantekkkkk!!! rega pun cantekk..

Blvgari Omnia .. market 40ml RM230 65ml RM300 !!!! MAHALNYA!!!!


Bvlgari - Omnia Crystalline .. market 40ml RM200 65ml RM260

--------------
h/p: 012-5901227 cikpa77@yahoo.com.my ym: cikpa77

218.111.222.:-)

fulkan
Ahli Baru
49. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 3:27:41 ptg    [Edit]
Hahh Sapa lagi nak order Bvlgari lak....tengok dia punya market price tu....TERANGKAT......tapi jgn risau...NOW EVERYBODY CAN BUY ORI PERFUME .......HU HU


Reno / Ikin ....kindly comment on the products....i.e. testimonial....ikhlas jangan bias....

K wassalam.....nak menguruskan Order Order....

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.115.216.:-)

fulkan
Ahli Baru
50. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 10:33:45 mlm    [Edit]
http://www.strawberrynet.com/images/products/03336535006.jpg
http://www.strawberrynet.com/images/products/02522635006.jpg
http://www.strawberrynet.com/images/products/00815335006.jpg


HI HI CIKPA AMBIL KAT STRAWBERRYNET.COM........ambillah...atuk ada semua yang ori termasuk la OMNIA.....mau tak?...Ella pun dah ode Eternity tu.....

TAK PERLU BERSELINDUNG ......TAK PERLU MENIPU........TAK PERLU....!!!

KERANA APA YANG ANDA INGINKAN....MUTU ASLI YANG SAMA....DENGAN HARGA YANG "MAMPU" DIBELI OLEH KAUM KITA.....KENAPA MESTI KE 'SANA'????

BANTULAH USAHAWAN MELAYU......BANTULAH BANGSA KITA SENDIRI.........

CELIKLAH WAHAI BANGSAKU.......BANGSA YANG DULU PERNAH BERGELAR SAUDAGAR !!!! DIMANA ZAMAN KEGIMILANGAN KITA????

WAWASAN 2020 BUKANLAH JAUH LAGI......MALAH SEKELIP MATA SHJ.....MAMPUKAH BANGSAKU MAJU ..???? BERSAING DI PASARAN GLOBAL????
MENJADI KAN GLOKAL SATU KENYATAAN????????

MAMPUKAH KETURUNAN KITA MENIKMATI SEHIRUP UDARA PERCUMA DIBUMI YANG PERNAH DIJAJAH DULU?????? AYUH BANGSA KU.....KALAU MAHU BUMI INI TERUS MERDEKA.....MERDEKA DARI SEGI EKONOMI YANG KINI BANGSA LAIN MEMONOPOLI?????

APAKAH MELAYU YANG DULU BERGELAR SAUDAGAR TERNAMA....KINI MAKIN HANYUT DIDALAM ARUS KEMODENAN???HILANG WAWASAN????

CELIK MATA DAN CELIK HATI....LIHATLAH BANGSA LAIN TERUS MAJU WALAU TIDAK DIBERI SUBSIDI????????

DIMANA SILAP KITA....INSAF ATUK SEKEJAP........

TAK TERINGIN KAH MELIHAT ZAMAN KEGEMILANGAN TERSEBUT KEMBALI?????

SOKONGLAH USAHAWAN USAHAWAN MELAYU.....HIDUP MELAYU.COM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

--------------
Wangi Sokmo Ori Perfume Distributor

203.82.67.:-)

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru Muka 1 | Muka 2

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim
Hakcipta Terpelihara © Melayu.com 1998 - 2005