Salam sejahtera Ke Panel Login  

Sembang2 >> Sembang Kesihatan, Petua & Kecantikan >> Nufera : Minyak Kelapa Dara: Rahsia Alam utk seisi Keluarga
(Pengendali : lini, piqah )
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej
Hantar Topik Baru | Topik Telah Dikunci | Cetak Laman Ini
Dimasukkan oleh Tajuk Topik : Nufera : Minyak Kelapa Dara: Rahsia Alam utk seisi Keluarga
LeiLa04

1 . Dihantar pada 10hb Sep 2004 5.57:16 ptg   [Edit]
Minyak Kelapa Dara Nufera
.

Mengenali minyak kelapa dara sebagai makanan berfungsi

Secara tradisi pokok kelapa mempunyai pelbagai kegunaan turun temurun. Air kelapa berkhasiat untuk menyembuhkan penyakit demam campak yang disebabkan oleh virus. Air kelapa juga digunakan untuk menjadi penawar racun. Selain dari itu air kelapa digunakan untuk merawat seseorang yang terlebih memakan ubat ( over-dose ). Sungguhpun demikian, minyak kelapa dara telah didapati mempunyai kesan dan fungsi kesihatan yang lebih hebat dari air kelapa.

Di Amerika Syarikat dan negara barat minyak kelapa dara telah digunakan di dalam formulasi makanan untuk pesakit tua dan kritikal. Ia juga merupakan bahan penting dalam formulasi makanan bayi.

Minyak kelapa dara adalah makanan yang selamat dimakan menurut senarai Generally Regarded As Safe (GRAS) di bawah Pentadbiran Makanan dan Dadah Amerika (USFDA) yang merupakan sebuah badan paling berpengaruh yang mengawal selia keselamatan makanan dan ubat di Amerika Syarikat.

ARTIKEL BERKAITAN

- Mengenali minyak kelapa dara sebagai makanan berfungsi
- Penduduk kepulauan pacific tidak mendapat penyakit jantung
- Mengapa wujud tanggapan salah terhadap minyak kelapa
- Pembasmi kuman semulajadi
- Pemangkin kadar metabolisma badan
- Minyak kelapa dara sebagai anti oksida
- Persamaan minyak kelapa dara dengan kehebatan susu ibu
- Tahap beku minyak kelapa dara


baru diperkenalkan dipasaran..bakal diiklan di dalam TV

* Mesej ini telah diedit oleh LeiLa04 pada 10hb Sep 2004 5.58:17 ptg

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

2 . Dihantar pada 10hb Sep 2004 6.00:04 ptg   [Edit]
Maklumat Produk

Nama : Minyak Kelapa Dara

Jenama :Nufera

Kategori: Makanan

Proses : Bioteknologi


Rawatan:
Haba Tiada

Rawatan:
Kimia Tiada

Bahan:
Awet Tiada

Perasa:
Tiruan Tiada

Status:
Semulajadi Organik

Ciri-ciri : Anti virus, bakteria, fungus
Anti oxidant
Pemangkin metabolisma badan
Mempunyai kehebatan susu ibu

Rupabentuk: Cerah dan jernih tanpa sedimen dan mendapan

Kandungan:
Lembapan Kurang daripada 0.02%

Tahap Suhu
Beku 25 darjah celsius

Kandungan
Asid Lemak Asid Laurik - 50.5%
Asid Capric - 6.8
%Asid Caprylic - 9.4
%Asid Caproic - 0.7%

Kolesterol 0

Lemak Trans 0

Protin dan Gula 0

Karbohidrat 0

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

3 . Dihantar pada 10hb Sep 2004 6.02:35 ptg   [Edit]
Minyak Kelapa Dara Nufera





Menggalakkan kadar metabolisma yang tinggi secara semulajadi.

Dikilang melalui proses bioteknologi dengan menggunakan kelapa matang bermutu tinggi. Kandungan semulajadi minyak kelapa dara dipelihara.

Tanpa bahan awet.
Tanpa perasa tiruan.

Fakta Nutrisyen:
Minyak kelapa dara - 100%
Kolesterol - 0%
Karbohidrat - 0%
Gula - 0%
Protin - 0%

Minyak kelapa dara Nufera disahkan 100% semulajadi & organik.




FUNGSI DAN SIFAT
MINYAK KELAPA DARA
1. Anti virus, bakteria, fungus dan protozoa
2. Pemangkin sistem pertahanan badan
3. Menggalakkan kadar metabolisma tinggi
4. Anti oksida yang semulajadi
5. Pemangkin kelenjar tiroid
6. Tidak meningkatkan paras platelet dalam darah
7. Menggalakkan kehilangan berat badan
8. Menggalakkan pertumbuhan sel baru
9. Membekal sumber tenaga yang pantas
10. Melembut dan melembabkan kulit
11. Mengurangkan kesan kedutan kulit
12. Pertumbuhan rambut yang sihat
13. Melindungi kesan ultra violet matahari
14. Kekal segar 2 hingga 3 tahun tanpa dibekukan
15. Menghindar sakit jantung dan darah tinggi
16. Mengawal kencing manis
17. Mengurangkan kesan demam
18. Mengurangkan kesan batuk
19. Mengurangkan kesan selsema
20. Mengurangkan kesan resdung
21. Menghapuskan kolesterol
22. Mengurangkan kesan buasir
23. Mengurangkan kesan sembelit
24. Mengurangkan kesan Hepatitis C
25. Mengurangkan kesan ulcer perut
26. Mengurangkan sakit gigi dan gusi
27. Mengurangkan risiko dan kesan kanser
28. Mengurangkan kesan psoriasis
29. Menghapus dan menghindar kelemumur
30. Mengurangkan kesan lelah atau asthma

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

4 . Dihantar pada 10hb Sep 2004 6.06:22 ptg   [Edit]
Diberi peluang oleh Pusat khidmat Negeri Kuala Lumpur untuk mempelawa saudara saudari menjadi pengedar atau stokist di Lembah kelang atau Malaysia..amat digalakkan luar Malaysia yang ingin memulakan perniagaan. Pemasaran & pengiklanan di dalam majalah, TV & radio akan dibuat oleh pihak syarikat.

Bakal diiklan dan di edarkan secara besar besaran. Merupakan syarikat bumiputra yang kukuh modal pusingan.

Kajian telah dilakukan selama 8 tahun, sebelum dikenalkan kepada awam dan market.

Jika berminat untuk membeli, testimoni, atau menjadi pengedar boleh email/YM/sms.


Peluang akan bermula..

IP : 202.188.127.61

eynda

5 . Dihantar pada 10hb Sep 2004 6.23:33 ptg   [Edit]
Hhmmm...dah keluar iklan dlm majalah mingguan wanita...


IP : 219.95.19.144

LeiLa04

6 . Dihantar pada 10hb Sep 2004 6.32:47 ptg   [Edit]
ennyda

betul tu dah mula keluar Majah Minguan Wanita, Wanita, Keluarga..

Tak lama lagi TV, sbb tu mula dipelawa..warga bumiputera yg berminat...sbb agent belum ada lagi, baru dilantik Stokist Negeri...daerah sedang dicari.

Harga sebotol RM35

Stokist & pengedar akan diberitahu jika berminat.

IP : 202.188.127.61

mamaboomboom

7 . Dihantar pada 10hb Sep 2004 8.07:49 mlm   [Edit]
LeiLa

Good info!!

Kesian kelapa tu...masih dara dah di korbankan!!

IP : 218.208.221.194

just4fun

8 . Dihantar pada 10hb Sep 2004 9.34:56 mlm   [Edit]

dah beberapa kali keluar dlm mingguan wanita
website pun ada

http://www.nufera.net

IP : 219.95.183.190

LeiLa04

9 . Dihantar pada 11hb Sep 2004 10.01:35 pagi   [Edit]

benar kata kata meeka yang mengetahui, oleh itu syarikat ini:Nama Bio Neutraceutical (M) Sdn Bhd

No. Pendaftaran 617488 D

Tarikh Ditubuhkan 4 Jun 2003

Modal Disahkan RM 500,000

Modal Berbayar RM 300,000

Alamat Didaftarkan 25C, Jalan Tengku Ampuan Zabedah J9/J,
Seksyen 9,
40100 Shah Alam,
Selangor


Pejabat Pemasaran 25, Jalan PJU 5/15,
Dataran Sunway, Kota Damansara,
47810 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan,
Malaysia
..sedang mencari stokist, atau pengedar yang berminat.


minimum pembelian sebagai pengedar adalah 6 botol, dan minimm untuk nama disenaraikan di Majalah adalah 40 botol.

IP : 202.188.127.61

cikyinn

10 . Dihantar pada 11hb Sep 2004 11.00:15 pagi   [Edit]
cikyinn dah guna dah nufera ni..dah sebulan. rasa dia lebih kurang macam minyak kelapa buat sendiri tu jugak.

dulu time pregnant 7 bulan i dah start minum satu sudu minyak kelapa buatan sendiri sebagai petua untuk memudahkan bersalin. so bila minum minyak kelapa dara NUFERA ni takde masalah lah nak telan.

beli kat farmasi harga RM35 gak..

* Mesej ini telah diedit oleh cikyinn pada 22hb Sep 2004 2.38:45 ptg

IP : 161.142.141.6

LeiLa04

11 . Dihantar pada 11hb Sep 2004 11.04:48 pagi   [Edit]
fadzreen

dah guna..bagus le...memang harga jualan RM35, jika nak jadi dealer atau stokist lainlah harganya.

Salah satu cara mudah untuk mengdar barangan letakkan difarmasi.

banyak testimoni...thanks..coz share kat sini.

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

12 . Dihantar pada 13hb Sep 2004 08.25:21 pagi   [Edit]
Diperlawa : Pengedar dikehendaki di Seluruh Negara..termasuk Sabah, Sarawak, Singapura, Brunei & Indonesia.

Jika sesiapa berminat boleh hubungi Leila untuk dibawa mendengar penerangan mengenai NUFERA :

Pada : 18hb September 2004
Jam : 3 petang
Tempat: Jalan Pahang, KL

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

13 . Dihantar pada 13hb Sep 2004 5.58:44 ptg   [Edit]
Terima kasih kepada yg bertanya, berminat, sms mengenai Nufera...inilah peluang keemasan utk membantu diri berbuat sesuatu. Iklan di media masa & elecktronik akan dibuat oleh tuan empunya syarikat. Nama-nama anda akan disenaraikan sebagai pengedar di kawasan yg anda sendiri pilih.

bertindak bijak..masih diperingkat awal..

Minimum pembelian untuk pengedar adalah 6 botol.

* Mesej ini telah diedit oleh LeiLa04 pada 14hb Sep 2004 09.32:21 pagi

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

14 . Dihantar pada 19hb Sep 2004 10.36:23 pagi   [Edit]
Setelah menghadiri taklimat dari NUFERA...just nak share dgn semua...berdasarkan pengalaman, testimoni pengguna, dan mereka cerita sendiri, sememang NUFERA ini perlu ada disetiap rumah.

Ia pembunuh kuman yg amat baik, dan beberapa penyakit yg ternyata berkesan:

1. Tyriod : makan 2 sudu
2. Ekzenma : makan & sapu pd tempat kena ( 2 hari shj nampak perubahan)
3. Makanan kesihata harian seisi keluarga( 1 sudu sehari)
4. Luka : sapu pd luka ( boleh juga minum). Lebih baik dari minyak gamat.
5. Mengubat jerawat, masalah kulit, kemumur atas kepala

dan sebagainya...bermacam sakit boleh diubati..Insya Allah

Fungsi UTAMA nufera adalah membunuh kuman yg ada di dalam sistem badan, membetul sistem imunisasi manusia & mengubatnya dari dalam.

NUFERA BUKAN SEJENIS UBAT...ia adalah makanan kesihatan untuk seisi keluarga..

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

15 . Dihantar pada 20hb Sep 2004 10.07:04 mlm   [Edit]



Testimoni

Nama Pn Faridha bt Sheikh Mohammad

Umur 46 tahun

Alamat Taman Temiang Jaya, Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia

Pekerjaan Surirumah

Masalah Saya mengalami sakit kulit berair dan gatal di bahagian tapak kaki dan di celah celah jari kaki selama lebih 6 tahun. Telah ramai pakar kulit saya temui dan banyak wang telah dibelanjakan untuk mengubati sakit saya ini tapi tidak juga sembuh. Rawatan tradisional juga tidak berkesan


Tarikh Mula Saya mula menggunakan Nufera VCO pada bulan Ogos 2003

Cara Makan Dua hingga empat sudu sehari dan menyapunya pada kulit bermasalah

Maklumbalas
Selepas seminggu saya menggunakan Nufera VCO, saya dapati terdapat perubahan mendadak pada kulit kaki saya. Ianya mulai kering dan kesan gatal terus hilang. Kini saya tidak lagi mengalami sakit kulit kaki dan saya amat berpuas hati dengan Nufera VCO.


:: Nota: Testimoni ini adalah berdasarkan pengalaman yang dialami oleh individu di atas. Kesan yang dialami mungkin berbeza antara seorang dengan seorang pengguna yang lain.

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

16 . Dihantar pada 20hb Sep 2004 10.09:11 mlm   [Edit]


Testimoni

Nama En. Abdul Rafar bin Hj. Ahmad

Umur 69 tahun

Alamat Seksyen 9, Shah Alam, Selangor, Malaysia

Pekerjaan Pesara

Masalah Tiga saluran jantung saya teruk tersumbat kolesterol. Saya sentiasa mengalami sakit dada tidak terhingga dan tidak bermaya. Saya terlantar di katil di rumah saya hampir setahun lamanya. Badan saya terlalu lemah untuk bergerak. Saya juga kerap mengalami batuk yang teruk akibat dari jantung yang tidak dapat berfungsi baik.

Akibat dari sakit jantung yang teruk dan kronik, saya dimasukkan ke unit rawatan rapi ICU sebuah hospital swasta di ibu negara. Pakar jantung berhasrat untuk menjalankan pembedahan untuk menyelamatkan saya. Kos pembedahan di jangka RM 60,000.00. Keadaan saya AMAT KRITIKAL ketika itu. Setelah menjalani pemeriksaan, saya didapati tidak mampu bertahan lagi walaupun menjalani pembedahan. Akhirnya doktor menasihatkan keluarga saya supaya membawa saya pulang kerana saya dikatakan sudah sampai penghujung jalan.

Setelah kembali ke rumah, semua ahli keluarga terdekat datang menziarah kerana masa untuk saya pergi terlalu hampir. Keadaan saya amat tenat sekali.


Tarikh Mula Saya mula menggunakan Nufera VCO pada bulan Mac 2004

Cara Makan Tiga hingga empat sudu sehari.

Maklumbalas
Adik ipar yang datang menziarah saya menyarankan supaya saya mencuba Nufera VCO. Memandangkan saya tidak ada sebarang pilihan, saya mulakan dengan makan 3 sudu besar. Saya terus muntah dengan banyaknya. Walaubagaimanapun dada saya mulai kurang sakit. Saya teruskan memakan Nufera selama 7 hari. Alangkah terkejutnya saya dan seluruh anggota keluarga kerana saya bukan saja hilang sakit dada tetapi bertenaga dan boleh turun naik tangga serta berjalan dengan sihat di luar kawasan rumah. Inilah yang dikatakan keajaiban tuhan. Nufera adalah suatu keajaiban tuhan.


:: Nota: Testimoni ini adalah berdasarkan pengalaman yang dialami oleh individu di atas. Kesan yang dialami mungkin berbeza antara seorang dengan seorang pengguna yang lain.

IP : 202.188.127.61

nid

17 . Dihantar pada 21hb Sep 2004 1.17:40 tghari   [Edit]
Leila sendiri dah cuba ke menggunakan product ni???

IP : 203.121.49.5

aramai_tii

18 . Dihantar pada 21hb Sep 2004 3.06:42 ptg   [Edit]
LeiLa04

Nak tanya...Minyak kelapa Nufera ni ada dijual kat farmasi ke?

IP : 218.208.235.212

LeiLa04

19 . Dihantar pada 21hb Sep 2004 3.54:38 ptg   [Edit]
nid

sedang guna, tapi utk makanan kesihatan sahaja le..tiada masalah kronik spt anak nid. Rawatan selsema & batuk utk anak..

aramai_tii

ada...cuma sesetangah farmasi shj yg ada...harga RM35 sebotol, jika nak cuba boleh dapatkan dari leila. Kalau beli 6 botol boleh dapat murah skit.

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

20 . Dihantar pada 24hb Sep 2004 4.02:13 ptg   [Edit]


Testimoni

Nama Cik Norasziren bt Mohd Ariff

Umur 22 tahun

Alamat Taman Selasih Fasa 2,Gombak, Selangor, Malaysia

Pekerjaan Penuntut UITM, Shah Alam, Selangor

Masalah Saya mengalami sejenis kanser kulit dipanggil PSORIASIS sejak masih bayi ketika berusia 8 bulan. Sakit ini berlarutan lebih 20 tahun. Saya amat merana selama ini kerana psoriasis menyebabkan seluruh anggota badan saya bengkak dan gatal gatal. Saya telah bertemu dengan pelbagai doktor dan pakar kulit tetapi malangnya sakit saya ini tidak juga baik. Ibu bapa saya telah membelanjakan puluhan ribu ringgit selama 20 tahun untuk mengubati saya. Semuanya tidak berhasil.


Tarikh Mula Saya mula menggunakan Nufera VCO pada bulan Julai 2003

Cara Makan Empat sudu sehari

Maklumbalas
Memang sukar untuk menelan Nufera VCO pada awalnya kerana tiada siapa pernah menelan minyak kelapa. Tetapi sebenarnya lebih sukar untuk mempercayai Nufera VCO telah dapat menyembuhkan sakit saya yang telah lama saya alami hanya setelah 2 minggu memakannya. Saya sendiri pun sukar mempercayainya. Tetapi itulah hakikatnya saya kini tidak lagi mengalami psoriasis. Saya boleh bergerak bebas seperti gadis gadis lain yang sihat. Saya amat bersyukur kerana telah menemui penawar psoriasis dan saya yakin bahawa saya akan menjadi salah seorang testimonial penting bagi Nufera VCO.


:: Nota: Testimoni ini adalah berdasarkan pengalaman yang dialami oleh individu di atas. Kesan yang dialami mungkin berbeza antara seorang dengan seorang pengguna yang lain.

IP : 203.106.39.2

LeiLa04

21 . Dihantar pada 03hb Okt 2004 4.57:09 ptg   [Edit]

Bulan Oktober Promosi dalam Mingguan Wanita..Harakah..Majalah Keluarga.

Peluang menjadi pengedar masih terbuka, penyertaan awal akan memberikan anda kejayaan sebagai pemangkin untuk yg lain menyertai...100% milik bumiputra...merupa Single Level Marketing bukan MLM.

Training sebagai pengedar juga diberikan secara PERCUMA...berminat call/sms/email Leila.

Kepada yg telah menggunakan..sudi sudikanlah memberikan testimoni anda disini. TQ

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

22 . Dihantar pada 06hb Okt 2004 09.17:48 pagi   [Edit]
Kencing Manis

Testimoni

Nama Puan Fatimah bt Safran

Umur 52 tahun

Alamat FELDA Sungai Tengi, Hulu Selangor, Malaysia

Pekerjaan Surirumah

Masalah Saya akan pergi mengerjakan ibadat Haji pada bulan Disember 2003 ini. Setelah menjalankan pemeriksaan kesihatan, didapati tahap kencing manis saya terlalu tinggi iaitu 21. Ini menyebabkan pihak Tabung Haji menahan saya dari pergi mengerjakan ibadat Haji atas sebab kesihatan.


Tarikh Mula Saya menggunakan Nufera VCO pada bulan Oktober 2003

Cara Makan Dua hingga tiga sudu sehari

Maklumbalas
Anak saya telah memperkenalkan Nufera VCO tetapi agak keberatan untuk memakannya kerana saya sukar untuk mempercayainya. Walaubagaimanapun saya amat terdesak untuk menunaikan ibadat Haji. Setelah memakan hanya dua botol Nufera VCO, segalanya berubah. Tahap kencing manis saya telah turun dengan mendadak dari 21 kepada 11. Kini tahap sakit saya menjadi 5 sahaja dan kembali normal. Saya telah di sahkan oleh Tabung Haji dapat pergi menunaikan ibadat Haji pada hujung tahun ini. Saya amat bersyukur dan gembira tidak terhingga kerana telah ditemukan dengan Nufera VCO.


:: Nota: Testimoni ini adalah berdasarkan pengalaman yang dialami oleh individu di atas. Kesan yang dialami mungkin berbeza antara seorang dengan seorang pengguna yang lain

IP : 202.188.127.61

udasri

23 . Dihantar pada 07hb Okt 2004 4.46:17 ptg   [Edit]
Leila..
Uda baru first time minum NUFERA malam tadi. Uda ambil 2 sudu makan. Niat di hati nak mencuba kalau-kalau boleh mengurangkan semput Uda ni. Masalahnya ialah dada Uda jadi sesak pulak mula dari pagi tadi. Uda dah HQ tanya ttg ni. Dia kata peringkat permulaan memang akan ada kesan cenggitu. Maksudnya kalau gaut pun, akan naik sakitnya. Belum abis tanya boss dah ada depan mata. Ni nak tanya Leila pulak, sampai bila akan rasa cam ni? Uda rasa tak selesa sangat ni. Silap aribulan kena pi sedut gas pulak malam karang. Semalam masa ambik dari agen Uda tak tanya banyak. Banyak mata mandang..segan..takut orang kata Uda date pulak. Cam na hah?

IP : 219.93.8.15

miss8

24 . Dihantar pada 07hb Okt 2004 4.50:42 ptg   [Edit]
kalau utk jerawat, camner makannya? kena sapu kat muka gak ker?

IP : 202.188.115.100

udasri

25 . Dihantar pada 07hb Okt 2004 4.58:21 ptg   [Edit]
Leilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Mana ko pegi?

* Mesej ini telah diedit oleh udasri pada 07hb Okt 2004 4.58:35 ptg

IP : 219.93.8.15

LeiLa04

26 . Dihantar pada 07hb Okt 2004 5.08:51 ptg   [Edit]
uda

jgnle gitu...ihkssssssss....uda memang semputkan!!..tak semua org begitu...cuma ada sebahagian org..cam uda...jenis yg bertindakbalas kearah sakit dahulu...NUFERA..konsep dia bukan ubat ia mengubati...ia adalah makanan kesihatan..yg mengubat dari dalam..dgn membunuh kuman yg menyebabkan sakit uda tu.

Uda start makan terus ambil 2 sudu? sepatutnya mulakan 1 sudu dahulu, then hari ke-2 /3 baru tanbah jadi 2...sbb nak tengok dulu tindakbalas antibodi...maknanya antibodi uda memang tak kuat. memang le jadi makin teruk....setakat leila jual/nasihat seme OK...dealer uda tu tak cukup ilmu NUFERA...kena masuk kelas cam Leila...

IP : 202.188.127.61

LeiLa04

27 . Dihantar pada 07hb Okt 2004 5.08:52 ptg   [Edit]
miss88

...NUFERA boleh dimakan atau sapu pd kulit...dalam masalah jerawat..boleh sapu pd kulit sahaja..tempat yg ada jerawat shj...juga boleh dimakan..jika mahukan kesan yg segera & ketara. Semua masalah kulit digalakkan makan..utk membersihkan kuman yg menyebabkan penyakit.

for more info bleh call/jumpa leila.

TQ

* Mesej ini telah diedit oleh LeiLa04 pada 07hb Okt 2004 5.11:18 ptg

IP : 202.188.127.61

miss8

28 . Dihantar pada 07hb Okt 2004 5.24:17 ptg   [Edit]
thanks leila

IP : 202.188.115.100

LeiLa04

29 . Dihantar pada 07hb Okt 2004 5.26:25 ptg   [Edit]
udaaaaaaaaaaaa...tak tak sabar..ni mana lak dia??

ada apa lagi tak? nak tolong jawab ni..OK tak?

IP : 202.188.127.61

udasri

30 . Dihantar pada 08hb Okt 2004 08.17:07 pagi   [Edit]

Leila..
Bukan agen tu yang kurang ilmu tapi segan nak lama-lama ngan dia. Tak tanya banyak pun..lagipun sebab dia encem cikit kut..kelu lidah..gurau je tu.
Tapi memang dia yang kata makan terus 2 sudu makam pagi dan 2 sudu lagi waktu petang. Lepas makan. Ni nak tanya, kalau ambik masa belum makan tak leh ke? Sebab benda tu kat rumah. Biasa pagi Uda lewat sikit breakfast. Dah la tu, breakfast pun ambik TN je. Ambik masa perut kosong memang tak leh ek?
Pagi ni dada rasa sebu lagi. Tu pun dah mandi air hangat dah ptg smlm ngan pagi tadi. Tak pi klinik pun. Guna inhaler yg kat rumah je. Boleh bertahan lagi ni..Insya Allah..
Maknanya Uda teruskan je ambik NUFERA kan? Nak makan terus 2 sudu ke nak patah balik 1 sudu? Terasa macam kuih koleh kacang lalu kat tekak ni hah..

IP : 219.93.8.15

Hantar Topik Baru | Topik Telah Dikunci | Cetak Laman Ini
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej

 

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim | Hubungi Kami

 

 

Sembang2 versi 7.0c
Hakcipta Terpelihara Kometsoft (M) Sdn Bhd / Melayu.com 1998 - 2003
" Sesiapa yang meniru tanpa kebenaran adalah orang yang sangat jahat "