Salam sejahtera Ke Panel Login  

Sembang2 >> Sembang Agama & Cara Hidup >> YA ALLAH : Paderi melayu kristiankan ramai Islam
(Pengendali : PnAnn, zayed )
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej
Hantar Topik Baru | Topik Telah Dikunci | Cetak Laman Ini
Dimasukkan oleh Tajuk Topik : YA ALLAH : Paderi melayu kristiankan ramai Islam
kizz

1 . Dihantar pada 21hb Mac 2003 2.15:37 ptg   [Edit]
> Harap forwardkan kepada rakan2 anda!!!

Paderi Melayu
> >
> > Semoga Allah menjauhi kita dari bala bencana...!!!
> > Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph. Saya dilahirkan di
> > Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India Muslim dan mak saya orang
> > Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India dan emak saya berada
> > di Kedah,Pondok Kg Pisang.
> > Pada 1970 saya telah pergi ke Johor Bahru untuk mencari kerja
> > bersama-sama kawan-kawan tetapi gagal. Saya terpaksa tidur di stesen
> > keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderi bernama Father
Chong.
> > Kami diberi layanan istimewa, tempat tinggal, makan dan minum dan
> > tinggal selama 2 tahun. Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris.
> > Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan
seorang
> > paderi besar di Malaysia, dari Kuala Lumpur bernama Kamaruddin Hj
Ahmad.
> > Beliau telah membawa saya tinggal di seksyen 14, Jalan Gasing, Petaling
> > Jaya. Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing
dan
> > dibina khas! untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga
> > sekarang).Setelah satu tahun saya tinggal disana, saya telah dihantar
ke
> > Indonesia selama 6 bulan, belajar cara-cara untuk sembahyang orang
mati,
> > talkinkan orang dan macam-macam lagi dalam Bahasa Malaysia. Saya
belajar
> > sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin Agong Wanita
> > Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian seluruh
> > Indonesia. Saya pulang ke Malaysia, kemudian dilantik sebagai pendakwah
> > dari Perlis hingga ke Johor Bahru. Oleh kerana saya aktif di gereja,
> > saya dihantar pula ke Filipina selama 1 bulan, belajar selok belok
> > Kristian dalam bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat
orang
> > Malaysia,Singapura dan orang Filipina.
> > Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar $60.00
sehari,
> > kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke Singapura
> > selama 1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan. Beliau
!
> > adalah Setiausha Agong Persatuan Melayu Kristian Singapura. Beliau juga
> > adalah bekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan
> > setiausha agong Kristian Singapore. Apabila dilantik ke gereja saya
> > masih lagi ketua dakwah bersama 6 orang kawan. Saya dihantar ke Baptish
> > Church di Ipoh, dibekalkan duit $1,400.00, bersama 2 orang kawan dan
> > sebuah
> > kereta untuk mengkristiankan pelajar-pelajar dan pemuda-pemuda Negeri
> > Perak.
> > Pada bulan Januari saya berasa tak tenteram dan telah bertemu dengan
> > Tuan Ibrahim, Kadi daerah Ipoh dan membawa saya bertemu Mufti Negeri
> > Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan Agama dan saya terus bertaubat.
> > Jumlah Kristian seramai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama
> > penduduk Negeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak).
> > Cara hendak mengenali mereka Lelaki - Berseluar hitam, berbaju putih,
> > bertali leher hitam, bawa beg James Bond (elaun satu hari $60.00).
> > Perempuan - Berbaj! u putih skirt hitam dan reben hitam. Di Kuala
Lumpur
> > - Daya Bumi, Kota Raya dan Sg Wang Plaza. Cara-cara berdakwah: Mereka
> > akan menemubual, tanya asal terutama pencari kerja. Pendakwah akan
> > belanja makan
> > apa saja, mempelawa tempat tinggal(asrama 120 katil, makan disediakan)
> > didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak sembahyang dengan
> > diberi satu cross selepas dibawa sembahyang akan diberi sejenis air
> > hitam (holy water). Setelah diberi minum-1 minggu lidah menjadi hitam,
> > tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam menutup telinga hal
dakwah
> > Islam tidak mahu. Air itu khusus untuk orang Islam sahaja.
> > Kewangan gereja $12.6 juta, sumber dari Sabah, Serawak , Filipina dan
> > Singapura. Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di
> > Petaling Jaya, Pulau Pinang dan Senawang). Senawang terlibat seramai
200
> >
> > orang, ketua di Senawang, Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail orang Sungai
> > Petani Kedah. Haji Hanapi beka! s guru - akibat desakan hidup>
> > terpengaruh dengan Kristian. Sekolah yang paling teruk dilanda Kristian
> > ialah Victoria Institution. Pengetuanya En Ismail Rahim. 20 orang telah
> > Kristian-susah untuk diberi nasihat kerana kebanyakannya anak menteri
> > dan datuk-datuk.
> > Di Ipoh Sekolah Tengku Abd Rahman (STAR)- 2 orang Sekolah teknik
seorang
> > pelajar perempuan (bersalib) telah bertaubat, bila saya tanya, katanya
> > untuk main-main saja, akhirnya dia bertaubat.
> > Banting Kamariah bt Sidek - lepasan sekolah ditarik oleh seorang guru
> > Cina (pendakwah Cina dibayar $165.00 sehari) En Salleh Omar yang
> > menawarkan cek sebanyak $10 juta kepada Yusof Noor untuk mengadakan
> > persidangan Kristian sedunia (sebagaimana tersebar di akhbar) 1982.
> > Salasiah bt Sidek- Sekolah Tengku Khursiah, Seremban balik ke Nibong
> > Tebal,
> > accident motor, didalam tudungnya ada salib.
> > Punca terjebak dalam Kristian:
> > 1. Desakan hidup
> > 2. Kurang agama
> > Beliau telah dapat menarik semula 300-400 orang kepada Kristian. Beliau
> > sekarang bekerja dengan Badan Kebajikan Islam Perak. Beliau mendedahkan
> > juga matlamat 1990 untuk menawan satu Malaysia/Brunei kepada Kristian.
> > Padri Besar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin Ketingan
> > adalah penaungnya dan saya sebagai timbalan padri itu. Beliau telah
> > dihantar ke Melaka (masjid paling banyak). Beliau pergi setiap masjid
> > bertanya imam dan bilal untuk membuat kajian mengapa umat Islam malas
ke
> > masjid.
> > Selepas mesyuarat 3 hari saya hantar 6 orang pendakwah, tidak sampai
> > sebulan 400 orang telah masuk Kristian di Melaka.
> > Target Kristian: Pemuda yang tidak faham agama, ada yang tidak tahu
> > Fatihah dan dengan rock-pameran di kapal-kapal. Cara untuk masuk
> > Kristian, mereka perlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke
> > mahkamah di Selangor, Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad
> > pengenalan tidak ditukar (! sukar nak dikesan)Beliau beri penerangan
> > kepada
> > 1. Polis Bukit Aman
> > 2. Pusat Islam (untuk menyedarkan umat Islam)
> > Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini. Seorang
> > bekas padri Abd Rahman Yaakob (Pengarah Anti Dadah,Batu Gajah) pernah
> > menjadi padri selama 23 tahun. En Abd Rahman adalah berdakwah di dalam
> > bahasa Inggeris. Beliau sebagai padri dikenakan 4 syarat
> > 1. Tidak boleh hisap rokok
> > 2. Tidak boleh minum arak
> > 3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah
> > 4. Tidak boleh kahwin.
> > Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua padri Indonesia) bapak Bruto
> > yang menyediakan air ini. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah
> > disiasat dan mereka ada lesen. Ketua padri Kamaruddin Hj Ahmad Dalam
> > pada berdakwah Kristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian
> > iaitu, Kelantan, Kedah dan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga
> > patah tangan.
> >
> > PENGUMUMAN - HARAP DISAMPAIKAN! KPD ORANG ISLAM KITA
> > "Sebarkanlah walau satu ayat pun" (Sabda Rasulullah SAW) "Nescaya Allah
> > memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu.
> > Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia
telah
> > mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:71)
> >
> >
> >

IP : 202.9.67.92

kinrara

2 . Dihantar pada 22hb Mac 2003 6.13:23 ptg   [Edit]
YA ALLAH YA TUHANKU




PERJUANGAN ISLAM BELUM SELESAI

IP : 161.142.112.8

ded1

3 . Dihantar pada 25hb Mac 2003 12.05:39 tghari   [Edit]
ramai sangat org melayu Islam tukar ugama sekarang ni. Aku pon pelik apsal. Tapi kebanyakkan masuk Kristian. Ape yang seronok sangat dengan kristian ni ? Mat saleh pon dah tak minat kristian, kita pulak yang terhegeh-hegeh.

citer kat aku sikit ape yang seronok sangat masuk kristian ni ???

IP : 202.185.77.250

krolcastelo

4 . Dihantar pada 25hb Mac 2003 5.00:58 ptg   [Edit]
diorang yang terpengaruh ni takde pedoman....harap˛ diorang cepatlah sedar

IP : 161.142.100.85

AnNa_FIeRa81

5 . Dihantar pada 26hb Mac 2003 12.27:24 tghari   [Edit]
subhanallah...
nauzubillah lah dr tergolong dalam org camtu

IP : 161.139.66.11

PocketY

6 . Dihantar pada 27hb Mac 2003 7.16:31 ptg   [Edit]
Saya rasa ini perkara biasa, bukan sahaja di Malaysia, banyak mubaligh Kristian sedang menjalankan operasi di mana2 sahaja, di Mesir serta benua Afrika. Yang perlu kita lakukan ialah mendidik diri sendiri serta orang lain akan pendidikan Islam yang sebenar... dan seterusnya mengamalkan Islam sebagai cara hidup... insyaAllah selamat...

IP : 155.198.17.114

jihad66

7 . Dihantar pada 31hb Mac 2003 8.38:09 mlm   [Edit]
.............

* Mesej ini telah diedit oleh ustazizzat pada 01hb Apr 2003 3.29:26 ptg

IP : 134.7.134.19

mummy_anggun

8 . Dihantar pada 01hb Apr 2003 12.15:39 tghari   [Edit]
mungkin yg masuk kristian tu sbb kurang iman didada,mungkin unt maksiat.dah terang terang dlm islam maksiat tak DIBENARKAN,so munkin di dlm kristian,u can do WONDER.ini selalu terjadi bila kemahuan tak tercapai,iman kurang(pendidikan agama kurang)

tak ada agama yg indah melainkan agama islam

IP : 161.142.78.84

mummy_anggun

9 . Dihantar pada 01hb Apr 2003 12.18:00 tghari   [Edit]
mungkin yg masuk kristian tu sbb kurang iman didada,mungkin unt maksiat.dah terang terang dlm islam maksiat tak DIBENARKAN,so munkin di dlm kristian,u can do WONDER.ini selalu terjadi bila kemahuan tak tercapai,iman kurang(pendidikan agama kurang)

tak ada agama yg indah melainkan agama islam

IP : 161.142.78.84

ustazizzat

10 . Dihantar pada 01hb Apr 2003 12.20:40 tghari   [Edit]
sila ambil perhatian, jihad66 hantar mesej yang melanggar syarat penggunaan MDC.

* Mesej ini telah diedit oleh ustazizzat pada 01hb Apr 2003 3.30:20 ptg

IP : 219.92.222.12

Siti55

11 . Dihantar pada 01hb Apr 2003 10.29:28 mlm   [Edit]

* Mesej ini telah diedit oleh abe pada 02hb Apr 2003 08.42:29 pagi

IP : 134.7.134.19

kinrara

12 . Dihantar pada 01hb Apr 2003 10.35:11 mlm   [Edit]
siti55 boleh tak kau jangan menggunakan nama siti sebagai nama samaran padahal nama siti adalah nama dalam islam
kau boleh tak letak nama lain contoh kristina sebab kau nie dari tadi aku tengok macam kau nie berugama kritian

IP : 161.142.112.8

Hairi_Jaafar

13 . Dihantar pada 02hb Apr 2003 5.54:36 ptg   [Edit]
pakai nama melayu boleh tak?.. haha..

tapi banyak melayu yg pakai nama English sebab nama melayu BORING.

kenapa banyak nama melayu yg guna " muhammed".. seronokke?

IP : 134.7.134.19

syazwan

14 . Dihantar pada 02hb Apr 2003 7.21:38 ptg   [Edit]
Assalamualaikum,

(Mesej dari pelajar UPM)

Sahabat-sahabat sekalian! Berikut adalah berita terkini tentang suatu isu tergempar yang dapat kami ceritakan secara ringkas. Isu tergempar ini adalah berkenaan apa yang sedang berlaku di UPM tentang gerakan missionary (dakwah kristianisasi) yang begitu giat bergerak.

Kepada sesiapa yang pernah berkunjung ke UPM, pastinya anda akan sedar bahawa di pintu masuk UPM 'tersergamnya' sebuah gereja! Inilah satu-satunya Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) di Malaysia yang 'mempunyai' geraja. Apa yang lebih menyakitkan hati lagi membimbangkan, gereja tersebut bakal diperbesarkan.

Pada mulanya, gereja itu meneria peruntukan bernilai RM 1 juta, namun mengikut perkembangan terbaru, peruntukan tersebut telah dinaikkan kepada RM3 juta!

Inilah isu yang sedang kami tentang habis-habisan! Namun, sebaliknya pihak gereja sedang mengumpulkan tandatangan sebagai justifikasi terhadap gerakan yang kononnya dilakukan atas dasar ingin membantu golongan miskin, mangsa rogol, anak yatim dan sebagainya. Inilah salah satu perkara yang amat kami gusarkan. Kami sedang memikirkan penyelesaian yang terbaik buat waktu yang terdekat ini.

Setakat ini, sudah terdapat lima kes pelajar Matrikulasi UPM menukar agama kepada kristian! Dan apa yang malang, kesemuanya adalah pelajar Siswi.

Apa yang lebih menyakitkan hati, para missionary Kristian yang menyebarkan dakyah kristian ini menggunakan taktik kotor. Mereka menyelinap masuk ke dalam bilik asrama dan mencampurkan 'holy water' ke dalam sebarang bekas air pelajar seperti jag air, flask, dan seumpamanya. Perkara ini begitu serius, dan dilaporkan terdapat satu kes di mana sehingga kesemua anggota sebuah dorm tidak dapat mengucap dua kalimah syahadah akibat terminum air yang dijerang di lobi (yang telah dicampurkan 'holy water' oleh pihak missionary Kristian laknatullah itu.

Lantaran itu, para pelajar Islam di UPM sentiasa perlu berwaspada serta berasa amat cemas dan tidak selamat berdasarkan perkembangan terbaru ini. Kami, sesetengah pelajar UPM, terpaksa membuat rondaan malam, bagi mengesan dan menjejaki kegiatan missionary Kristian ini dan seterusnya mengambil tindakan sendiri sekiranya pihak UPM tidak berbuat apa-apa bagi menangani hal ini. Berdasarkan pemantauan kami, terdapat satu kejadian di mana terdapat sebuah kereta Kancil berwarna merah, meronda kawasan Kolej beberapa kali sekitar tengah malam. Kereta tersebut dipandu lelaki tua berbangsa Tionghua berkepala botak, manakala di sebelahnya pula duduk seorang perempuan tidak bertudung kepala.

Jika tidak memikirkan akan berlakunya huru-hara, mahu sahaja kami bakar gereja tersebut (jika diturutkan hati kami yang marah ini). Kepada para pembaca, tolonglah doakan juga akan keselamatan para pelajar Islam UPM yang lain. Dan doakanlah pelajar-pelajar yang telah memeluk agama Kristian itu kembali ke pangkal jalan.

Baru semalam kami mengadakan program solat hajat secara beramai-ramai di Kolej. Namun begitu, apa yang lebih menyedihkan, kami tidak mampu berbuat apa-apa bersifat 'offensive' terhadap perkara ini. Kesemua pelajar yang telah menukar agama itu sudah pasti telah melebihi had umur 18 tahun. Jadi, mengikut undang-undang negara kita, mereka bebas memilih agama masing-masing dan sebaliknya orang yang memaksa mereka kembali kepada agama Islam boleh didakwa!

Ikhtiar kami yang terakhir ialah dengan berbanyak-banyak berdoa kepada Allah SWT agar Allah menyelamatkan kami daripada fitnah besar ini. Kami tidak sanggup melihat pada sesi pengajian akan datang, para pelajar junior kami terdiri daripada Melayu kristian! Doa kalian juga amat-amat kami harapkan. Sedih benar rasanya apabila mengenangkan ini. Semoga berjumpa lagi.

IP : 202.188.65.195

Zainab_

15 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 10.38:14 pagi   [Edit]
Orang Christian lebarkan ajaran Christian kepada pelajar pelajar di UPM bukan satu perbuatan yang tidak menyorokkan.Nih adalah satu cara mendamaikan negara Msia yg dipisahkan oleh discriminasi kaum yang melayu seidiri lakukan.

Jangan salahkan mereka spread ajaran mereka SEBAB Msia adalah negara yang bebas.

So kalau seseorang itu hendak murtad, maka mereka berfikiran waras.murtad bukan satu perbuatan yg biadab tapi kalau seseorang tu murtad,dia fikir sesuai bagi dirinya.

Tapi dalam ajaran Islam, seseorang yg murtad MESTI MATI! tiada cara lain. Nilah Islam ygn memaksa orang anut Islam tanpa logik.

Bukan tu je, Islam membenarkan seseorang tu BENCIkan umat lain.Agama lain tidak boleh diambil kira dalam Islam.. hanya Islam menjadi agama utama... NILAH CIRI CIRI ISLAM YANG TIDAK BERTOLERAN!

Langsung tidak mampu menyesuaikan diri dgn keadaan lain.
Nilah Islam.. agama yang biadab!

IP : 134.7.134.19

Sekafu

16 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 10.44:39 pagi   [Edit]
Zainab .......kau tahu masak lomakcili padi.
Maaman nak buat ...boleh tolong ajar tak.

IP : 219.93.52.230

Zainab_

17 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 11.01:54 pagi   [Edit]
Hidangan melayu tidak sesuai makan.

ingredient masakan islam pun tidak sesuai dalam dunia sebab tidak sedap.

Islamlah ingredient yang tidak sedap.Kalau sesuatu yang tidal sedap dipaksa makan,tentulah seseorang tu meludah keluar semua yang di makan.

Samalah sini.. kalah melayu tidak seronokkan ajaran Islam, kenapa nak paksa?.. pastilah meeka murtad?

Untuk pengetahuan saudara, kawan2 aku adalah melayu yang beragama buddha,hindu,taoist,kristian.

Mestikan Islam jadi agama utama kepada melayu?

IP : 134.7.134.19

farahatirah

18 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 11.15:12 pagi   [Edit]
zainab..ko...islam ke kristian.....sesungguhnya orang yang menghina islam adalah orang yang dilaknat oleh ALLAH SWT....nape cakap cam tu........ada insurans ke???????

IP : 203.106.91.171

Zainab_

19 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 11.21:07 pagi   [Edit]
farahatirah ,aku bukan Christian.Aku megikut ajaran Sai baba sebab ia memberikan aku ketenteraman fikiran.

IP : 134.7.134.19

farahatirah

20 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 11.24:45 pagi   [Edit]
aku tak fahamlah fikiran kamu ni.........kenapa boleh jadi begini???? sebenarnya kamu ni kekurangan pegangan agama islam justeru tulah kamu cepat terpengaruh dengan ajaran yang lain......bertaubatlah

IP : 203.106.91.171

Abdillah

21 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 11.30:40 pagi   [Edit]
Hebatnya Tuhan !!!

Alangkah hebatnya Tuhan!
Tidak pernah rehat daripada bekerja, berbuat dan bertindak,
Setiap detik di dalam kehidupan,
Mengadakan dan mentiadakan,
Menghidupkan, mematikan,
Memuliakan, menghinakan,
Menjatuhkan, menaikkan seseorang,
Membangun dan meruntuhkan,
Membaiki dan merosakkan,
Mengimankan dan mengkufurkan,
Mengazab dan memberi rahmat dan memberi hikmah,
Mengkayakan dan memiskinkan,
Menyusahkan dan menyenangkan,
dan entah apalagi yang sudah tidak dapat dituliskan,
Daripada sekecil-kecil perkara,
hinggalah sebesar-besar benda,
Ia berlaku kepada semua jenis makhluk setiap masa,
Tapi Tuhan tidak pernah letih dan penat,
tidak pernah sakit dan lumpuh,
tidak pernah jemu, perlu berehat dan perlu rehat,
kerana Tuhan bukan fizikal yang dicipta,
Ia adalah khaliq pencipta,
Ia adalah zat yang Maha Suci lagi Maha Agung,
Yang tidak hidup mengikut system makhluk,
Yang tidak dapat dirasakan dan difikirkan
Hebatnya Tuhan, hingga tidak dapat dibayangkan,
Hebatnya Tuhan, tidak ada penyerupaan.

HEBATNYA TUHAN !!

Alangkah hebatnya Tuhan!
Di dalam satu kerdipan mata berbilion-bilion yang diciptaNya dengan serentak,
Dimasa yang sama pula berbilion-bilion yang dibinasakan atau yang ditiadakan-Nya!
Di dalam satu kerdipan mata, berbilian-billion secara serentak diketahui yang ada mahupun yang tiada!
Juga di masa yang sama dengan serentak berbilion-bilion perkara yang dilihat dan didengar-Nya!
KudratNya Esa sepertimana sifat-sifat yang lain juga Esa!
Kuasa membuat yang sedkit atau banyak, kecil atau besar sama sahaja,
Tidak ada beza kerana Tuhan itu KudratNya bukan tenaga,
Tapi sifatNya yang Maha Kuasa atau bersifat Kuasa,
Kerana itulah Tuhan tidak terasa penat atau letih,
Begitu juga Tuhan kehendakNya bukan dengan nafsu,
Kerana itulah kehendakNya tidak menerima jemu juga tidak terasa ghairah seperti manusia,
Dia berbuat atau tidak berbuat dengan kehendakNya yang penuh berhikmah,
Tidak ada yang sia-sia atau yang tidak mempunya hikmah yang tersirat atau tersurat,
Apa yang terdahulu dan apa yang kemudian semua diketahuiNya,
Tidak pernah dilupakanNya,
Sekalipun sebesar debu di udara,
MurkaNya bukan dengan nafsu,
Kerana Tuhan itu tidak ada nafsu seperti makhlukNya,
SukaNya atau cinta akan sesuatu bukan pula dengan perasaanNya,
Kerana Tuhan itu tidak ada jiwa,
CintaNya pula mengikut kehendak dan hikmahnya bukan didorong oleh keadaan,
Kerana keadaan dan situasi Tuhan yang menciptaNya,
Segala apa yang hendak dibuat atau tidak bukan hasil fikiran atau hasil menimbang-nimbang,
Kerana Tuhan bukan ada akal seperti manusia,
Kerana kudrat dan iradatNya berlaku adalah kerana kepatutanNya!
Dengan penuh hikmah dan pengajaran,
Begitulah Zat Tuhan yang Maha Agung,
Sungguh hebat dan menggerunkan!


IP : 210.186.28.114

Zainab_

22 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 11.32:09 pagi   [Edit]
Aku sebagai seorang berketurunan melayu diPAKSA anut Islam walaupun ibubapa aku Islam, tapi mereka telah murtad disebabkan kekurangan raitonal dalam ajaran Islam.

Ajran Islam kontradik banyak ciri2 kehidupan seseorang manusia.Cam syarat hudud,kena ptong tangan dsbg,kena sembahyang 5 kali sehari aku pun tak tahu apa faedahnya... Ajaran Koran yang mengandungi bakyak unsur unsur keganasan nih aku tak boleh terima cam JIHAD kpd kafir.

Tapi yang sedihnya ajaran Islam mengalakkan umat Islam membenci kafir.. ( cuba baca koran kau tu dgn teliti)..

Jadi macam mana kau boleh kata aku harus bertaubat kalau ajaran Islam tu tidak sempurna??

IP : 134.7.134.19

farahatirah

23 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 11.40:56 pagi   [Edit]
ko tu kekurangan ajaran agama....kalu boleh janganlah nak menghina agama islam lak.......ko sedar ke apa yang ko cakap tu.......biarlah ko agama mu tu..yang penting ko jangan nak menghina agama islam dah lah.....ko ngan agama mu sendiri....agama islam adalah sebuah agama yang suci......tolonglah...jangan sekali-kali ko menghina-NYA......

IP : 203.106.91.176

Zainab_

24 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 11.46:53 pagi   [Edit]
agama islam adalah sebuah agama yang suci---farahatirah

Bolehkan saudari terangkan maksuk " suci" yang kamu sebutkan tadi tentang Islam.

Macam mana Islam suci bila ajaran dalam Quran tu mengandungi banyak unsur unsur keganasan?

Macam mana Islam boleh suci kalau tidak menyukai Agama lain dilebarkan?Mana ada toleransi dengan perbuatan tu???.. bukankah ia satu contradiction yang besar?

IP : 134.7.134.19

farahatirah

25 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 11.57:30 pagi   [Edit]
zainab...sucinya agama islam tu hanya ALLAH SWT je yang tahu....ko terlalu fanatik ngan agama mu sehinggakan ko terlalu memandang dan berfikiran negatif ngan agama islam..... agama islam tidak menggalakkan umatnya membuat keganasan..tetapi fahaman mu tu adalah salah......fikiran dan kefahaman mu terhadap islam yang terlalu negatif tu lah yang membuatkan ko terlalu tidak menyukai agama islam...aku harap ko sedarlah dengan apa yang ko fikirkan..dan teruskanlah ngan agamamu tu... dan satu lagi...tolonglah janganlah ko menghina agama ISLAM lagi....ok....biarlah ko ngan cara hidup dan pegangan mu sendidi tetapi janganlah ko menghina agama ISLAM....faham...

IP : 203.106.91.171

Zainab_

26 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 12.03:58 tghari   [Edit]
Aku tak hina Islam,hanya segolongan ahli kat sini gagal memahami cara aku menyampaikan meseg aku je..

Hah?? sucinya agama islam hanya allah kau tau?.. maksud segala ciri ciri Islam walaupun ia mempamerkan adat adat keganasan tu adalah suci?

Umat Islam tidak dibenarkan bertanyakan allah mereka walaupun dipaksa melakukan keganasan dalam nama allah satu aspect Islam yang suci? LOGIC ke?.. tanya kau sendiri..

Kalau umat Islam bunuh diri, adakah ia satu ciri2 sebuah agama yang suci lagi?

IP : 134.7.134.19

syazwan

27 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 12.08:24 tghari   [Edit]
Awak ni tak pernah ke diajar supaya hormati apa-apa agama?

* Mesej ini telah diedit oleh syazwan pada 05hb Apr 2003 12.20:15 tghari

IP : 202.188.86.220

Abdillah

28 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 12.15:46 tghari   [Edit]
quote:
Aku tak hina Islam,hanya segolongan ahli kat sini gagal memahami cara aku menyampaikan meseg aku je..
quote:


Cuba gunakan bahasa yang baik dalam bersembang dan elakkan maki hamun dan menghina agama!


quote:
Hah?? sucinya agama islam hanya allah kau tau?.. maksud segala ciri ciri Islam walaupun ia mempamerkan adat adat keganasan tu adalah suci?
quote:

Keganasan bukanlah ajaran Islam, harap pelajari lagi!
Jangan anggap semua tindakan yang dibuat orang Islam adalah sudah mengikut ajaran Islam yang sebenarnya!



quote:
Umat Islam tidak dibenarkan bertanyakan allah mereka walaupun dipaksa melakukan keganasan dalam nama allah satu aspect Islam yang suci? LOGIC ke?.. tanya kau sendiri..
quote:
Itulah gunanya Sholat/sembahyang semua orang boleh berdialog langsung kepada Allah SWT dalam sholatnya!


quote:
Kalau umat Islam bunuh diri, adakah ia satu ciri2 sebuah agama yang suci lagi?
quote:
Bunuh diri bukan ajaran Islam, itu adalah kesilapan orang Islam!

* Mesej ini telah diedit oleh Abdillah pada 05hb Apr 2003 12.20:34 tghari

IP : 210.186.28.114

syazwan

29 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 12.17:57 tghari   [Edit]
Yang tak logiknya engkau,cik jihad66...

IP : 202.188.86.220

Zainab_

30 . Dihantar pada 05hb Apr 2003 12.18:00 tghari   [Edit]
Hahaha.. BODOHnya kau..

Pergi Palestine,Iraq lihatlah sendiri.

hari2 ade kes bunuh diri kat Isreal oleh umat Islam Palestine.

Baru2 nih kes bunuh diri dalam perang Iraq pun ade, dibuat oleh orang Iraq Islam.

Agaknya kau nih cetek pengetahuan disebabkan Islam melarang kau dari meluaskan pandangan kau.

Mana ade bukti?.. mana bukti kau.. bahawa Islam adalah agama suci?... MANE??? jangan beritahu bukti kaudisumbat dlm jubur kau ok.. aku tak minat.

IP : 134.7.134.19

Hantar Topik Baru | Topik Telah Dikunci | Cetak Laman Ini
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej

 

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim | Hubungi Kami

 

 

Sembang2 versi 7.0c
Hakcipta Terpelihara © Kometsoft (M) Sdn Bhd / Melayu.com 1998 - 2003
" Sesiapa yang meniru tanpa kebenaran adalah orang yang sangat jahat "