Pusat KaryaPusat Karya
  Laman Utama Login
Syarat Penggunaan  
Info : Pusat Karya masih dalam percubaan 1hb Safar 1436 @ 24hb November 2014, 1:04:03 tghari
    Salam sejahtera  
Melayu.com   »   Pusat Karya   »   Diari
(Pengendali : PuRe)
Ulas Karya | Undi Karya | Hantar Karya Baru
Tatkala Menatap Lembut Wajahnya

Hasil karya : syauqina
Tarikh siar : 04hb Mei 2007, 3:12:33 ptg
No. IP : 202.75.4.:-)
Pergh .. Dasatttttt tu ... ekekeke tajuk bukan main ekk ....
tapi itulah satu perasan yang tak bisa dimengertikan ..... chewah ...
dulu kalau nak balik tengahari rasa macam jauh sangatlah rumah tu ....
tapi kini tatkala menatap lembut wajah itu hati bagai ditarik-tarik untuk segera pulang ... perg hebat penangan si kecil montel ni yeeee .... haiii nasiblah bulan ni ibu tak berapa sibuk dengan mesyuarat ...
dapatlah sesekali balik manja-manja gitu kan ... esok genaplah tiga bulan, fuhhhhh makin tembam pula bila semakin ditelek-telek wajahnya, hehehe kuat tido nih serupa ayahnya lahai ... tapi kini ayah dah kurang dapat tidur kerana sepanjang siang memang tugas ayah melayan karenah si kecil nih ajelah nasib baiklah kerja kat rumah ajo....

Awal-awal dulu timbul juga keraguan akan kesanggupan ayah untuk uruskan si kecil ini tapi bila dah sebulan ibu harus menyahut sahutan poket rumahtangga .. ekekekek yolah mana boleh harap suami ajo sekarang nih lain le kalau dia sudah jutawan (pssssstttt itu pun belum tentu silap-silap dia tak hengat kita pula) .. jadi ada baiknya kerja kerja kerjaaaaaaaa selagi belum tutup mata ..... ekekkee ... apa pun ayah nampaknya sudah semakin pandai dodoi dan pujuk anaknya ituuuuu ......

Tatkala kembali menatap lembut wajah itu hatiku berbunga riang, langsung hilang segala lelah! sakit pun tak rasa dah! ... malah sentiasa berdoa agar diri ini sentiasa dalam kesihatan yang mengizinkan untuk terus membelai si kecil yang semakin manja ..... apatah lagi tiap kali aku tatap wajah itu dan tiap kali itu jugalah dihadiahnya aku sebuah senyuman, malah kalau diajuk cakapnya makin kuat alun suara nyaringnya .... hebatnya ciptaan YANG MAHA ESA ...... syukurlah wahai diri!

* Karya ini telah disunting oleh syauqina pada 04hb Mei 2007, 3:31:15 ptg

--------------
sAbAr TeMpUhI rAnJaU hIdUp InI

Ulas Karya | Undi Karya | Hantar Karya Baru

Syarat Penggunaan
Hakcipta Terpelihara © Melayu.com 1998 - 2005