Sembang² Sembang²
PENGUMUMAN : sila klik disini Laman Utama Login
Syarat Penggunaan | Enjin Carian | Soalan Lazim | Arkib 19hb JamadilAkhir 1435 @ 20hb April 2014, 11:50:29 mlm
  Salam sejahtera
Melayu.com   »   Sembang²   »   Sembang Kesihatan, Petua & Kecantikan  
(Pengendali : boboiz, piqah)  

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru
Dihantar oleh Risau : Peranakan turun
Ashsha
Ahli Produktif
1. Dihantar pada 08hb Oktober 2005, 00:41:29 pagi    [Edit]


sha nak tanya..kalau peranakan kita turun,apa patut kita buat?

ubat apa patut kita makan?

rawatan apa patut kita jalani?

kalau pakai bengkung,ok tak?

harap anda dpt membantu sha...

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

61.6.58.:-)

raihanis
Ahli Produktif
2. Dihantar pada 08hb Oktober 2005, 04:43:03 pagi    [Edit]
camana tau peranakan tu turun? boleh rasa ke? org kata kena berurut.

--------------
Amway / Smart Naco / ~ SMS 012-265 7525 YM raihanees

219.94.81.:-)

mamaboomboom
Ahli Hiperaktif
3. Dihantar pada 08hb Oktober 2005, 08:04:07 pagi    [Edit]
Selalu nya bidan/tukang urut boleh tau jika peranakan kita turun.

Ingat lagi kalau berurut lepas bersalin...tukang urut tu kata.....tahan sket ek..ni nak angkat peranakan tu semula!!

Sakit sket le masa tu...sket aje!!
Empunya badan......tak tau pun dia turun ke.....naik ke?

--------------
YM-mamaboomboom123|013-3546429/03-42806428~ www.mamaboomboom.com

218.111.181.:-)

eynda
Ahli Produktif
4. Dihantar pada 08hb Oktober 2005, 08:30:05 pagi    [Edit]
Kalau gi scan kat dokor boleh tahu tak?

219.95.22.:-)

Qyrana_Biru
Ahli Interaktif
5. Dihantar pada 08hb Oktober 2005, 08:43:38 pagi    [Edit]
quote:
Selalu nya bidan/tukang urut boleh tau jika peranakan kita turun.

Ingat lagi kalau berurut lepas bersalin...tukang urut tu kata.....tahan sket ek..ni nak angkat peranakan tu semula!!

Sakit sket le masa tu...sket aje!!
Empunya badan......tak tau pun dia turun ke.....naik ke?


Pi la kat mak bidan... bidan sure tau punya...


Kedudukan Rahim x betul pun dia boleh betulkan.. even masih anak dara pun dia tau... kene urut la

--------------
Satinni:Cadar/Pinggan Mangkuk/IgG X-Tra / 012-6074206, email: qyrana_fdr@yahoo.com YM: Qyrana_Biru

219.95.95.:-)

just4fun
Ahli Produktif
6. Dihantar pada 08hb Oktober 2005, 10:05:30 pagi    [Edit]
pergilah doktor, buat scanning. check terturun tahap mana.

kaedah rawatan bergantung pada kes. kalau ringan atau sederhana, melakuan senaman utk menguatkan otot2 dan ligamen lnatai punggung (pelvic floor exercise) sudah mencukupi.

kaedah perawatan yg lain -
- memasukkan alat pesari (biasanya utk wanita lanjut usia)
- pembedahan


bertangas pun elok gak utk naikkan balik peranak tu selain dari berurut.
sambil tu jgn angkat duduk bercangkung, jgn angkat barang yg berat2.

--------------
http://biosegar.blogdrive.com

218.208.231.:-)

maz3d
Ahli Produktif
7. Dihantar pada 08hb Oktober 2005, 12:02:47 tghari    [Edit]
Peranakan turun kita boleh rasa .......selalunya turun sbb kita angkat/ubah posisi brg berat sbb kita guna otot kita yg kat rahim tu...
sbb tu org baru peknen xleh angkat brg takut gugur....
Kalau ada kat area K.L dan Selangor saya boleh rekeman tempatnya. Ari tu
saya gi kat situ gak masa nak betulkan kedudukan rahim....pm saya...

--------------
Minyak Shuhaida 1001 Rahsia Alam http://www.shuhaida.com/?ref=maz3d

60.48.109.:-)

Ashsha
Ahli Produktif
8. Dihantar pada 09hb Oktober 2005, 01:59:05 pagi    [Edit]
kalau peranakan kita turun,kita memang boleh rasa.camne rasanya???

rasa senak dan ngilu kat ari-ari (bawah perut)..pastu kalau kencing memang rasa tak leh nak tahan.mcm nak keluar sgt2.kat perut rasa semcm..terutama kalau lepas buat keje samada menyapu,mengemop lantai,sidai kain..

tu yg sha risau..sha tau ni pun melalui pembacaan dan pengalaman member2 yg pernah kena..risaunyerrr

sha kat seremban..jenuuh cari mak bidan..dulu sha berurut dgn sorg makcik ni tapi dia dah pindah kat serting..jauh sgt la..

camne nak buat ni...

nak makan ubat apa???

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

61.6.58.:-)

suzismi
Ahli Aktif
9. Dihantar pada 09hb Oktober 2005, 05:58:35 pagi    [Edit]
su pernah kena....
terutama selepas angkat brg2 yg berat...

pinggang pun akan sakitkan sha....
biasanya kalau terkena mcm tu kalau sempat su gi berurut...
klu tak su buat mcm mak su ajar...

first..su bertungku..
lepas bertungku tu letak mnyk kat perut..
dan sengkak sendiri...
cara2 nak sengkak kenalah belajar dgn yg arif...

baring.. rapatkan kaki kedinding..
angkat sedikit punggung..
tolak sedikit peranakan keatas...

ada sekali tu su try buat....
keluar angin ikut tooot....

--------------
Salindah/Examo/Revell/Cosway/DCL/mawar9774@yahoo.com/sms~0127526483

203.106.198.:-)

suzismi
Ahli Aktif
10. Dihantar pada 09hb Oktober 2005, 06:06:56 pagi    [Edit]
sbb tulah mak selalu pesan..
klu nak angkat brg berat/buat kerja berat....pakailah bengkung
nak mudah pakai je bengkung zap on tu...
tapi kdg2 kita ni mana nak ingat tu semua....

lagi satu mak pesan kalau nak angkat brg tu tarik nafas....

sha... klu peranakan turun nak 'bersama' pun tak selesakan...
jgn biar sha...gilah berurut...
bahaya biar lama2..
nnt nak buat kerja pun susah...

--------------
Salindah/Examo/Revell/Cosway/DCL/mawar9774@yahoo.com/sms~0127526483

203.106.198.:-)

raihanis
Ahli Produktif
11. Dihantar pada 09hb Oktober 2005, 1:10:37 tghari    [Edit]
quote:
Peranakan turun kita boleh rasa .......selalunya turun sbb kita angkat/ubah posisi brg berat sbb kita guna otot kita yg kat rahim tu...
sbb tu org baru peknen xleh angkat brg takut gugur....
Kalau ada kat area K.L dan Selangor saya boleh rekeman tempatnya. Ari tu
saya gi kat situ gak masa nak betulkan kedudukan rahim....pm saya...



kat puchong ke? pusat rawatan yg aliyna ckp tu ye?

--------------
Amway / Smart Naco / ~ SMS 012-265 7525 YM raihanees

219.95.32.:-)

pearlsweets
Ahli Baru
12. Dihantar pada 10hb Oktober 2005, 09:52:28 pagi    [Edit]
Raihanis,

Saya pernah pergi kat pusat rawatan kat puchong tu...

Masa jumpa kak ida ngan kak liyna tu, ada ramai gak tengah berubat...

Masa giliran Pearl, kak ida kata pearl punya peranakan terkebawah, pastu dia urut skit untuk naikkan peranakan tu...ada la sakit skit, tapi takde la sakit sangat, boleh tahan laa...

kalau nak cuba, ok gak ke sana...

hubby pun urut sama gak...

--------------
pearlsweets@yahoo.com/0196369534/ym-pearlsweets

202.75.44.:-)

nafizah
Ahli Produktif
13. Dihantar pada 10hb Oktober 2005, 10:26:19 pagi    [Edit]
mcm mana kita nak tahu peranakan kita turun ke tak?

--------------
~puteriku balqis.......~

218.111.203.:-)

aliyna
Ahli Aktif
14. Dihantar pada 10hb Oktober 2005, 10:54:18 pagi    [Edit]
antara tanda2 yg peranakan tak normal ialah

1. tidak selesa ketika bersama (nih buley jugak disebabkan fungus atau masalah lain)
2. Selalu ingin nak buang air kecil (buley juga kerana UTI - urinary tract infection)
3. tumit sakit

tapi kite org popuan nih.. dalam 3 bln sekali ke ge la urut...
kalau urut nnt leh tau keadaan peranakan tuh.. tapi carik le tukang urut okay2 sket ye...

--------------
*Allah berkati kita semua*

202.186.33.:-)

maz3d
Ahli Produktif
15. Dihantar pada 10hb Oktober 2005, 11:05:05 pagi    [Edit]
quote:
kat puchong ke? pusat rawatan yg aliyna ckp tu ye?


iyer....betul la tu...jom ler kita urut beramai² kat sana.....murah jer.
Yg penting kita sihat...

--------------
Minyak Shuhaida 1001 Rahsia Alam http://www.shuhaida.com/?ref=maz3d

60.48.110.:-)

Ashsha
Ahli Produktif
16. Dihantar pada 10hb Oktober 2005, 11:57:37 mlm    [Edit]
masalahnya,sha kat seremban.takkan nak gi puchong,kecuali lah sha ada hal kat kl..camne ni ek?

aliyna.. dan suzizmi
sha akui,memang rasa kurang selesa bila 'bersama' suami..senak semcm...

satu lagi petanda klu peranakan turun..
kita akan rasa,bila menyangkung akan terasa ada benda nak keluar tapi takde..ha tu la tandanya peranakan turun..sakit perut dibuatnya..

suzismi..
sha tgh try buat mcm yg disyorkan..ekceli,memang itu lah tukang urut selalu pesan.cuma tak bertungku jer...nantilah nak try sok pagi..dah tak tahan rasa sakit ni...

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

61.6.58.:-)

maz3d
Ahli Produktif
17. Dihantar pada 11hb Oktober 2005, 11:43:13 pagi    [Edit]
Ashsha.........sebenarnya ramai pesakit yg dtg berubat kat pst rawatan Putra
tu ..yg dtg dari jauh. Ada yg dtg dari negeri2 yg berbeza. Ada member dari MDC ni yg dtg dari melaka...Seremban x jauh dgn puchong guna h/way Elite tu cepat
jer dah sampai ke Puchong. Doktor tu boleh cek kalau ada penyakit yg
lain juga...bayaran mmg murah. Berminat boleh pm.....

--------------
Minyak Shuhaida 1001 Rahsia Alam http://www.shuhaida.com/?ref=maz3d

60.48.110.:-)

pearlsweets
Ahli Baru
18. Dihantar pada 11hb Oktober 2005, 3:50:35 ptg    [Edit]
Kak maz,

ari tu saya pergi ke pusat rawatan, pastu kak ida cerita ttg seseorang...masa tu dia tengah urut perut saya...rasa2nya dia kata mas....

adakah akak orang itu?

--------------
pearlsweets@yahoo.com/0196369534/ym-pearlsweets

202.75.44.:-)

aliyna
Ahli Aktif
19. Dihantar pada 11hb Oktober 2005, 3:56:48 ptg    [Edit]
pearl, maz..

YM la korang dorang.. senang cerita...

Ashsha,
kalau tak dpt ke pusat rwtn,
gi carik mak bidan yg elok2 dipercayai utk check.

lagik satu kaum wanita sekelian...
otot2 yg support peranakan pun penting
supaya tak terjadi prolapse (dimana rahim terkeluar di saluran faraj)
kegel exercise pun buley... tapi kalau nak tau cucian faraj dgn RM29
leh PM/YM liyna

nak test otot tuh senang aje..
tengah syiok2 buang air kecik tuh (time flow tgh laju)
try tahan.... maksudnya try hentikan pengeluaran air kencing tuh
kalau langsung takleh stop.... adulaaa..
kalau leh stop tapi slow sket takpe..
kire orait lagik...

--------------
*Allah berkati kita semua*

202.186.33.:-)

pearlsweets
Ahli Baru
20. Dihantar pada 11hb Oktober 2005, 4:11:08 ptg    [Edit]
kak liyna nih...dah sebijik macam kak ida la....

--------------
pearlsweets@yahoo.com/0196369534/ym-pearlsweets

202.75.44.:-)

aliyna
Ahli Aktif
21. Dihantar pada 11hb Oktober 2005, 4:14:50 ptg    [Edit]
pearl..
bakal.. bakal...

hehehee

--------------
*Allah berkati kita semua*

202.186.33.:-)

pearlsweets
Ahli Baru
22. Dihantar pada 11hb Oktober 2005, 4:27:37 ptg    [Edit]
yea...bakal.....

dah ada perkembangan baik tuh...dah mula boleh bagi nasihat dah....

cewah.....cayalah kak liyna....

--------------
pearlsweets@yahoo.com/0196369534/ym-pearlsweets

202.75.44.:-)

yusmar
Ahli Produktif
23. Dihantar pada 11hb Oktober 2005, 6:09:48 ptg    [Edit]
Kalau dah pernah beranak tu seeloknya jangan mencangkung. kalau nk mencangkung memberus atau apa-apa gunakan kerusi kecik untuk duduk. Kalau kat luar takde kerusi tu ampu ngan tumit. Jangan slu angkat benda2 yg berat. Even kain baju yg nk dijemur tu biar angkat berulang kali jangan sekali gus.

quote:
kat puchong ke? pusat rawatan yg aliyna ckp tu ye

aliyna kalau dekat tingin gak nk kesana!.

--------------
DCL/Salindah/Examo/Sbn Bg Perawan(Kulim,Kedah)~017-5982207 ~yuzee73@yahoo.com~

203.125.127.:-)

pearlsweets
Ahli Baru
24. Dihantar pada 12hb Oktober 2005, 08:02:48 pagi    [Edit]
yusmar,

pergi...jangan tak pergi....

--------------
pearlsweets@yahoo.com/0196369534/ym-pearlsweets

202.75.44.:-)

aliyna
Ahli Aktif
25. Dihantar pada 12hb Oktober 2005, 08:29:18 pagi    [Edit]
yusmar,

kat putra perdana jek...
apa2 sms/ym/email liyna kay

--------------
*Allah berkati kita semua*

202.186.33.:-)

yusmar
Ahli Produktif
26. Dihantar pada 12hb Oktober 2005, 10:10:38 pagi    [Edit]
pearlsweets/aliyna aduh....saya kat kedah la!. kalau dapat berurut tu...best kan!.

--------------
DCL/Salindah/Examo/Sbn Bg Perawan(Kulim,Kedah)~017-5982207 ~yuzee73@yahoo.com~

203.125.127.:-)

aliyna
Ahli Aktif
27. Dihantar pada 12hb Oktober 2005, 10:17:57 pagi    [Edit]
hahah!.. yusmar...
kalau ada tour ke penang..
kami selalu turun ke alor setar..
the last time we went...
beratus2 org beratur... smpy nak pengsan pembantu2 semua..
hehehhehe

insya allah liyna akan khabarkan kat MDC
segala road tour kami.. insya allah

--------------
*Allah berkati kita semua*

202.186.33.:-)

yusmar
Ahli Produktif
28. Dihantar pada 12hb Oktober 2005, 10:48:38 pagi    [Edit]
kalau ada tour tu war2kan lah. kalau penang tu dekat berbanding ngan alor setar.

--------------
DCL/Salindah/Examo/Sbn Bg Perawan(Kulim,Kedah)~017-5982207 ~yuzee73@yahoo.com~

203.125.127.:-)

cahaya281973
Ahli Baru
29. Dihantar pada 12hb Oktober 2005, 11:22:27 pagi    [Edit]
buleh tak citer ngan lebey lanjut pasal pusat rawatan ni... apa jenis2 rawatan yang diberikan... makasihhh

219.93.37.:-)

aliyna
Ahli Aktif
30. Dihantar pada 13hb Oktober 2005, 5:40:07 ptg    [Edit]
cahaya,

untuk maklumat lanjut leh PM/YM/sms liyna
atau lawati

Website
shuhaida.blogdrive.com

testimoni zuriat
http://testimoni.blogdrive.com

--------------
*Allah berkati kita semua*

202.186.33.:-)

maz3d
Ahli Produktif
31. Dihantar pada 14hb Oktober 2005, 4:35:45 ptg    [Edit]
Dah byk kali pegi kat pusat rawatan tu....Cubalah kat putra perdana puchong...

--------------
Minyak Shuhaida 1001 Rahsia Alam http://www.shuhaida.com/?ref=maz3d

60.48.110.:-)

kittun
Ahli Aktif
32. Dihantar pada 16hb Oktober 2005, 06:31:43 pagi    [Edit]
eii risaunyalah. kittun dah bersalin almost 3 bulan lepas..tp tak pernah lg sengkak peranakan.dok kat obesi, manala ada bidan.ada kwn yang offer nak tlg sengkakkan, tp ish..tak beranila..kalaui boleh bab2 ni nak yg arif wat..kalau apa2 jadi, abisla peranakanku nanti..so ms pantang, kittun urut2 badan ajela..tak saba nak tunggu bulan 12, balik kampong n urut..hu hu..
ms kittun pantang n baru lepas pantang, selalu sembelit.risau juga, sbb kalau sembelit tu org kata kalau meneran, peranakan leh turun ye ke??

--------------
sabar itu indah..

82.41.88.:-)

just4fun
Ahli Produktif
33. Dihantar pada 16hb Oktober 2005, 5:51:34 ptg    [Edit]
quote:
ms kittun pantang n baru lepas pantang, selalu sembelit.risau juga, sbb kalau sembelit tu org kata kalau meneran, peranakan leh turun ye ke??

sebab tu la kalau boleh elakkan dari terjadinya sembelit masa dlm pantang...masa dlm pantang ni bukannya boleh silap sikit...

--------------
http://biosegar.blogdrive.com

218.208.228.:-)

maz3d
Ahli Produktif
34. Dihantar pada 17hb Oktober 2005, 1:34:11 tghari    [Edit]
quote:
sebab tu la kalau boleh elakkan dari terjadinya sembelit masa dlm pantang...masa dlm pantang ni bukannya boleh silap sikit...


Boleh share kat sini camner nak elakkan sembelit..........masa peknenpun sama
gak suka sembelit .....

--------------
Minyak Shuhaida 1001 Rahsia Alam http://www.shuhaida.com/?ref=maz3d

60.48.110.:-)

suzismi
Ahli Aktif
35. Dihantar pada 19hb Oktober 2005, 03:52:41 pagi    [Edit]
cuba mkn produk fiber..
dan bnykkan minum air....

--------------
Salindah/Examo/Revell/Cosway/DCL/mawar9774@yahoo.com/sms~0127526483

203.106.197.:-)

umianis
Ahli Baru
36. Dihantar pada 19hb Oktober 2005, 1:50:58 tghari    [Edit]

utk peranak turun tu, kena ambil tindakn cepat seblm suami bertindak di luar pengetahuan kita
cuba cara ni
kalau ada batu tungku, tungku sendiri tp kena hati2 la sbb kalau tersalah buat, nnt peranakan lagi turun.
guna batu tungku tu, letak bawah perut atau bawah lg dr perut tu, pas tu tolak batu tu keatas, macam tolak peranak tu la tp guna batu tungku.
kalau batu tungku tak de, cari batu jingkong yg org buat rumah tu . Guna yg oren tu tau jgn guna yg putih(pasir) tu, panaskan, pas tu duduk atas bata tu. kena buat selalu la baru ada perubahan

selamat mencuba

--------------
BIOSIRIH / COSWAY/ pelapik tilam Bio-Ion Therapeutic/penapis air sitizaleha@gmail.com (0122623402)

61.6.35.:-)

Ashsha
Ahli Produktif
37. Dihantar pada 19hb Oktober 2005, 8:50:22 mlm    [Edit]
umianis..
mak pun ajar camtu..skrg tak buat lagi sebab tgh period..tunggu abih dulu..

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

61.6.58.:-)

Ashsha
Ahli Produktif
38. Dihantar pada 21hb Oktober 2005, 11:54:30 mlm    [Edit]
kalau lepas sengkak,kita pakai bengkung boleh tak?tolongggggg la sha...

* Mesej ini telah disunting oleh Ashsha pada 21hb Oktober 2005, 11:55:45 mlm

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

61.6.58.:-)

just4fun
Ahli Produktif
39. Dihantar pada 23hb Oktober 2005, 9:19:36 mlm    [Edit]
sha,

dah gi periksa ngan doktor?

--------------
http://biosegar.blogdrive.com

219.95.183.:-)

Ashsha
Ahli Produktif
40. Dihantar pada 30hb Oktober 2005, 01:56:09 pagi    [Edit]
just4fun..
kena check dgn doktor ke?kalau kena doktor lelaki,ni yg malas ni..segan ler..nak cakap camne?tolonggggg la sha

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

61.6.58.:-)

raihanis
Ahli Produktif
41. Dihantar pada 19hb November 2005, 03:31:16 pagi    [Edit]
cuba la cari doktor pakar wanita. kat seremban pun byk spital pakar. sblm
nak daftar nama, tanya dulu doktor kat situ lelaki ke pompuan. i gi cuci
jahitan aritu kat klinik swasta sbb dah tau klinik tu doktor pompuan. segan
gak nak gi selak kain kat doktor lelaki.

tapi bersalin anak ke2 aritu, doktor lelaki gak yg jahit. doktor lelaki gak yg
dtg periksa hari2 kat wad. sabo je la.

errr....aritu lps operate, doktor lelaki gak yg jahitkan lubang yg diaorg
gantung beg darah tu. muda lak tu. lubang tu diaorg tebuk dkt dgn anu tu.

--------------
Amway / Smart Naco / ~ SMS 012-265 7525 YM raihanees

219.95.212.:-)

maz3d
Ahli Produktif
42. Dihantar pada 19hb November 2005, 08:36:29 pagi    [Edit]
ashsha.....cuba pegi berubat kat pusat rawatan putra perdana tuh...dari seremban dah dekat dah ....guna h/way elite ..kejap jek dah sampai ...

--------------
Minyak Shuhaida 1001 Rahsia Alam http://www.shuhaida.com/?ref=maz3d

60.48.106.:-)

Ashsha
Ahli Produktif
43. Dihantar pada 20hb November 2005, 00:04:47 pagi    [Edit]
maz3d..
tang bayarannya mcm mana??

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

219.92.125.:-)

suzismi
Ahli Aktif
44. Dihantar pada 15hb Januari 2006, 4:39:22 ptg    [Edit]
hai....sha..
problem dah settle ke...?

--------------
Salindah/Examo/Revell/Cosway/DCL/mawar9774@yahoo.com/sms~0127526483

210.186.172.:-)

just4fun
Ahli Produktif
45. Dihantar pada 15hb Januari 2006, 6:47:12 ptg    [Edit]
semenjak dah minum bidadari semula dan amalkan phyto fiber...rasanya peranak ni dah tinggi semula...biasanya kalau masukkan jari hantu dlm vagina mesti boleh rasa permukaan serviks... sekarang ni macam tak sampai lak jari ni...

--------------
http://biosegar.blogdrive.com

219.95.228.:-)

Ashsha
Ahli Produktif
46. Dihantar pada 19hb Januari 2006, 01:30:08 pagi    [Edit]
4fun..
ye ke makan bidadari dah ok peranakan akak? ni yg berkobar-kobar nak try ni...dah berapa lama tempoh akak makan bidadari ni?


suzismi...
tak 100% lagi..ada la sikit2...

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

60.51.33.:-)

spice07
Ahli Setia
47. Dihantar pada 19hb Januari 2006, 09:20:03 pagi    [Edit]
betul tu.. kak spice yg dah tua2 cenggini pun ambik bidadari..
so, tunggu apa lagi? satu gabungan yg pasti MEMUASKAN!!

--------------
http://www.freewebs.com/mummyfiqah/ ~ jumpa saya di 0195642140~ym/emel-spicy07_mum@yahoo.com

61.6.54.:-)

just4fun
Ahli Produktif
48. Dihantar pada 19hb Januari 2006, 2:04:49 ptg    [Edit]
sha,

itulah yg akak rasa...
lagipun fungsi bidadari ni antaranya mengecutkan rahim, membina rahim, mengecutkan otot faraj dan menyempitkan faraj.

nak cuba? boleh dptkan dari akak.
sha kat jb kan?

--------------
http://biosegar.blogdrive.com

219.95.186.:-)

Ashsha
Ahli Produktif
49. Dihantar pada 20hb Januari 2006, 03:16:10 pagi    [Edit]
4fun..
sha kat seremban..

--------------
aiyarkk!!! tu laaa pasalllll !!!! :-0

60.51.38.:-)

Rosniena
Ahli Setia
50. Dihantar pada 20hb Januari 2006, 5:45:48 ptg    [Edit]
kalau nak bidadari ros bole pos kan..hmm tapi kalau ros balik seremban kg hubby ros bgtau..apa2 hal tel me

--------------
B-nice, Bidadari,Pengedar Sah Aura Seri call me 019-2562460-shah alam,selayang,ipoh,B.Phat

192.228.219.:-)

Cetak Ruangan Ini | Balas Mesej | Hantar Topik Baru

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim
Hakcipta Terpelihara © Melayu.com 1998 - 2005