Sembang² Sembang²
  23hb April 2014, 7:48:44 mlm
Melayu.com   »   Sembang²   »   Sembang Iklan & Niaga
(Pengendali : Krew)
Dihantar oleh Wangi Sokmo : Ori Tetap Ori - Perfum Untuk Semua - Atuk Wangi
deent 1. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:55:04 mlm   
Aku baru ambik tadi kat atuk....ck,miyaki & cinema....Betul 100%ori
fulkan 2. Dihantar pada 03hb Februari 2006, 2:34:32 ptg   


Tima kasih sambutan galak dari cucu cucu , nenek nenek , makcik makcik , adik manis , abang macho , makin galak rasanya nak bukak mini emporium minyak wangi.........emmmmmm

Pintu Order telah dibuka mulai hari ini.....delivery Insya Allah by next week....Prinsip masih sama .....cukup 5 botol special price utk individu atau dealer.....apa lagi order la....

Mudah mudahan bukak umah baru ni murahlah rezeki kita semua ya....

Terimakasih Malaysia......
fulkan 3. Dihantar pada 03hb Februari 2006, 2:50:20 ptg   
ANNA SUI
AZZARO
BURBERRY'S
CALVIN KLEIN
BVLGARI
CAROLINA HERRERA
CERRRUTI
DUNHILL
DAVIDOFF
ESCADA BEAUTE
GUERLAIN
ISSEY MIYAKE
GUCCI
MONT BLANC
MOSCHINO
HUGO BOSS
JEAN PAUL GAULTIER
J LO
SALVATORE FERRAGAMO
KENZO
NINA RICCI
PAUL SMITH
KENZO
PACO RABANNE
YSL-latest arrival Cinema

TIP MEMAKAI MINYAK WANGI YG BETUL ~

Minyak wangi berkesan kepada kulit yg panas dan mempunyai peraliran darah yg baik. Belakang telinga dan nadi pada sendi tangan adalah tempat yg paling sesuai mencalit minyak wangi. Selain daripada itu, rambut yg dicuci dan segar atau baju daripada bahan semulajadi adalah pembaca bau wangi.

Haruman tahan lama jika disapu pada kulit bawah pakaian. Sesiapa yg suka bertukar haruman dinasihatkan berhati-hati apabila menyembur pakaian dengan minyak wangi. Kesan minyak wangi yg tinggal pada pakaian benang bulu sebagai contohnya mungkin tidak sesuai dgn pemakaian minyak wangi baru.

Setiap minyak wangi mempunyai keharmonian baunya tersendiri. Sekiranya kamu menggunakan minyak wangi lebih daripada satu pada masa yg sama, keharmonian minyak wangi akan hilang. Ini akan hanya merosakkan ciri-ciri setiap minyak wangi dan menimbulkan bau yg kurang menyenangkan.

Minyak wangi boleh tahan lama selama enam bulan. Sekiranya ia dijaga rapi, ia bertahan lebih lama. Minyak wangi hendaklah diletakkan di dalam tempat gelap bersuhu bilik. Utk botol baru, ia boleh disimpan selama setahun tanpa dibuka tudungnya. Jgn simpan minyak wangi dalam peti sejuk kerana khuatir akan memberi kesan kepada makanan



Mengapa bau minyak wangi berbeza2 bila dipakai oleh org berlainan?~


Bau minyak wangi itu akan berubah bila dipengaruhi oleh keadaan persekitaran. Sewaktu kamu beli minyak wangi di gedung jualan, ia dipengaruhi oleh persekitaran haruman yg kuat. Keadaan ini berbeza dengan persekitaran rumah. Sebab itulah baunya berbeza bila dibawa pulang.

Suhu dan kelembapan yg berbeza juga perlu diambil kira. Perlu diambil perhatian, setiap minyak wangi mempunyai kehidupan haruman tersendiri dan akan hanya timbul setelah satu tempoh.

Minyak wangi adalah campuran bahan2 tertentu hasil daripada beberapa peringkat proses pengewapan. Minyak wangi yg baik dibuat berhati-hati. Bau itu mestilah sama dgn bau asal yg digunakan bagi melahirkan satu kehidupan haruman dan luahan perasaan yg berterusan.

Peringkat awal pemakaian minyak wangi, pengguna hanya menyedari bau awal iaitu top note. Selepas beberapa saat, apabila minyak wangi sudah serasi dgn peredaran darah barulah bau sebenarnya timbul.

Setiap org mempunyai bau badan yg tersendiri. Semua bergantung kepada keadaan kulit masing2, gaya hidup dan pemakanan yg seimbang. Org lain mungkin sesuai dgn haruman yg digunakan tetapi kita tidak.


Have you ever wondered what the following short forms stand for?

Parfum - The most expensive with the longest staying power.
Eau de Parfum - Less oil and staying power.
Eau de Toilette - Suitable for office and work environment provided there's no allergies or complaints. :-)
Eau de Cologne - The most inexpensive and weakest scent.



How to differenciate Parfum, Eau de Toilette, Cologne ?

In general, fragrance consists of 5 types - Parfum, Eau de Parfum, Eau de Toilette, Eau de Cologne and Body Splash. It's all has to do with the Concentration and Strength of fragrance oil.



Type Fragrance Strenght Concentration
of fragrance oil
Alcohol Content Water Content Normal
Packing Price
Range
Parfum 5 - 7 hrs 15 - 30% 70 - 85% 0 7.5ml, 10ml,15ml 1
(most expensive)
Eau de Parfum < 5 hrs 10 - 15% > 80% 5 - 10% 30ml, 50ml, 100ml 2
Eau de Toilette 3 hrs 5 - 10% 80% 10 - 15% 30ml, 50ml, 75ml, 100ml, 125ml 3
Eau de Cologne 1 - 2 hrs 2 - 5% 80% 15 - 18% 100ml, 150ml,200ml 4
Body Splash < 1 hr < 2% < 80% > 18% > 200ml




Parfum tahan 5-7jam concentration of fragrance oil 15-30% alcohol content 70-85% water content 0 normal packing 7.5ml , 10 & 15ml


TIP MEMAKAI MINYAK WANGI YG BETUL
Minyak wangi berkesan kepada kulit yg panas dan mempunyai peraliran darah yg baik. Belakang telinga dan nadi pada sendi tangan adalah tempat yg paling sesuai mencalit minyak wangi. Selain daripada itu, rambut yg dicuci dan segar atau baju daripada bahan semulajadi adalah pembaca bau wangi.

Haruman tahan lama jika disapu pada kulit bawah pakaian. Sesiapa yg suka bertukar haruman dinasihatkan berhati-hati apabila menyembur pakaian dengan minyak wangi. Kesan minyak wangi yg tinggal pada pakaian benang bulu sebagai contohnya mungkin tidak sesuai dgn pemakaian minyak wangi baru.

Setiap minyak wangi mempunyai keharmonian baunya tersendiri. Sekiranya kamu menggunakan minyak wangi lebih daripada satu pada masa yg sama, keharmonian minyak wangi akan hilang. Ini akan hanya merosakkan ciri-ciri setiap minyak wangi dan menimbulkan bau yg kurang menyenangkan.

Minyak wangi boleh tahan lama selama enam bulan. Sekiranya ia dijaga rapi, ia bertahan lebih lama. Minyak wangi hendaklah diletakkan di dalam tempat gelap bersuhu bilik. Utk botol baru, ia boleh disimpan selama setahun tanpa dibuka tudungnya. Jgn simpan minyak wangi dalam peti sejuk kerana khuatir akan memberi kesan kepada makanan.

Mengapa bau minyak wangi berbeza2 bila dipakai oleh org berlainan?

Bau minyak wangi itu akan berubah bila dipengaruhi oleh keadaan persekitaran. Sewaktu kamu beli minyak wangi di gedung jualan, ia dipengaruhi oleh persekitaran haruman yg kuat. Keadaan ini berbeza dengan persekitaran rumah. Sebab itulah baunya berbeza bila dibawa pulang.

Suhu dan kelembapan yg berbeza juga perlu diambil kira. Perlu diambil perhatian, setiap minyak wangi mempunyai kehidupan haruman tersendiri dan akan hanya timbul setelah satu tempoh.

Minyak wangi adalah campuran bahan2 tertentu hasil daripada beberapa peringkat proses pengewapan. Minyak wangi yg baik dibuat berhati-hati. Bau itu mestilah sama dgn bau asal yg digunakan bagi melahirkan satu kehidupan haruman dan luahan perasaan yg berterusan.

Peringkat awal pemakaian minyak wangi, pengguna hanya menyedari bau awal iaitu top note. Selepas beberapa saat, apabila minyak wangi sudah serasi dgn peredaran darah barulah bau sebenarnya timbul.

Setiap org mempunyai bau badan yg tersendiri. Semua bergantung kepada keadaan kulit masing2, gaya hidup dan pemakanan yg seimbang. Org lain mungkin sesuai dgn haruman yg digunakan tetapi kita tidak





Parfum/Kosmetik Beralkohol

Parfum/kosmetik beralkohol merupakan masalah baru yang tidak ada pada masa Rasulullah saw, maka dalam mengambil hukum
para ulama menggunakan ijtihad.Berdasar penjelasan dari :
1. Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia
2. Lembaga fatwa Al-Azhar
3. Majlis Muzakarah Panji Masyarakat
4. Fatwa Syeikh Sya'rawi rh
Hukum menggunakan parfum kosmetik adalah boleh, tidak haram dan tidak najis

Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia mengenai hukum alkohol.

Alkohol terdiri daripada berbagai-bagai bahan bahan kimia iaitu Ethanol atau ethyl alkohol, Bothanal dan lain-lain lagi. Dalam
minuman keras ethanol, ialah bahan yang menyebabkan mabuk dan ia merupakan bahan yang terbanyak sekali dicampurkan.

1) Setiap minuman arak mengandungi alkohol bukan alkohol itu dari arak. Alkohol dari proses pembuatan arak hukumnya haram dan najis, tetapi alkohol yang dibuat bukan melalui proses pembuatan arak maka hukumnya tidak najis dan tidak haram diminum.

2) Minuman ringan yang dibuat sama caranya dengan arak samaada mengandungi sedikit alkohol atau alkoholnya disulingkan adalah haram diminum.

3) Minuman yang dibuat bukan untuk dijadikan arak atau bukan yang memabukkan dan tidak sama caranya dengan proses arak adalah halal diminum.

4) Alkohol yang terjadi sampingan dalam proses pembuatan makanan tidak najis dan halal dimakan.

5) Ubat-ubatan dan pewangi yang ada kandungan alkohol adalah dimaafkan.

Menurut kitab"AlFiqh Al-Muzahibil ar'baah " dalam bab "An najasat juzu 1, Alkohol yang dimasukkan ke dalam minyak wangi untuk menahan minyak wangi agar tahan lama atau untuk menaikkan roti adalah boleh.

Bersandarkan kepada kenyataan ini boleh dikiaskan kepada penggunaan alkohol dalam minuman ringan.

Jawatan kuasa fatwa telah memberitahu bahawa alkohol ialah nama yang digunakan di dalam kaedah saintifik kepada sebatian yang mempunyai senyawa (OH). Dua jenis alkohol yang paling baik ialah
1. Methyl alkohol (Methanol) atau alkohol (kayu)
2. Ethily alkohol (Ethanol) atau alkohol biji-bijian.

Methyl alkohol (methanol) tidak digunakan untuk minuman kerana ia merupakan racun yang kuat, manakala ethly alkohol digunakan sebagai campuran di dalam minuman keras.

Penyediaan alkohol boleh dibuat melalui dua cara, iaitu:
a. Penyediaan dalam makmal
b. Penyediaan dalam industri.

Alkohol amat berguna sebagai bahan aktif dalam minuman, makanan dan ubat-ubatan dan sebagai bahan pelarut seperti untuk kosmetik dan minyak wangi.

Pada umunnya alkohol adalah bahaya dan beracun ia ada daya pembunuh dan memabukkan serta merosakkan anggota tubuh badan. Arak adalah memabukkan dan ia adalah haram seperti sabda nabi S.A.W "Setiap yang memabukkan itu haram. Setiap yang memabukkan arak. Setiap yang memabukkan itu arak dan setiap yang memabukkan itu haram."(HR Muslim)

Lembaga Fatwa Al-Azhar berpendapat bahawa alkohol itu tidak najis manakala arak tetap najis.

Setelah membincangkan perkara ini dengan panjang lebar maka jawatankuasa mengambil keputusan bahawa minuman ringan yang dibuat sama caranya dengan arak adalah haram alkohol yang terjadi sampingan dalam proses pembuatan makanan tidak
najis dan boleh di makan.

Ubat-ubatan dan pewangi yang ada kandugan alkohol adalah boleh dan dimaafkan.

Hasil muzakarah Majlis Muzakarah al-Azhar Panji Masyarakat
(Islam dan masalah-masalah kemasyarakatan, terbitan pustaka panjimas, Jakarta, tahun 1983, hal. 427):

MEMAKAI ALKOHOL DAN MINYAK WANGI
Mengenai alkohol di dalam minyak wangi, telah majelis terangkan. Bimbingan pribadipun telah menguraikannya pada Panjimas yang baru lalu. Hukumnya tidak haram. Memakai minyak wangi, malah disunatkan. Namun sekedar tambahan bagi saudara, Majelis terangkan jualah, sepanjang Majelis ketahui, yakni:
Alkohol, adalah sebangsa gas cair (fluida).

Gas mempunyai sifat:
- Kemampuan berpindah tempat dengan kecepatan yang besar dan mempunyai tenaga kinetik tinggi. Energi kinetik akan menaik, bila temperatur menaik (dinaikkan).
- Campuran molekul-molekul gas, adalah merata. Molekul gas bergerak bebas ke segala arah dalam garis lurus dan tidak hilang energinya, akibat tubrukan antara sesama molekul tadi itu.
- Menempati volume yang lebih besar, dibandingkan dengan zat padat atau cair dalam berat yang sama.

Oleh kerana sifat-sifat yang diterangkan di atas, maka setetes minyak wangi, yang telah beremulasi dengan gas (dalam hal ini alkohol yang dicairkan tadi), maka bau wangi itu ikut dibawa sebar dengan cepat dan ruang sebar (volume sebar)nya pun sama dengan ruang alkohol tadi yang mempunyai energi kinetik: Ek=1/2 mv2.

Pendapat almarhum Syeikh Sya'rawi rh di dalam Anta tas'al Wa Islam tujib.:

Soal: Apakah memakai perfume yang mengandungi alkohol haram hukumnya?

Jawab: Memakai perfume yang mengandungi alkohol halal hukumnya. Alkohol menjadi haram jika diminum untuk bermabuk-mabuk.

Jika ia dipakai untuk tujuan baik, contohnya untuk bahan bakar, hukumnya tidak haram. Alkohol tidak najis. Ada beberapa negara Islam melarang import Eau'De Cologne yang mengandungi alkohol. Misalnya disalahgunakan untuk diminum dan bermabuk-mabuk.

Wanita boleh memakai perfume hanya di dalam rumah sahaja. Jika keluar rumah, dilarang memakainya. Sebab, dapat mengundang perhatian lelaki dan memberi rangsangan.


Kesimpulan
Berdasarkan penjelasan di atas, dapat kita fahami bahawa alkohol yang terdapat di dalam perfume adalah suci dan boleh dipakai untuk mengerjakan sembahyang tanpa ragu-ragu lagi.
reno 4. Dihantar pada 04hb Februari 2006, 09:38:35 pagi   
A'km tok...

Nak order Euphoria nie....dah sms
mamaboomboom 5. Dihantar pada 04hb Februari 2006, 09:40:29 pagi   
Macam2 info pasal minyak wangi...
fulkan 6. Dihantar pada 04hb Februari 2006, 11:43:26 pagi   
ok thanks reno.....Untuk mengelakkan salah faham , fitnah dan buruk sangka....atuk tak ada bukak gerai dimana mana pasar sekalipun....niat nak bukak kedai ada...tp bukan sekarang.......

sesiapa yang nak ode leh ode ngan atuk melalui sms ,YM ,atau email.....tapi sms tu kira rekod la...maknanya kalau cucu ode yang sms stick tu that order la...minta tolong jgn last minute tukar......sms korang atuk simpan..bahan bukti mahkamah .....gurau je.....isssh

kami akan mengadakan mesyurat lembaga pengarah kami yang ketiga pada isnin ni...untuk membincangkan harga dan strategi pasaran kami....list beserta gambar insya ALLAH hampir siap.....so sesiapa yang ada info tentang harga perfume perfume kat kaunter leh lah ...share kat sini.....sebagai panduan bersama ya.....AMIN.....kalau leh harga depa bagi diskaun ngan harga tanpa diskaun.......kita share sama sama kay?

CIKPA kita bukan main lagi....bila nak ode??? ...katalog coming soon....atuk sorang je kat kl ni...pengarah 2 lain lum alik lagi dari CNY cuti....dapat bonus la tu cecah 1000 botol....he he he.......

TQ 4 yr support .......MAY ALLAH BLESS U ALL......wassalam
fulkan 7. Dihantar pada 04hb Februari 2006, 10:56:46 mlm   
up sket jgn marah nanti kena jual
fulkan 8. Dihantar pada 05hb Februari 2006, 11:13:36 pagi   
kaunter kaunter yang boleh disurvey....



Parkson Sunway Pyramid

Parkson The Mall Lot 33, Section 51 Jalan Tun Ismail 50480 Kuala Lumpur

Colours & Fragrances Kota Kinabalu Lot A05, International Departure Hall Kota Kinabalu International Airport 88618 Kota Kinabalu Sabah

Colours & Fragrances KLIA Sepang Colours & Fragrances Sdn Bhd Lot A03 - Satellite
Passenger Level KLIA Sepang 43900 Sepang

Colours & Fragrances Labuan Chocolate Sales & Supplies Sdn Bhd Ket Sing Building SK 685F Warehouse Single Storey Building Jalan Patau-Patau 87016 Wilayah Persekutuan Labuan

Colours & Fragrances Langkawi L.T.A.B. Langkawi Tabang Mat Sirat Kedah Pulau Langkawi

Colours & Fragrances Jetty Point Mukim Kuah 07000 Langkawi

Dimensi KLIA Sepang Lot D3, Satellite Terminal KL International Airport
43900 Sepang Malaysia
Eraman KLIA Sepang Partumes & Cosmetic Shop Departure Level MTB Level 5 64000 KL International Airports KLIA Sepang Selangor Darul Ehsan

Isetan Of Japan S/B Lot 10 Shopping Centre 50 Jalan Sultan Ismail
50250 Kuala Lumpur

Isetan Of Japan S/B (KLCC) Suria, KLCC Kuala Lumpur City Centre 50088 Kuala Lumpur

Jaya Jusco 1 Utama Shopping Complex Ground Floor One Utama Main Office No. 1 Leboh Utama Bandar Utama Damansara 47800 Petaling Jaya

Jaya Jusco Kinta City 1st Floor, Jaya Jusco Ipoh 2, Jalan Teh Lean Swee Off Jalan Sultan Azlan Shah Utara 31400 Ipoh Perak

Jaya Jusco Mid Valley Megamall Mid Valley City 58000 Kuala Lumpur

Metrojaya Bukit Bintang Plaza Jalan Bukit Bintang 55100 Kuala Lumpur

Metrojaya Johor Bahru Plaza Pelangi 2, 2 Jalan Kuning, Taman Pelangi,
80400 Johor Bahru, Johor

Metrojaya Menara Bakti No. 2 Jalan 14/20, 41600 Petaling Jaya. Selangor Darul Ehsan

Metrojaya Mid Valley Megamall 2nd Floor Mid Valley City Megamall, Lot 3978, Mukim, Kuala Lumpur, Batu 2 ½, Jalan Klang Lama 58000 Kuala Lumpur

Metrojaya Sinar Kota Jalan Pudu Kuala Lumpur

Parkson Gurney Plaza Ground Floor, Gurney Plaza Block C, Lot 2192, Section 1Persiaran Gurney Bandar Georgetown, Penang

Parkson Ipoh Parade Lot B01, G01, F01 & Ipoh Parade 105, Jalan Sultan Abdul Jalil Green Town 30450 Ipoh

Parkson Wawasan, KK Wisma SEDCO - Wawasan Plaza Lot TL 017545274, Coastal Highway Kota Kinabalu 88300 Sabah

Parkson Subang Parade Lot LG 01 Lower Ground Subang Parade No. 5, Jalan S/1Subang Jaya 47500 Petaling Jaya

Parkson Sungai Wang Plaza LB, LG, GF & 1st Floor, Sg. Wang Plaza 55100 Kuala Lumpur

Parkson Suria KLCC Level 2 - Suria KLCC 50450 Kuala Lumpur (Ground Floor - Cosmetic Floor)

Parkson Mahkota Parade Lot 487, Jalan Taman, 75000 Bandar Hilir Malacca

Parkson Seremban Parade Lot 4973, Jalan Yam Tuan 70000 Seremban Negeri Sembilan

Parkson Riverside Majestic Riverside Complex Jalan Tunku Abdul Rahman 93100 Kuching Sarawak

Parkson Damansara Jaya Ground 1st & 2nd Floor Gardenia Town Centre
Complex Block A Jalan S/23 Damansara Jaya

Sogo Complex Pernas No. 190, Jalan Tuanku Abdul Rahman
50100 Kuala Lumpur

Pacific Prai Megamall Pinang B-888, 2828, Jalan Baru Bandar Perai Jaya, 13600 Sebarang Perai Tengah

Ngiu Kee Kuching Lot 218 & 254, Sarawak Plaza, P.O. Box 407, Jalan Tuanku Abdul Rahman Kuching, Sarawak

Sriwani Pantai Cenang Lot 970, 971 & 973 Pantai Cenang Mukim Kedawang, 07100 Langkawi Kedah Darul Aman

Sriwani Cergasjaya Complex Kawasan Bebas Cukai Lot PT 1443 Mukim
Sungailai Pekan Bukit Kayu Hitam Daerah Kubang Pasu

Selasih JB Zone Duty Free Zone (JB) 88, Jalan Ibrahim Sultan Stulang Laut 80300 Johor Bahru

Seri Nor Syarikat Seri Nor (Pg) Sdn Bhd Penang International Airport Arrival Mall, Bayan Lepas 11900 Penang
* Mesej ini telah disunting oleh fulkan pada 05hb Februari 2006, 11:16:10 pagi
fulkan 9. Dihantar pada 05hb Februari 2006, 12:26:56 tghari   
STATISTIK PERFUM @ RANKING PERFUME

LELAKI / ABANG / SUAMI / ATUK / DATUK / LAKI ORANG

1. DUNHILL DESIRE RED
2. HUGO ENERGISE
3. DUNHILL DESIRE BLUE
4. CK TRUTH
5. ISSEY MIYAKE
6. HUGO BOSS
7. BVLGARI EXTREME
8. BURBERRY WEEKEND
9. DAVIDOFF COOL WATER
10. BOSS IN MOTION

WANITA / GADIS / NENEK / DATIN / AWEKS.../BINI ORANG/ MAKCIK2

1. CINEMA YSL
2. CK EUPHORIA
3. J LO STILL
4. ETERNITY MOMENT
5. BURBERRY LONDON
6. CK TRUTH
7. KENZO
8. ISSEY MIYAKE
9. GUCCI RUSH 2
10. NINA RICCI PREMIER JOUR


PALING POPULAR SEPANJANG ZAMAN: KENZO FLOWER / ISSEY MIYAKE

BAKAL MENGEGARKAN MALAYSIA : YSL CINEMA / CK EUPHORIA

FAVORITE ATUK: CINEMA ...BILA NENEK PAKAI ....AUOTOMATIC NAK TERKAM !!!!!!!

SEMOGA MALAYSIA TERUS HARUM SUBUR DI HATI....SING IT LAH...
nuin83 10. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 00:34:22 pagi   
bgs info perfume tu..

owh..ari tu dah dapat CK Euphoria.thanks atuk..memang berbaloi..dah tgk dah cium memang konfirm original..memang bau same cam kaunter.kwn2 yg beli dari sy pon puas hati..ade sorang kawan tu beli Desire blue puji habis dia kate dah cuci ngan air sabun pon bau masih lekat lagi..sonok tul teruja gembira dapat jadi dealer perfume ori ni..

CK EUPHORIA bau dia memang besh bagi saye sesuai untuk wanita yg bekerjaya dan yakin pade diri sendiri.Tryla tapi atuk kate YSL Cinema lagi mengancam..so pandai2 le wat pilihan.

so sp2 yg nak beli perfume dari atuk fulkan ni..xyahle was2 ngan atuk ni..sbb memang konfirm ori..xcaye cubele try beli sebotol compare ngan counter yg dilist kat atas tu.
* Mesej ini telah disunting oleh nuin83 pada 06hb Februari 2006, 03:29:43 pagi
fulkan 11. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 08:47:23 pagi   
up.... up and awayyyyy....

jgn mare ye...


cikpa 12. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 10:21:02 pagi   
quote:
CIKPA kita bukan main lagi....bila nak ode???


tuk oiii.........

bukan nyer tak teringin.... had yang ada tengah dok pakai ni pun tak abih2 lagi. kt cikpa ada lancome so magic, beyond paradise ngan pleasure estee. yang cepat abih duit jer.....

tapi atuk, cikpa punya next target ck eternity... kalau ada rezeki....

sapa penah pakai eternity ni hah??? mana yang sedap nih???

eternity


eternity love


eternity moment


eternity purple orchid

joedett 13. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 10:44:55 pagi   
Bagile list harga,senang nak bajet
cikpa 14. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 1:41:19 tghari   
top rank...

Yves Saint Laurent - Cinema (Ladies) 50ml

market price RM220

Calvin Klein - Euphoria (Ladies) 50ml

market price RM207.

Issey Miyake - L'Eau D'Issey 50ml

market price RM220



***utk price offer dr atuk/fulkan... pls contact him....
cikpa 15. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 1:43:46 tghari   
atuk...

pm kat cikpa rega eternity tu.... kalau boleh rega 50ml & 100ml sekali. kalau rega menawan, cukup bulan ni boleh sambar sebotol...
Liz_Dee 16. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 1:47:10 tghari   
Canggih2 perfume atuk. Tabikk
fulkan 17. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 5:29:05 ptg   
Terima kasih semua....sayang semua cucu cucu ni....doakan dapt bukak kedai satu masa nanti leh kasi diskaun kat krew Melayu.com ni.....terharu ngan sambutan........rezeki ALLH SWT...AMIN


Semua order dah difaxkan ke store....by rabu atau khamis dapat....ikut giliran ya...sapa ode dulu dpt dulu......harap maklum.....

Alhamdulillah quota dealer dah tercapai....target sale dah tercapai...semuanya kejayaan anda semua....TQ TQ TQ...

Nantikan kemunculan list dealer beserta promosi pengenalan untuk brand2 tertentu dari atuk.....ada kejutan.......tak besar.....kecil......HU HU....

Wassalam.....minta diri nak ke Bentong ...marketing / sale
Liz_Dee 18. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 5:34:51 ptg   
Tok tq pasal info perfume tue. Good info tue.
Aien 19. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 5:54:14 ptg   
Tok ooo tok...

Lolita lempicka woman berapa reganya? lagi satu perfume yang terhangat tu cinema....camno baunyer...harga baper jugak
* Mesej ini telah disunting oleh Aien pada 06hb Februari 2006, 5:57:33 ptg
fulkan 20. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 6:16:43 ptg   
aien ym atuk kat atuk_wangi@yahoo.com....sms kat 013 201 7997....maaf harga dealer hanya untuk dealer berdaftar je....terlampau ramai....

satu lagi pintu dealer masih terbuka terutama dari PERAK / KEDAH / PERLIS / KELANTAN / PAHANG / MELAKA.........boleh?

KL pun masih byk ruang untuk bertapak....


PERINGATAN:

SMS: Sila bagitau nama / lokasi / info dpt melalui mana ? / dealer atau direct customer / jantina / info2 ni kita rekod untuk audit nanti....TQ TQ TQ


Marilah share harga market kaunter....mcm CIKPA....baguih dia ni....terutama untuk jenama 2 yang atuk jual kat atas tu......

INI ADALAH UNTUK REFERENCE BERSAMA.......supaya ada yang musykil leh merujuk....kalau atuk bagi nanti BIAS lak.......setuju tak?

fulkan 21. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 6:21:35 ptg   
nuin83
Ahli Baru
9. Dihantar pada 06hb Februari 2006, 00:34:22 pagi [Edit]
--------------------------------------------------------------------------------
bgs info perfume tu..

owh..ari tu dah dapat CK Euphoria.thanks atuk..memang berbaloi..dah tgk dah cium memang konfirm original..memang bau same cam kaunter.kwn2 yg beli dari sy pon puas hati..ade sorang kawan tu beli Desire blue puji habis dia kate dah cuci ngan air sabun pon bau masih lekat lagi..sonok tul teruja gembira dapat jadi dealer perfume ori ni..

CK EUPHORIA bau dia memang besh bagi saye sesuai untuk wanita yg bekerjaya dan yakin pade diri sendiri.Tryla tapi atuk kate YSL Cinema lagi mengancam..so pandai2 le wat pilihan.

so sp2 yg nak beli perfume dari atuk fulkan ni..xyahle was2 ngan atuk ni..sbb memang konfirm ori..xcaye cubele try beli sebotol compare ngan counter yg dilist kat atas tu.

* Mesej ini telah disunting oleh nuin83 pada 06hb Februari 2006, 03:29:43 pagi


Terimakasih cu........susah susah aje.....
fulkan 22. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 09:28:34 pagi   
SEMEKOM...

ORDER SEPARUH DAH ADA SEPARUH LAGI ON D WAY.......JALAN JAM.....
cikpa 23. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 1:25:15 tghari   
CINEMA For Women By YVES SAINT LAURENT


CINEMA encompasses the allure of stardom that women dream of - an exciting, flamboyant, and glamorous blend bursting with Corsican clementine, sweet and sensual almond tree blossoms, and an air of cyclamen that surround a majestic heart of amaryllis, addictive Sambac jasmine, and lush peony. The scent lingers with bottom notes of ambergris, white musk, and bourbon vanilla that warm the skin and the senses.

LOLITA LEMPICKA For Women By LOLITA LEMPICKA


LOLITA LEMPICKA Created by LOLITA LEMPICKA was introduced in 1997. This fine fragrance contains ivy, anise, violet and is accented with licorice, vetiver and vanilla making LOLITA LEMPICKA perfect for evening use.
cikpa 24. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 1:41:47 tghari   
TRUTH For Women By CALVIN KLEIN ..market price 50ml RM165


TRUTH perfume by CALVIN KLEIN was launched in 2000. TRUTH CALVIN KLEIN is classified as a refreshing, oriental, woody fragrance. This intensely feminine scent possesses a blend of fresh natural rich woods that react to individual skin chemistry. Combine TRUTH CALVIN KLEIN with the body lotion for a luxurious fragrance. TRUTH CALVIN KLEIN is recommended for casual use.

STILL For Women By J. LO ..market price 50ml RM172


STILL by Jennifer Lopez is a blend of sheer sophistication. Spicy white pepper, sensual sandalwood, and musk mix with ultra feminine florals, like pink freesia, honeysuckle, orange flower, and rose to create the most mesmerizing aroma.

Bvlgari
Eau Parfumee Eau Extreme Spray 50ml/1.7oz ..market price RM245

Long lasting
Remains discreet, but more intense
Releases the citrus jasmine and Bulgarian rose notes first
Evolves into a longer lasting sense of green tea base note
cikpa 25. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 1:50:57 tghari   
JEAN PAUL GAULTIER For Women ..market price RM230


JEAN PAUL GAULTIER for women was created by JEAN PAUL GAULTIER in 1993. It is the result of the following top fragrance Notes: anise, orange blossom and tangerine. The middle notes are: ginger, orchid and ylang-ylang and the base of the fragrance is: vanilla, musk and amber. JEAN PAUL GAULTIER is recommended for romantic evening wear.

JEAN PAUL GAULTIER For Men 75ml..market price RM190


JEAN PAUL GAULTIER for men, created by JEAN PAUL GAULTIER, was introduced in 1995. This fine fragrance contains lavender, mint, orange blossom and is accented with vanilla, amber and fougere making JEAN PAUL GAULTIER perfect for romantic use.
fulkan 26. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 3:24:10 ptg   
TQ CIKPA...BYK JASA CIKPA NI...BUKAK LA YM TU
ella973 27. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 01:40:08 pagi   
alamak ni yg kena ode gak nih

nak ck eternity for women yer
fulkan 28. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:07:56 mlm   
TIMAKASIH KAT SEDARA KITA DARI KTM TADI.....SUSAH SUSAH JE.....KOMEN LA SKIT KAT FORUM NI.......ORI ? SUDAH SEMESTINYA.....
reno 29. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:22:24 mlm   
atuk...

nak tambah order 1 issey miyake for men, 1 bvlgary xtreme for men, & 1 YSL cinema.
fulkan 30. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:26:07 mlm   
RENO....EUPHORIA 2 , CINEMA 1 , BVLGARI EXTREME 1, .....sms la.......kan dah cakap.......

semua org sms.....make sure confirm ....tak pasal pasal budak store kena bambu return stok balik dalam store......
reno 31. Dihantar pada 07hb Februari 2006, 11:32:16 mlm   
relaxlah tukk..crd abih lah..mlm2 buto nie maleh nak kuar beli...

erm....konpem add 1 issey for men, bvlgary xtreme for men & cinema. total= 5 (plus 2 CK euphoria)
jeen 32. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 09:31:05 pagi   
aku ada sms hari tu pasal tanya harga x reply pun!abih camno...
cikpa 33. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 09:43:40 pagi   
ella..
quote:
nak ck eternity for women yer


aku pun tengah usha eternity nih.... beli jgn tak beli!!

quote:
aku ada sms hari tu pasal tanya harga x reply pun!abih camno...



apa ni atuk???? takkan tak dak kredit jugak???
fulkan 34. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 10:01:26 pagi   
korang ni....kalau atuk disclose harga kat c ni...camna korang nak jual kat korang punya customer....harga dealer adalah untuk dealer shj....

kena ode sekurang kurang 5 botol ....first time....order baru leh atuk kasi list dealer.....kalau setakat 1-2 botol...kira direct customer la tu.....kena jual harga direct customer la....no....

PM / YM / SMS atuk .....atuk kalau boleh nak puaskan hati semua client / dan dealer tersayang.......kalau nak tanya ori tak ori tu.....atuk dah segan nak jawab....."Segan Pi Bagan".....


Insya Allah syarat tak ketat cuma atuk kena berhati hati takut ada musuh dalam selimut....dan kalau boleh skim ni utk ORG KITA je........

Kalau rasa was was kita leh jumpa face to face
jeen 35. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 10:16:09 pagi   
atok,

taula takleh kasik price kat sini, tapi reply la sms...camno nak jadi dealer kalau harga pun tak bagi..harga kastermer lagilah..kalau sbotol tu RM100, mau gak modal 5 botol RM500.00 dalam tangan..

insyallah..dapat price kastemer tu , saya mmg nak beli..
fulkan 36. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 9:43:02 mlm   
maaf lambat reply....cucu atuk masuk wad kecemasan kat SMC tadi..demam panas.....alhamdulillah dah okay kot......

delivery kalau sempat hari jumaat .....insya ALLAH....malam ni atuk akan email kan list terbaru......
deent 37. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 9:54:14 mlm   
Sesiapa yg kat area cyberjaya, putrajaya, dengkil, banting kalau nak perfum sebotol dua aku boleh deliver...Kalau atuk nak turun dengkil atau banting bawak sebotoi aje, tak berbaloi...betul tak tok? 0196149327
fulkan 38. Dihantar pada 08hb Februari 2006, 11:25:00 mlm   
Ok la tu.....Call Deen....
fulkan 39. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 10:31:38 pagi   
Zass....ode dapt lagi esok 5 kotak......peehhh tima kasih la......ya....sekarang nak lantik dealer pun kena cek lokasi....takut nanti depa gaduh.....sabar ya........

rezeki dah tertulis....dari luh mahfuz lagi........satu je pesanan atuk.....JGN TAMAK SEPERTI ANJING NGAN BAYANG BAYANG..........tau takpe
fulkan 40. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 1:22:28 tghari   
Stok.......

Gucci Rush 2 50ml
Gucci Envy Me 50ml
Burberry Brit Red Limited Edition edp 50ml
Eternity edp 50ml
Davidoff Echo M
Hugo Boss Intense edp
Cinema edp ( Datin )
Issey Miyake Men 75ml
Salvatore Ferragamo red subtil 30ml edp
Ck Euphoria edp 50ml
DVD Cool water edt 50ml
Dunhill Desire Red
Dunhill Desire Blue
Dunhill Desire Women -pink
Hugo Energise
Eternity Moment
Boss in Motion / green
Ck Truth M / W edp edt
JPG
Jlo Still
Jlo Glow
Burberry London
Burberry Weekend



PANAS PANAS PANAS

dan banyak lagi.........dan lagi dan lagi...wholesale......
krisya 41. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 2:11:17 ptg   
i nak beli perfume ni.......i tinggal kat bangi.u bley anta ker???
fulkan 42. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 4:51:32 ptg   
Boleh call saya direct 013 201 7997
fulkan 43. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 6:13:02 ptg   
Dealer 2 yang ode sila sms atuk for confirmation.......mlm ni ada delivery....

RANKING PERFUME WOMEN top 3

CK EUPHORIA
CINEMA YSL
ISSEY MIYAKE

RANKING PERFUME MEN top 3
HUGO BOSS ENERGISE
CK TRUTH
ISSEY MIYAKE MEN 75ml

* Ranking berdasarkan order yang diterima
missJebon 44. Dihantar pada 09hb Februari 2006, 6:35:56 ptg   



maner regenyer???
mamanabil 45. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 08:48:54 pagi   
i nak tanya perfum yg top ranking tue 2 tue.. YSL dan CK .. bau dia camner yea.. manis-2 tak?? coz i memang minat bau yang manis cam attraction
nor_irnasz 46. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 09:25:14 pagi   
fulkan,
check pm please...urgent!
fulkan 47. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 10:09:39 pagi   
Barang sampai...

DVD echo Men 50ml
Cinema YSL EDP W 50ml
CK Euphoria EDP W50ml
Hugo Woman ( Botol air askar ) 50ml Women
Hugo no 6 edt Men 100ml
Dunhill Desire Red Men 100ml
Contradiction Women 50ml
Hugo Boss Soul Men 50ml
Dunhill Desire Pink Women 50ml
Dunhill Deisre Pink Women 75ml
Eternity Men 50ml
Dunhill Desire Blue Men 50ml.......
Burberry Brit Red Limited Edition 50ml EDP!!!!!

MAMANABIL...MANIS MANIS YE>>>ELOK u AMBIK HUGO BOSS INTENSE....MANIS....


YSL CINEMA masih lagi di atas ngan Ck euphoria......CINEMA MAK DATIN BAU MCM RL GLAMOUROUS ....TAPI LEBIH BAIK......
* Mesej ini telah disunting oleh fulkan pada 10hb Februari 2006, 10:42:11 mlm
cikpa 48. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 2:32:49 ptg   
adik-beradik Blvgari..

Blvgari .. market RM270


Bvlgari - Au the Blanc ..market RM200


Blvgari BLV ..market 30ml RM180 75ml RM262


yang dua2 ni botol cantekkkkk!!! rega pun cantekk..

Blvgari Omnia .. market 40ml RM230 65ml RM300 !!!! MAHALNYA!!!!


Bvlgari - Omnia Crystalline .. market 40ml RM200 65ml RM260

fulkan 49. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 3:27:41 ptg   
Hahh Sapa lagi nak order Bvlgari lak....tengok dia punya market price tu....TERANGKAT......tapi jgn risau...NOW EVERYBODY CAN BUY ORI PERFUME .......HU HU


Reno / Ikin ....kindly comment on the products....i.e. testimonial....ikhlas jangan bias....

K wassalam.....nak menguruskan Order Order....
fulkan 50. Dihantar pada 10hb Februari 2006, 10:33:45 mlm   
http://www.strawberrynet.com/images/products/03336535006.jpg
http://www.strawberrynet.com/images/products/02522635006.jpg
http://www.strawberrynet.com/images/products/00815335006.jpg


HI HI CIKPA AMBIL KAT STRAWBERRYNET.COM........ambillah...atuk ada semua yang ori termasuk la OMNIA.....mau tak?...Ella pun dah ode Eternity tu.....

TAK PERLU BERSELINDUNG ......TAK PERLU MENIPU........TAK PERLU....!!!

KERANA APA YANG ANDA INGINKAN....MUTU ASLI YANG SAMA....DENGAN HARGA YANG "MAMPU" DIBELI OLEH KAUM KITA.....KENAPA MESTI KE 'SANA'????

BANTULAH USAHAWAN MELAYU......BANTULAH BANGSA KITA SENDIRI.........

CELIKLAH WAHAI BANGSAKU.......BANGSA YANG DULU PERNAH BERGELAR SAUDAGAR !!!! DIMANA ZAMAN KEGIMILANGAN KITA????

WAWASAN 2020 BUKANLAH JAUH LAGI......MALAH SEKELIP MATA SHJ.....MAMPUKAH BANGSAKU MAJU ..???? BERSAING DI PASARAN GLOBAL????
MENJADI KAN GLOKAL SATU KENYATAAN????????

MAMPUKAH KETURUNAN KITA MENIKMATI SEHIRUP UDARA PERCUMA DIBUMI YANG PERNAH DIJAJAH DULU?????? AYUH BANGSA KU.....KALAU MAHU BUMI INI TERUS MERDEKA.....MERDEKA DARI SEGI EKONOMI YANG KINI BANGSA LAIN MEMONOPOLI?????

APAKAH MELAYU YANG DULU BERGELAR SAUDAGAR TERNAMA....KINI MAKIN HANYUT DIDALAM ARUS KEMODENAN???HILANG WAWASAN????

CELIK MATA DAN CELIK HATI....LIHATLAH BANGSA LAIN TERUS MAJU WALAU TIDAK DIBERI SUBSIDI????????

DIMANA SILAP KITA....INSAF ATUK SEKEJAP........

TAK TERINGIN KAH MELIHAT ZAMAN KEGEMILANGAN TERSEBUT KEMBALI?????

SOKONGLAH USAHAWAN USAHAWAN MELAYU.....HIDUP MELAYU.COM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fulkan 51. Dihantar pada 11hb Februari 2006, 6:10:09 ptg   
This page lists all fragrances that were posted to the New Fragrances topic, categorized by release date. Perfumes recently released in stores are shown just below, or you can jump to upcoming fragrances for 2006, or beyond. Fragrances will be removed from this page once they have been on the market for several months.

If there is no link for the fragrance, either there is no interesting information in the original article worth linking to, or I have added the fragrance here before I have posted it to the New Fragrances topic. This page was last updated on 10 February. Fragrances marked with ** were recently added, or recently moved from the "upcoming" category to "recent fragrance launches".

Recent fragrance launches (now in stores):

Abinoam Corazon, Belleza, Desejo & Cobice **

Acqua di Biella Bursch

Acqua di Parma Blu Mediterraneo Fico di Amalfi **

Adidas Originals for men (2006 in US)

Aesop Marrakech

Alessandro Dell’Acqua Woman In Rose

Amouage Arcus

Amouage Attars

Anthony Logistics 4 body sprays for men

Antica Farmacista Casablanca Lily and Pomegranate & Currant

Apothia Velvet Rope

Aquolina Chocolovers

Azzaro Silver Black (Onyx in US)

Becker.eshaya Be

Bond no. 9 Bleecker Street

Bugatti Homme

Burberry Brit Gold

Burberry Burberry London for women **

Bvlgari Eau Parfumee au Thé Rouge

Byblos Byblos Woman

Calypso Gardenia (limited edition)

Carolina Herrera Aqua for men

Caron Impact Pour Un Homme

Cartier Delices de Cartier

CB I Hate Perfume Just Breathe

CB I Hate Perfume Tea/Rose

Celine Dion Always Belong

Cerruti 1881 Collection (France)

Chopard Wish Pink Diamond

Christian Dior Dior Homme

Christian Lacroix Tumulte

Christian Lacroix Tumulte Pour Homme

Colette Curated by Colette

Comptoir Sud Pacifique Vanille Pineapple

David Beckham Instinct (2006 in US)

Davidoff Silver Shadow (men, fall in Europe, 2006 in US)

Diptyque Do Son

Donna Karan Essence

Eden Park Oval (UK)

Ermenegildo Zegna Essenza di Zegna Edizione Limitata Gessato

Escada Pacific Paradise

Estee Lauder Youth Dew Amber Nude

Fragonard Confidentiel (Soudain, Apres Tout, Cette Nuit La, Mensonge)

Frederic Malle Carnal Flowers

Fresh Pink Jasmine

Gendarme 7 Sinful Scents

Gianfranco Ferré Ferré (Spring in US)

Givenchy Harvest Collection Amarige

Givenchy Lovely Prism (travel retail)

Guerlain L'Instant Eau de Noel (limited edition)

Guerlain L’Instant de Guerlain pour Homme Eau Extrême (in France)

Guerlain Lovely Cherry Blossom Gold Sparkles

Heeley line of fragrances

Hermes Osmanthe Yunnan

Hermes Eau des Merveilles Constellation (limited edition)

Hermes Parfum des Merveilles

Hugo Boss Pure Purple for women

Jack Black Liquid Magnetism Trio (for men)

Jacomo For Her

Jacques Dessange L'Eau de Parfum Dessange

Jean Charles Brosseau Atlas Cedar, Thé Brun, Fruit de Bois

Jean Paul Gaultier Gaultier2 (unisex)

Jennifer Lopez Love at First Glow

Jill Stuart Jasmin Fleur, Night Blooming Lily, Vanilla Lust

Jo Malone Nectarine Blossom & Honey

Jo Malone Pomegranate Noir

Joop Jette (Europe)

Kenzo Flower Oriental

Lalique Le Parfum

Lancome Hypnose

Lancôme La Collection Lancôme

La Perla Charme (Italy, to launch elsewhere Feb 2006)

L'Artisan Fleur D'Oranger

L'Occitane Eau des 7 Fleurs

Loewe I Loewe You

Lotto Sport Lotto Man & Lotto Woman

Lubin Idole de Lubin

Lulu Guiness Cast a Spell

Mandarina Duck

Masaki Matsushima Mat; M (limited edition)

Michel Klein Cher Michel Klein (France)

Montblanc StarWalker

Moschino Friends Men

Musgo (Claus Porto) trio of colognes

Nicole Farhi duo for women & men (UK)

Olivier Strelli Eau de Toilette

Paco Rabanne Black XS

Parfums de Nicolai Cococabana

Parfums de Rosine Rose de Feu

Paris Hilton Just Me

Paris Hilton Just Me for Men

Penhaligons Opus 1870

Parfum d'Empire Ambre Russe and Eau Sauve

Roberto Cavalli Serpentine (2006 in US)

Romero Britto Britto Azul

Satellite Padparadscha

Sean John Combs (Puff Daddy) Unforgivable for men (EdT coming Feb 2006)

Serge Lutens Gris Clair **

S-Perfume LUST & SLOTH (samples available now, bottles in February)

Stacked Style Rococo Rouge

Stella McCartney Rose Absolute

Sugar Sugar Makes The Heart Grow Fonder

Ted Lapidus Silk Way

Tommy Hilfiger True Star Gold

Valentino V and V Absolu

Versace Man Eau Fraiche

Viktor & Rolf Flowerbomb Extreme

Voluspa Fragaria & Josephine

Yves Rocher Neonatura Cocoon

Upcoming fragrance launches 2006:

Annick Goutal Songes (February or March)

Aramis Always for her & for him (February)

Badgeley Mischka (Spring)

Bond no. 9 Fire Island (maybe)

Boucheron Editions Bleues Boucheron Eau Légère for women

Boucheron Editions Bleues Boucheron pour homme Eau de Toilette Fraîcheur

Boucheron Trouble Eau Legere (Spring) **

Britney Spears In Control Curious (April)

Burberry Burberry London for men (Fall)

Burberry new limited edition of Burberry Brit

Cacharel Amor Pour Homme

Calvin Klein ck one summer (April)

Calvin Klein Eternity Summer for women & for men (April)

Calvin Klein Euphoria for men

CB I Hate Perfume Violet Empire

Cerruti 1881 Blanc (March)

Chanel Reve

Christian Breton Ismene

Davidoff Cool Water Game (March)

Davidoff Summer Fizz Collection (Spring)

Demeter Caramel & Marshmallow (spring)

Demeter Herbology collection (Cannabis Flower, Green Tea, Ginseng, Ginger)

Diptyque Eau de Lierre

Elizabeth Arden Daytona 500 for men (February) **

Elizabeth Arden fragrance from Danielle Steele (fall)

Ellen Tracy new fragrance

Emanuel Ungaro Apparition Sun (limited edition, March)

Emanuel Ungaro Apparition christmas limited edition

Estee Lauder Azuree body oil spray

Everlast Original 1910 (March)

Faconnable fragrance for women (early 2006)

Ferragamo new signature fragrance

Ferragamo Incanto Charms (March)

Fresh Cannabis Santal (April)

Gianfranco Ferre new men's fragrance

Giorgio Armani Armani Code for women (April)

Giorgio Armani Armani Prive Cuir Amethyste

Givenchy Harvest Collection Organza (March)

Givenchy Harvest Collection Very Irresistible (May)

Gucci Envy Me 2 (April)

Guerlain Aqua Allegoria Tutti Kiwi & Grosellina

Guerlain Colours of Love (January)

Guerlain Habit Rouge Eau Legere (March)

Guerlain L'Instant d'Un Ete (women & men's versions, March)

Guerlain Shalimar Light (March)

Guerlain Vetiver Sport (March)

Guess for men (June)

Gwen Stefani L.A.M.B. fragrance (fall)

Hermes Terre d'Hermes (March)

Hilary Duff new fragrance (fall)

Hugo Boss Hugo Duo for men (February)

Hugo Boss Selection for men (May)

Jean Charles Brosseau Jasmin-Lilas (April)

Jean Louis Scherrer S (duo for men & women)

Jean Patou Sira des Indes (March in France)

Jil Sander fragrances for women & men

Jil Sander Sun Delight (April)

Juicy Couture debut scent (fall)

Kenzo new fragrance for women (fall)

Kenzo Love L'Eau (summer LE of L'Eau Par Kenzo)

Kimora Lee Simmons Golden Goddess **

KISS fragrances for women & men (September) **

Lacoste Inspiration for women (July)

Lacoste Touch of Sun (limited edition for women, spring)

Lacoste Cool Play (limited edition for men, February)

Lalique 2006 limited editions

Lancome Mille et une Rose

Lancome Tresor Rose D'Amour (or Tresor Sheer Rose?)

Lancome Tropique

Lanvin scent for women (September)

La Prairie Silver Rain Shimmer Mist (EdT)

L'Artisan harvest scent based on narcissus

Liz Claiborne Curve Chill

Liz Claiborne new Lucky fragrance

Lolita Lempicka L

Lorenzo Villoresi Alamut (March?)

Lotus for men

Mandarina Duck for men (late 2006)

Marilyn Manson debut fragrance (maybe!)

Marc Jacobs Blush Intense (Spring)

Marc Jacobs Summer Splash trio (Spring)

Mariah Carey debut fragrance (late 2006)

Missoni Missoni (March)

Morgan Glossy (March)

Naf Naf new fragrance (September)

Nanette Lepore Shanghai Butterfly (April)

Nautica Voyage (April)

Nina Ricci L'Air du Temps Coloured Doves (March)

Oscar de la Renta Oscar Bamboo (February)

Paco Rabanne Ultraviolet Colors of Summer (duo for men & women, Spring)

Parfumerie Generale Yuzu Ab Irato (samples January, bottles in March)

Parfums de Rosine Rose d'Amour

Paul London new scent for men

Prada for men (September)

Prada lighter version of Prada for women (Fall)

Rafael Nadal debut fragrance

Ralph Lauren Ralph Hot (March)

Revlon prestige fragrance, name unknown (by summer)

Richard James Eau de Cologne (February in UK, Fall in US)

Rochas Reflets d'eau de Rochas (April)

Roger & Gallet Blue Lotus (March in France, late 2006 in US)

S-Perfume 100% LOVE (concentrated version)

Salvador Dali Sea and Sun (January)

Sean John Fragrances (Puff Daddy) fragrance for women (Fall)

Serge Lutens Chypre Rouge

ST Dupont new scent for men

The Different Company new fragrance by Celine Ellena (May)

The L Word L Eau de Parfum (February)

Thierry Mugler Rose Angel (April)

Tom Ford new fragrance collection

Valentino V Ete (May)

Van Cleef & Arpels First Love (April)

Versace Bright Crystal (Spring)

Versace Versace for women (autumn)

Yves Saint Laurent In Love Again Jasmine Etoile (limited edition, February)

Yves Saint Laurent Opium Eau d'Orient Fleur Impériale for women

Yves Saint Laurent Opium Eau d'Orient pour Homme

Upcoming fragrance launches 2007:

Diesel new fragrance

Prada Sport line

Unknown launch date:

Alberta Ferretti debut scent

Amalia Rodriguez (fragrance inspired by the late fado star)

Anna Sui fragrance for men

Aquolina Blue Sugar for men (maybe?)

Bond no. 9 West Village, West Side Stories

Bottega Veneta scent by Olivia Giacobetti

Cirque du Soleil debut fragrance

Coty fragrance for TV show Desperate Housewives

Madonna (perhaps, Madonna denies a fragrance is in the works)

Nicole Richie debut scent

Russell Simmons fragrance for men

Stephen Burlingham Madly & Deeply
fulkan 52. Dihantar pada 11hb Februari 2006, 6:44:16 ptg   
Perfume FAQ: Frequently Asked Questions About Perfume

Why do perfumes smell different on different people?

Your own body chemistry affects how differerent notes react on your skin. Anything that affects the "natural" smell of your skin, such as stress, hormonal changes, your current diet or medications, might change how a perfume smells on you. For a more detailed explanation, see here.

How can I make my perfume last longer on my skin?

All other things being equal, perfumes evaporate more rapidly from dry skin, so the best way to make fragrance last longer is to use a relatively heavy body lotion or cream. Some people like to buy the "matching" cream for their fragrance, but you can also use an unscented cream like Cetaphil, or try petroleum jelly or jojoba oil. You might also try a light mist to your hair, which is said to hold scent longer than skin.

What are Eau De Toilette, Eau De Parfum, etc?

These terms refer to the strength of the fragrance, or more specifically, to how much high grade alcohol and/or water has been added to the fragrance oils. Parfum (generally the most concentrated form you can buy) has 15-25% perfume oil dissolved in alcohol. Any mixture with a lower proportion of oil to alcohol is an eau (water).

Eau Fraiche (Usually 3% or less perfume oil)
Eau de cologne (2 - 5% perfume oil)
Eau de Toilette (4 - 10% perfume oil)
Eau de parfum (8 - 15% perfume oil)
Soie de Parfum (15 - 18% perfume oil)
PARFUM or Perfume (15 - 25% -- also sometimes referred to as extract or extrait)
Perfume oil (15-30% perfume oil in an oil rather than alcohol base)

You may also see the term Parfum de Toilette. Most companies use this term to describe a concentration that is either the same as Eau De Parfum, or between Eau De Parfum and Parfum. Other companies use the term to describe an Eau De Toilette concentration.

To further confuse matters, some companies use different notes, or different proportions of notes, in the different forms of fragrance they offer. In addition, some companies reserve costly fragrance oils for their parfum, and use synthetic substitutes in lighter concentrations.

What are top, middle, and base notes?

Top notes provide the first scent impression of a fragrance once it has been applied to the skin. They are usually lighter, more volatile aromas that evaporate readily. Their scent usually lingers for between 5 and 30 minutes. Middle notes, sometimes referred to as “heart notes”, make up the body of the blend. They may be evident from the start, but will usually take 10-30 minutes to fully develop on the skin. They are the notes that classify the fragrance family (floral, oriental, chypre, etc, see below). Base Notes are those with the greatest molecular weight. They last the longest, and are also important as fixatives, that is, they help slow down the evaporation rates of the lighter notes, giving the fragrance holding power. Common base notes include oakmoss, patchouli, woods, musk and vanilla.

A fragrance which does not have traditional top, middle and base notes is usually described as "linear".

What are the "fragrance families"?

These are "aroma groupings" of related scents. There is more than one classification system in use, but many list 7 major families: Greens, Florals, Aldehydics, Chypre, Oriental, Fougère & Tobacco/Leather. Some listings of the major fragrance families can be found at:

www.beautybuzz.com
www.houseofversailles.com
www.parfumsraffy.com
www.art-et-parfum.com

How long can I keep my perfume before it "turns"?

Some industry experts say that perfume should be replaced every year, but properly stored, perfumes should last much longer. Most perfumes will keep several years, some will keep many more years than that.

To store perfume properly, keep it away from heat and light. A dark closet or a covered box is best. Also avoid direct exposure to air. Splash bottles, which expose the fragrance to air every time they are opened, are problematic. Consider decanting into a smaller atomizer for regular use. If you apply perfume directly from a bottle stopper, wipe the stopper with a clean, lint free cloth before replacing it in the bottle.
fulkan 53. Dihantar pada 12hb Februari 2006, 10:43:18 pagi   
SPECIAL ANNOUNCEMENT:


PERMOHONAN DEALER UNTUK KAWASAN LEMBAH KELANG / SELANGOR TELAH DIBEKUKAN BUAT SEMENTARA WAKTU....TRAFFIC JAM!!!!!

PERMOHONAN DARI LUAR SELANGOR ADALAH DIALU ALUKAN........HARAP MAKLUM

MENURUT TITAH PERINTAH......

SEBARANG KEMUSYKILAN BOLEH DIAJUKAN KEPADA ATUK DI YM,SMS DI TALIAN
013 2017997.

*ORG SARAWAK ...TIMA KASIH YA...BESOK PERFUME ATUK AKAN NAIK BELON...WOW.....!!KAMIK RASA BERTUAH SANGAT!!!TIMA KHASIHHH.....DAH SAMPAI BAGITAU KAMIK YAAA...
* Mesej ini telah disunting oleh fulkan pada 12hb Februari 2006, 11:02:39 pagi
lissa 54. Dihantar pada 14hb Februari 2006, 11:25:46 pagi   
nak latest list bole?...dah pm
Hakcipta Terpelihara © Melayu.com 1998 - 2005