Pusat KaryaPusat Karya
  Laman Utama Login
Syarat Penggunaan  
Info : Pusat Karya masih dalam percubaan 30hb Ramadhan 1435 @ 28hb Julai 2014, 6:18:27 ptg
    Salam sejahtera  
Melayu.com   »   Pusat Karya   »   Diari
(Pengendali : PuRe)
Ulas Karya | Undi Karya | Hantar Karya Baru
Kerja

Hasil karya : Al_Azure
Tarikh siar : 19hb Mei 2007, 2:44:38 ptg
No. IP : 219.95.202.:-)
Kerja...kenapa kita kena kerja...kita kena kerja sebab kalau tak buat kerja tak dapat duit....kerja sebab duit kah? atau kerja sebab kepuasan diri sendiri atau minat kita dengan kerja itu....entah aku pun tak taulah cemana....aku masih tercari cari kerja pa yang sesuai dengan diri aku....kerja aku sekarang gaji boleh tahan....lebih jugak setiap bulan walaupun dah dibahagikan dengan semua yg patut dibahagikan...tapi aku masih tak puas sebab kerja itu aku tak berapa nak terer sangat. tapi org tgk aku boleh buat...tapi aku rasa aku tak boleh buat...hah cemana nih...banyak benda aku suka buat.....tapi tak tau yang mana yang terpaling aku suka.....aku suka baiki benda...tak kisahlah benda apa pun...mesin basuh aku pun aku baiki sendiri...aku suka satu perkataan tuh "troubleshooting" .... fuh dapat carik kat mana silap pastu selesaikan kesilapan tuh....perghhhh Allah saja yang tau nikmat dia cemana.....
Orang cakap aku pandai bercakap...betul ker? entah aku pun tak tau sepandai mana aku bercakap...tapi kalau ada benda yang aku tau mungkin aku akan bercakap.....boss aku kata aku pandai bercakap tu pasal dia suruh aku buat marketing....tapi aku tak berapa minat sangat.....aku suka jumpa orang tapi untuk bercakap aku jadik malas...aku jadik macam tersontot lak...ahh pulak.....
orang selalu salah anggap pasal aku.....aku perempuan dan masih perempaun tapi aku mempunyai sifat sifat seperti seorang lelaki....bukan aku dah hilang tender touch aku sebagai seorang perempuan tapi entah lah...tapi taklah sampai nak tukar jantina..aku masih basuh baju aku pakai tangan..kenkadang la kalau aku malas nak basuh pakai tangan aku basuh pakai mesin basuh...masak aku tetap masak tapi kadang-kadang aku masak...boleh la tahan aku masak...nak kata sedap sehingga menjilat jari tuh kira ada jugak la hehehehhe......aku suka buat kerja erja lelaki macam baiki kereta...baiki kapal terbang.....aku nak baiki kapal terbang...nak sangat sangat.....tapi aku dah agak tersasar dari landasan nak baiki kapal terbang...tapi boleh lagi jugak nak baiki kapal terbang....ehmmm sama jugak macam aku study dulu...aku cakap kat cikgu yang aku suka belajar tapi aku tak tau nak jadik apa bila besar...ehmm cikgu aku cakap bahaya....memang bahaya...so sekarang aku tak tau nak buat apa ngan lfe aku...konpius kejap...bukan sekejap dah.....dah konpius lama dah huhauhauahuahu....so apa yang aku buat hanya harung saja idup nih betul tak...tapi idup musti ada plan....
Ulas Karya | Undi Karya | Hantar Karya Baru

Syarat Penggunaan
Hakcipta Terpelihara © Melayu.com 1998 - 2005