Salam sejahtera Ke Panel Login  

Sembang2 >> Sembang Bimbingan & Kaunseling >> Seks : Dara...Penting sangat ke?
(Pengendali : pompuan )
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej
Hantar Topik Baru | Topik Telah Dikunci | Cetak Laman Ini
Dimasukkan oleh Tajuk Topik : Seks : Dara...Penting sangat ke?
apambest

31 . Dihantar pada 11hb Apr 2004 04.56:41 pagi   [Edit]

ada sape2 nak tulis...?

nie through my PENGALAMAN

1.
2.
3.
4.



jangan marah lilipih

IP : 219.95.18.209

peachlily

32 . Dihantar pada 11hb Apr 2004 08.06:23 pagi   [Edit]
ngokngek btul ka nko apamtakbest..tulihla pasal pengalaman ko plak....aiseyyy memalu plak die..sile²

IP : 202.188.123.113

teluki

33 . Dihantar pada 11hb Apr 2004 2.21:15 ptg   [Edit]

pandangan mengenai Dara ni kawan teluki yang bagi...katanya pendapat dari seorang Doktor...anyway bg telukilah...penting atau tidak dara sesorg gadis tu bergantung kepada individu...dan ianya merupakan satu perkara yang subjektif...dont judge a book by its cover...yang penting kita pelihara kemuliaan diri kita...dan seandainya itu adalah kesilapan yg telah 'dia' lakukan dulu dan dah insaf...apa salahnya bg dia peluang utk berubah....

pandangan dari seorg pakar...
'The hymen is a layer of tissue that partially conceals the vaginal orifice of some girls and women. The hymen is also referred to as a girl’s "cherry" or maidenhead. There are girls who do not have a hymen at birth, as the tissue divides completely while they are still in the womb. Sometimes, this formation of an opening does not occur, resulting in an imperforated hymen. A doctor should examine an infant girl’s vulva soon after birth to ensure her hymen is not imperforated, as should a girl’s parents.

The tissues of the vulva are generally very thin and delicate prior to puberty. Any activity that places tension on the vulvar tissues may stretch or tear the hymen. As a result, many girls and teens tear or otherwise dilate their hymen while engaging in physical activities such sports, horseback riding, inserting and removing tampons, and while masturbating. A girl may not know this has occurred, since there may be little or no blood loss or pain experienced during this event. It may also occur when she is too young to remember or understand what has occurred. The presence or absence of a hymen in no way indicates a girl's virginal state. No one can determine by physical examination alone whether a woman or teen has engaged in vaginal intercourse. Only about 50% of teens and women experience bleeding the first time they have intercourse, so blood stained bed sheets are not a reliable indicator of prior virginity. The hymen of some women tear on more than one occasion. There are even hymen that are elastic enough to permit a penis to enter without tearing, or tear only partially. This is usually true only if the dilation first occurs very gradually with fingers or other objects over an extended period of time. Virginity is a spiritual attribute, not a physical one.

I hope all of you are satisfied with this answer. Remember that only 50% EXPERIENCE BLEEDING the FIRST TIME THEY HAVE INTERCOURSE. No bleeding does not mean that your wife is not a virgin! Love your wife and treat her nicely as it is your responsibility after you married her. May Allah bless us and live happily ever after '


IP : 219.94.94.218

DayaenAs

34 . Dihantar pada 11hb Apr 2004 6.01:16 ptg   [Edit]
bagi jer anak nama Dara
sampai ke cucu cicit dia masih Dara..

IP : 203.115.216.17

sitizulieani

35 . Dihantar pada 12hb Apr 2004 3.09:49 ptg   [Edit]
quote:
bagi jer anak nama Dara
sampai ke cucu cicit dia masih Dara..



betullah tu, anak lelaki bagi nama teruna...

IP : 219.95.65.115

mie_stk00

36 . Dihantar pada 12hb Apr 2004 3.43:10 ptg   [Edit]

siti zulieani awak dara lagi tak?

IP : 202.188.250.225

sitizulieani

37 . Dihantar pada 12hb Apr 2004 4.05:37 ptg   [Edit]
mie
sitizulieani menjawab tanpa ragu2 dan penuh keyakinan...
yes i am
ko tu apa?

IP : 219.95.65.115

eidadara

38 . Dihantar pada 12hb Apr 2004 5.11:08 ptg   [Edit]
Saya Puan eidadara...ahaks!

IP : 219.93.124.188

pucat

39 . Dihantar pada 13hb Apr 2004 12.20:45 tghari   [Edit]
tahu xpe lelaki yg teruna mesti cari yg dara tapi kalau lelaki yg dah xteruna dah tak kisah dara ke xdara tapi selalu nya cari yg dara la sendiri mau ingat la

IP : 219.95.161.180

mie_stk00

40 . Dihantar pada 13hb Apr 2004 3.08:52 ptg   [Edit]

sitizuliena
boleh berkenalan tak?
dah ader ehem lom?

IP : 202.188.250.225

pucat

41 . Dihantar pada 13hb Apr 2004 3.19:44 ptg   [Edit]
dara memang penting bagi lelaki yg masih teruna kalau lelaki dah xde teruna tu pun nak cari yg dara

IP : 219.95.161.180

pucat

42 . Dihantar pada 13hb Apr 2004 3.32:38 ptg   [Edit]
ehem tu ape

IP : 219.95.161.180

sitizulieani

43 . Dihantar pada 13hb Apr 2004 5.51:49 ptg   [Edit]
pucat
betol la kata ko tu
sedangkan yang tak teruna pun mempersoalkan dara orang, nak carik yang dara2...
tapi sebenarnya, bukan dara yang jadi persoalan, tapi kesucian..

mie
eerrr ehem tu merujuk kepada apa,
kalo kereta...belom ada lagi

IP : 219.95.65.115

pucat

44 . Dihantar pada 14hb Apr 2004 11.00:01 pagi   [Edit]
kesucian lebih penting

IP : 219.95.161.180

mie_stk00

45 . Dihantar pada 15hb Apr 2004 10.39:00 pagi   [Edit]

- JIKA anda sudah menyukai seseorang wanita dan berhajat untuk bersamanya membina keluarga, tidak ada sebab anda tidak boleh berbuat demikian kecuali anda sendiri yang tidak mahu.

Memilih isteri bukan seperti membeli kereta. Mana boleh mencuba dahulu kemudian berkahwin! Jika sudah selesa dan suka di antara satu sama lain, sejarah silam mereka tidak perlu difikirkan, apa yang penting adalah masa depan dan saling percaya-mempercayai.

Soal sama ada masih dara atau teruna tidak perlu dibangkitkan. Istilah dara dan teruna ialah bagi lelaki dan wanita yang tidak pernah melakukan hubungan seksual penetratif. Selaput tisu atau ‘selaput dara’ yang terdapat di pintu faraj hanya terdapat pada sebilangan wanita. Jika tisu itu nipis, ia mungkin boleh pecah akibat aktiviti fizikal.

Ada wanita yang mempunyai selaput dara yang menutup pintu faraj sehingga ia tidak datang haid dalam tempoh yang lama. Dalam keadaan ini selaput daranya perlu ditebuk, tetapi dia sebenarnya masih lagi dara kerana belum pernah bersetubuh.

Di samping itu, terdapat selaput dara yang tebal dan tidak pecah walaupun melakukan hubungan seksual penetratif.

Wanita kini semakin terbuka dan mereka tahu cara untuk memulakan persetubuhan. Jika wanita itu melegakan pembukaan faraj, kemungkinan pendarahan tidak akan berlaku. Sewaktu memasukkan zakar dan faraj dikemutkan, pintu faraj mungkin boleh terluka atau melecet.

Apa yang penting ialah hubungan itu dapat dilakukan dengan selesa kerana ia bukanlah satu pertarungan. Ia adalah satu hubungan intim yang mesra dan selesa serta harus dilakukan dengan penuh kesempurnaan.

Jangan terpengaruh dengan cerita dongeng kononnya wanita yang selaput daranya pecah berjalan semacam dan mempunyai sikap yang buruk.

Jika anda sudah jatuh hati dan berhajat untuk berkahwin dengannya, teruskan dan jangan toleh ke belakang.

Pada zaman jahiliah, wanita boleh dijual beli dan kemaluan mereka dijahit supaya daranya kekal. Jahitan itu hanya dibuka apabila terdapat pembeli yang ingin melakukan hubungan seks dengannya.

Kini di zaman moden, tiada perbezaan antara lelaki dan wanita dari aspek sosial. Apa yang berbeza ialah dari segi biologi.

tulen bang

IP : 202.188.250.225

muhdzakir

46 . Dihantar pada 15hb Apr 2004 1.08:00 tghari   [Edit]
,

Pada pendapat saya sebagai seorang tua bangka tak lama lagi nak mati:
Kita perlu fikir sebab apa yang menyebabkan wanita itu tiada dara, kalau wanita tersebut memang dasar tidak mengikut ajaran Islam dan menjual tubuhnya, maka agak sukar bagi kita menerima, tapi ada kekecualiannya:
Kalau wanita tersebut bertaubat, wajar kita terima seadanya sebagai pasangan hidup.

Dara hanya selapis lapisan hymen..apa yang penting kalau hendak berkahwin bukan lapisan dara yang sebenarnya...yang sebetulnya, adakah wanita tersebut mempunyai aqidah dan beriman kepada Allah SWT, itu yang paling terpenting.

Sukar untuk kita menyatakan seseorang itu jahat atau tidak baik, sebab ianya adalah kuasa Allah SWT.
Apa yang penting keikhlasan antara dua lelaki dan wanita, kesanggupan menerima seadanya, contohnya rakan saya yang bergelar Ustaz, sanggup menerima calon isterinya yang memeluk agama Islam, berbangsa Tionghua dan dahulunya pernah bekerja di pusat hiburan dan tiada dara...malah kini, isterinya bahagia dengan kehadiran putera dan puteri yang pandai membaca Muqaddam dan Al-Quran.
Alhamdulillah, kita perlu lihat keadaan, situasi dan bukan hukuman yang menjadi mutlaq madah...kasihanilah sesama hamba Allah.

KU MERINDUI TANAH HARAM

IP : 202.185.92.169

alitopan

47 . Dihantar pada 15hb Apr 2004 3.58:08 ptg   [Edit]
hmm...tak tahulah aku
aku dengan awek aku dulu lain personaliti
dioa dari golongan sosial
manakala aku inersen jer

tapi aku dah nyatakan syarat kat dia
bila dengan aku tutup cerita lama
aku tak nak dengar
sebab takut sakit hati

nasihat aku pada pompuan2 nih
jangan cerita sejarah silam korang kat laki
hmm...lelaki apa pon boleh berubah

IP : 218.208.221.137

nurzlia

48 . Dihantar pada 15hb Apr 2004 4.17:42 ptg   [Edit]
DARA..NOT VERY IMPORTANT..DEPENDS LA PADA SESEORG TUE...TAPI, KALAU I JADIK LELAKI..I AKAN PILIH YG SUCI MURNI..YG STILL ADER DARA..

IP : 61.6.39.138

mie_stk00

49 . Dihantar pada 15hb Apr 2004 4.42:53 ptg   [Edit]
nurzlia
nak ngurat

IP : 202.188.250.225

sitizulieani

50 . Dihantar pada 15hb Apr 2004 5.19:01 ptg   [Edit]

sokong muhdzakir
kesucian, keikhlasan bukan kedaraan

IP : 219.95.65.115

ziana

51 . Dihantar pada 15hb Apr 2004 5.34:17 ptg   [Edit]

Sokong sitizulieani.

IP : 202.47.162.242

thundercats

52 . Dihantar pada 16hb Apr 2004 08.46:13 pagi   [Edit]
hemm.. kalau dulu dulu masa malam pertama mesti keluarga pihak pengantin akan alas cadar putih diatas tilam. sebab nak tengok esok harinya ader darah atau tak.

zaman sekarang ni mungkin takder rasanya kut..

ada kalanya dara senang pecah..

kengkadang ada jugak hilang dara sebelum kawin, tapi bukan sebab terlanjur. tapi yg jenis suka buat syok sendiri

IP : 210.187.102.3

kriesha

53 . Dihantar pada 16hb Apr 2004 10.38:14 pagi   [Edit]
Bagi Kriesha ler kan..


lelaki nih memang selfish tau..kalau nak memilih isteri nak yang baik..suci murni..berdara..berdarah..semua nak complete. tapi pompuan nih tak ambil pusing plak lelaki nih dah hilang teruna ker...apa kata bukak topik hilang teruna lak..perempuan kalau dah suker kat sengsorang tuh..memang tak kisah tentang latar belakang lelaki. Tapi lelaki wajib plak ambil pusing bab latar belakang pompuan. nih!! geram!!!

IP : 219.95.26.214

ziana

54 . Dihantar pada 16hb Apr 2004 11.25:04 pagi   [Edit]
Sokong bebenor dgn kriesha. Itulah ketulusan dan keiklasan hati perempuan. (kalau pompuan x berdara lelaki dapat tahu tapi kalau lelaki x berteruna macamana kita pompuan nak tahu yek)

IP : 202.47.162.242

sitizulieani

55 . Dihantar pada 16hb Apr 2004 2.07:55 ptg   [Edit]
kriesha
dia tak pe, boleh tipu sebab dia takde tanda

IP : 219.95.65.115

thundercats

56 . Dihantar pada 16hb Apr 2004 4.59:11 ptg   [Edit]
nak check camner... bukan ader beza sama jer..

IP : 210.187.102.3

susid

57 . Dihantar pada 16hb Apr 2004 5.14:27 ptg   [Edit]
.............

memang la.........dara penting ooooo.........kalau dara tak penting.......nanti kawen...mesti org tanya....anak dara sapa.......so takan la org nak cakap.......tu anak tak dara dot.........dot..........dot.......kawen ngan dier anu tu.................

cuba u feel,waktu pompuan tu ilang kan daranya.....berbanding laki2 yg ilangkan terunanya.......feel pompuan tu la.......EEEEEEeeeeeeeeeee..........tak leh nak dibayang kan,laki tu wak ganer......tunggang terbalik dihantam nyer...............
so hang nak jilat lak...........no way..........eeeeeee

mintak simpang malaikat 44....

IP : 133.215.123.4

sitizulieani

58 . Dihantar pada 16hb Apr 2004 5.15:32 ptg   [Edit]
susiiiiiidddddd
amboiiiiiiii diaaaaaaaa

IP : 219.95.65.115

ziana

59 . Dihantar pada 16hb Apr 2004 5.40:09 ptg   [Edit]

Sedap mucung susid mung cakap. Itu atas kerelaan sendiri kalau dah wat keje lagu tu

IP : 202.47.162.242

susid

60 . Dihantar pada 16hb Apr 2004 5.55:36 ptg   [Edit]
ADUS.................
sakitnyer..........


kena marah nampak................

heheheeeee...................siti....ziana........takan marah kot................

tapi dah memang kenyataan.........


tuan rumah......bukan part 2 la plak.....dah kena kunci nih......

IP : 133.215.123.4

Hantar Topik Baru | Topik Telah Dikunci | Cetak Laman Ini
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej

 

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim | Hubungi Kami

 

 

Sembang2 versi 7.0c
Hakcipta Terpelihara © Kometsoft (M) Sdn Bhd / Melayu.com 1998 - 2003
" Sesiapa yang meniru tanpa kebenaran adalah orang yang sangat jahat "