Salam sejahtera Ke Panel Login  

Sembang2 >> Sembang Kesihatan, Petua & Kecantikan >> Kopi/Koko Pelangsing : Untuk Kesihatan Yang Menyeluruh Part 4
(Pengendali : lini, piqah )
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej
Hantar Topik Baru | Topik Telah Dikunci | Cetak Laman Ini
Dimasukkan oleh Tajuk Topik : Kopi/Koko Pelangsing : Untuk Kesihatan Yang Menyeluruh Part 4
gee67

1 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 10.20:38 pagi   [Edit]




Fungsi-fungsi slimming coffee Bosland:

. Menurunkan tahap kolestrol dan berat badan
. Bekalkan tenaga dan hilangkan mengantuk
. Sebagai agen Anti-Oxidan
. Mencegah penyakit jantung
. Mencernakan tisu-tisu lemak
. Memerangsangkan fungsi-fungsi otot dan urat saraf.
. Mencegah penyakit hepatitis dan lemak hati
. Mencegah penyakit angin ahmar
. Membantu peredaran darah
. Melambatkan proses penuan
. Mencegah penyakit asma
. Mencegah penyakit Alzheimer's (Parkinson)
. Mempergiatkan dan mencergaskan aktiviti otak
. Membuang racun dan Pemeliharaan kulit - mencegah bau mulut busuk, muka berjerawat dan berbintik hitam serta mulut berbisul.
. Mengelakan sembelit
. Pencegah kanser seperti kanser hati, kanser usus dan kanser mulut
. Melegakan sakit kepala akibat kemabukan
. Mempercepatkan proses pembuangan
. Mencegah arteriosclerosis
. Melindugi dan mengurangkan bebanan organ hati yang berpunca daripada alkohol
. Mencegah gastrik dan tingkatkan imunisasi.





Fungsi-fungsi Ganoderma Cocoa:

- Radang Usus Perut
- Kelesuan Badan
- Kegusaran Fikiran
- Mati Pucuk
- Anemia
- Kanser
- Pengurangan Berat Badan
- Pemeliharan Kulit
- Darah tinggi, kolestrol tinggi
- Penyakit Parkinson
- Sembelit


Sesiapa yang berminat nak beli slimming coffee, Gano-Cocoa Bosland dan nak menjadi ahli/pengedar boleh email, fauziah@time.net.my atau call/sms Kak Gee.

Bagi mereka yg berada di sekitar Kajang, Bangi, Putrajaya dan kawasan yg sewaktu dengannya, boleh berhubung dengan Shahir 019 3407532

IP : 219.95.149.141

gee67

2 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 10.21:32 pagi   [Edit]


Kopi Pelangsing

Apakah keistimewaan Kopi Pelangsing (SC)

Budaya meminum kopi begitu berleluasa, misalannya di Malaysia, warung-warung kopi bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Banyak kajian ke atas kopi telah dijalankan oleh para penyelidik, ini terbukti melalui sebuah artikel majalah Mingguan Asia pada 19/06/2000 yang memaparkan "kopi dapat mencegah serangan penyakit Parkinson".

SC
adalah berlainan daripada minuman kopi biasa kerana kandungan utamanya adalah terdiri daripada:

Chitosan - makanan ajaib bagi masyarakat moden, ia mampu melegakan pelbagai penyakit tenat dan telah diiktirafkan sebagai makanan penjagaan kesihatan terbaik bagi golongan dewasa dalam abad ke-21.

Ganoderma - (Lingzhi) - herba kesihatan yang terkemuka sejak zaman purba lagi, dikenali sebagai raja segala herba.

Fungsi Chitosan dalam Kopi Pelangsing (SC)
Pakar-pakar Jepun memperakui: Chitosan memiliki 5 aspek nilai kesihatan yang diiktiraf ramai:-
- memperkuatkan daya imunisasi
- mencegah proses penuaan dan kesusutan otot
- membina kesihatan badan
- mencegah penyakit
- menyelaras fungsi-fungsi organ-organ badan
Fungsi terunggul Chitosan adalah dari segi penyerapan lemak-lemak, racun dan logam-logam berat di dalam badan serta memperkumuhkan kesemuanya melalui saluran-saluran usus dengan berkesan. Justeru itu, SC yang diperkayakan dengan Chitosan dapat mengelakkan timbunan-timbunan bahan beracun di dalam badan. Gabungan Chitosan dengan Ganoderma telah menambahkan lagi kesan SC dari segi pembuangan lemak-lemak badan.

Fungsi Ganoderma dalam Slimming Coffee
Sejak zaman purba kala lagi, Ganoderma telahpun dianggap sebagai herba ajaib yang merupakan jamu pemanjangan umur. Ganoderma digunakan oleh masyarakat moden sebagai makanan kesihatan sampingan harian bagi mengekalkan tenaga dan kesihatan badan.
Sifat Ganoderma (Lingzhi) adalah sederhana. Ia memiliki kuasa pengubatan yang mengagumkan khususnya dari segi memperkuatkan fungsi-fungsi organ dan daya pemulihan badan (daya imunisasi).
Ganoderma yang terdapat dalam SC menambahkan nilai kesihatan minuman tersebut terutamanya dalam mengurangkan lemak-lemak badan, keletihan dan seterusnya mendorong pembinaan kesihatan badan secara keseluruhannya.

Kopi Pelangsing sebagai Penurun Berat Badan
Dunia kini yang berlumuran dengan pelbagai sumber berkhasiat, berlemak tinggi telah kian membentuk masyarakat yang gemuk montok, SC adalah pilihan terbaik masyarakat moden kerana ia berdaya mengecaikan lemak-lemak badan dengan berkesan.
Chitosan adalah berfungsi bagi menyerap lemak-lemak yang berlebihan semasa ia melalui bahagian saluran usus dan memperkumuh keluar dari badan secara keseluruhannya. Manakala Ganoderma pula berfungsi untuk mengecaikan tisu-tisu lemak di dalam badan.

Kopi Pelangsing sebagai Agen Anti-Oxidant
Hampir 1/3 manusia di muka bumi ini mengambil kopi. Kajian membukti, pengambilan kopi yang berterusan mempu menyelaras oksigen-oksigen aktif badan. Ganoderma dibukti adalah berkesan bagi meningkatkan jumlah SOD (Superoxide Dismutase) dan aktiviti-aktiviti di dalam badan. SOD diperlukan bagi penghapusan "free radicals" yang berlebihan. Manakala Chitosan adalah dibukti secara klinikal dapat mengikis klorin2 yang termendak di dalam badan.
"Free radical" adalah molekul oksigen yang aktif. Ia akan bertindak balas dengan tisu-tisu dan sel-sel badan apabila ia dalam kuantiti berlebihan dan seterusnya akan memusnahkan sel-sel dan tisu-tisu badan. Lama-kelamaan, fungsi-fungsi badan akan menurun dan mempercepatkan proses penuaan atau penularan sel-sel kanser.

Kopi Pelangsing sebagai Penguat Fungsi Hati
Organ hati jarang menunjukkan kesan luaran. Justeru, apabila seseorang itu dapat merasai masalah di bahagian organ hatinya, biasanya penyakitnya telah memasuki peringkat kritikal. Chitosan memberi kesan yang amat baik ke atas pengawalan tahap kolesterol dan meneutralkan lemak-lemak di dalam badan. Lantaran itu, ia dapat mencegah penyakit hepatitis dan lemak hati. Polysaccharide dan asid amino yang didapati dalam Ganoderma berdaya untuk memulihkan sel-sel badan dan menormalkan fungsi-fungsi organ hati secara beransur-ansur. Penyelidikan y-GTP di Amerika dan Japan juga membuktikan kopi dapat melindungi kesihatan organ hati pengemar alkohol.

Kopi Pelangsing sebagai Pengimbang Kolestrol
Kolesterol iaitu komposisi termendak pada arteri2 yang mengalami kekejangan. Bagi mengelakkan kekejangan arteri2, penyakit jantung dan angin ahmar, seorang itu perlu pengawal tahap kolesterol badan.
Chitosan amat berkesan bagi meneutralkan lemak-lemak dan kolesterol-kolesterol badan. Sementara Ganoderma mempunyai nilai rawatan yang tinggi dari segi mencegah kekejangan arteri2 dan mengecaikan lemak2 badan. Kopi pula dibuktikan secara klinikal mampu mempertingkatkan kolesterol2 yang baik di dalam badan dan seterusnya mencegah kekejangan arteri2 organ.

Kopi Pelangsing sebagai Pencegah Penuaan & Penyakit Alzheimer's
Setiap insan mengalami proses penuaan saban hari dan bakal menjadi warga tua akhirnya. Bermula dari umur pertengahan fungsi-fungsi fisiologi setiap organ badan akan mulai merosot. Kemerosotan ini akan menjadi lebih ketara apabila usia semakin menjangkau terutamanya dari segi aspek-aspek berikut: sistem imunisasi, tindak-balas dan daya penglihatan
Komposisi SC yang terdiri daripada Chitosan, Lingzhi telah memperkayakan lagi fungsi kopi sebagai agent anti-oksidan yang mampu mencegah penyakit Alzheimer's, memberi khasiat kepada sistem saraf pusat, melambatkan proses penuaan dan seterusnya mencegah serangan penyakit-penyakit.

Kopi Pelangsing sebagai Pembuang Racun & Pemelihara Kulit
Setiap hari badan kita menyerap dan membebaskan bahan bertoksin. Lambat laun, toksin2 yang bertimbunan di dalam badan akan membentuk bahan-bahan yang berbahaya terhadap kesihatan badan. Pada kebiasaannya, pengidap2 sembelit mempunyai masalah2 seperti mulut berbau busuk, mulut berbisul, muka berjerawat dan berbintik hitam. Chitosan dalam SC berfungsi untuk menyerap dan membuang kesemua toksin, lemak2 dan logam berat keluar dari badan. Ganoderma pula akan menggalakkan daya pergerakan di dalam saluran usus bagi mempercepatkan proses pembuangan.

Kopi Pelangsing Sebagai Pencegah Asma
Asma tercetus apabila reaksi tindak balas yang hebat berlaku dibahagian bronkiol oleh faktor2 alahan melalui bendalir sistem saraf dan menyebabkan kekejangan di bahagian laluan bronkiol. Manifestasi klinikal adalah berbunyi bengek dan tersesak nafas.
Apabila terdapat serangan asma, seseorang itu akan merasai kesesakan dada, pernafasan yang deras, bengik, batuk, sering meludah kahak, cemas, kuat berpeluh. Menurut para penyelidik: kopi berdaya menenteramkan sistem saraf seseorang lalu mengurangkan kejadian asma. Ganoderma pula mempu melegakan alahan dan meningkatkan sistem imunisasi badan.

Kopi Pelangsing sebagai Pencegah Cancer
Penyakit kanser merupakan penyebab kematian yang utama sejak dahulu lagi. Kaedah pencegahan yang terbaik adalah melalui peningkatan sistem imunisasi badan. Ganoderma mengandungi dwifungsi iaitu fungsi pencegahan dan rawatan.
Fungsi mekanismanya adalah berdasarkan prinsip peningkatan daya imunisasi badan secara keseluruhan.
Kopi memberi kesan perlindungan terhadap penyakit kanser yang amat baik seperti kanser hati, kancer usus dan kanser mulut. Menurut Institusi Penyelidikan Kanser Amerika, asid morphine, kafin dan komponen2 anti-mutagenic di dalam kopi dapat membendung kejadian kanser yang disebabkan oleh pelbagai mikro organisma. Tambahannya, Chitosan dalam SC juga membantu dari segi penguatan fungsi lymphocytes bagi menentang dan mengelakkan sel-sel kanser dari merebak.

IP : 219.95.149.141

gee67

3 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 10.22:25 pagi   [Edit]


Koko Gano
Kepentingan Terafi Makanan (TM)

(kearah penjagaan kesihatan & pemanjangan umur)

TM TCM telah diaplikasikan secara turun temurun dalam pelbagai bidang termasuk pemulihan kesihatan dan kekuatan badan, pembinaan badan, kawalan berat, awet muda, penimbaan kecerdikan, pemanjangan umur, pencegahan dan pengubatan penyakit2 kronik. TM adalah rawatan semulajadi melalui pengambilan makanan yang seimbang bagi tujuan mencegah dan merawat penyakit berdasarkan sifat2 nilai perubatan dan ukuran-ukuran saintifik terhadap sesuatu makanan. Ia adalah bebas dari sebarang ancaman seperti kesan sampingan.

Kenapakah Perlunya Pemeliharaan Kesihatan?
Menurut WHO: "Sihat" merujuk kepada suatu keadaan dimana badan mencapai kesempurnaannya secara psikologi dan sosiologi, bukan setakat tiada atau jarang jatuh sakit.
Sebenarnya, kesempurnaan dua aspek termasuklah:-
a. setiap organ di dalam badan berfungsi dengan sihat dan sempurna. Badan adalah kuat dan bertenaga.
b. memiliki perwatakan yang baik, daya penyesuaian dan minda yang tinggi dan positif.

Kenapa Perlunya Pemeliharaan Hayat?
TCM mengesyorkan: 3 prinsip utama bagi pemanjangan umur melalui pemakanan harian:-
"Penyelarasan" - makanan yang seimbang dapat menyelaras mekanisme badan dan mewujudkan suasana yang harmoni bagi menangani serangan penyakit serta mengimbangkan Yin-Yang.
"Pengkhasiatan" - makanan yang berlainan akan disalur ke bahagian2 yang berlainan bagi tujuan memberi khasiat dan mengelakkan kesusutan, misalnya tisu2, anggota2, tulang, kulit dan rambut.
"Pembersihan" - makanan yang kaya dengan serabut dapat mempercepatkan proses perkumuhan dan pembuangan mendakan2 beracun dalam badan yang merupakan pembawa pelbagai penyakit.

Koko Gano lawan Sembelit
Pakar perubatan mengatakan: "kesihatan badan bermula dari usus". Pengalaman bertahun2 memberi saya satu kesimpulan iaitu:- Masalah sembelit yang dihadapi oleh kebanyakan kaum wanita adalah berpunca dari pendirian mereka yang salah di mana berbunyi "saya hanya perlu membuat pembuangan apabila saya berasa ingin membuang". Sedangkan sebenarnya, tabiat pembuangan yang konstan perlu diamalkan saban hari bagi mengelakkan masalah sembelit. Koko adalah kaya dengan serabut yang berdaya untuk mempercepatkan proses perkumuhan di usus manakala Lingzhi dan myceliumnya dapat mempertingkatkan daya pergerakan di bahagian usus.


Koko Gano lawan Penyakit Alzheimer's (Parkinson)
Gangguan otak pada umur tua atau pra-tua adalah digolong sebagai penyakit Parkinson. Parkinson menyerang hampir 2%-4% manusia sejagat. Pengidap Parkinson hilang keupayaan asal seperti:-
- kesulitan bergerak dan berkomunikasi
- tiada perasaan panca indra
- gangguan minda & daya pengenalan
- tiada kemampuan urus-diri
Penyelidikan membongkarkan Lingzhi mampu memulihkan ingatan dan masalah Parkinson kerana ia memberi khasiat kepada sistem saraf pusat supaya proses penuaan otak dapat dibendung. Koko amat kaya dengan khasiat dan mineral, justeru ia dapat memelihara dan memulihkan ingatan seseorang.

Koko Gano lawan Darah Tinggi, Kolesterol Tinggi
Menurut Kajian: darah tinggi muncul apabila tekanan darah menjangkau > 140/90 Hg.

TCM menuntut darah tinggi bukanlah penyakit sebaliknya ia adalah suatu tanda patologi bagi kebanyakan penyakit yang tersirat di dalam badan. Darah tinggi mencetuskan pelbagai penyakit krisis yang mengancam kesihatan manusia, iaitu penyakit pembuluh darah, penyakit saluran darah otak (strok otak), penyakit jantung dan buah pinggang. Penyelidikan menunjukkan Lingzhi mampu mengikis kolesterol darah dan mencegah arteriosclerosis. Dalam penyelidikan terkini, para pengkaji membuktikan komponen-komponen dalam koko berdaya mencegah arteriosclerosis.

Koko Gano lawan Pemeliharaan Kulit
Pemeliharaan kulit bermula dari dalaman badan. Jerawat adalah berpunca dari gangguan dalaman seperti kelemahan penghadaman, tekanan, gangguan penghasilan hormon. Manakala pigmentasi adalah kesan dari:-
- pendedahan sinaran ultra
- masalah hormon
- pengambilan pil hamil
- tekanan & kebimbangan
- sembelit
Kulit kekuningan dan kedut juga adalah petanda gangguan dalam badan. Lingzhi dapat membuang racun, menyelaras dan mengimbangkan organ2 badan. Serabut koko pula amat berkesan bagi menyelaraskan fungsi usus bagi pembuangan.

Koko Gano lawan Pengurangan Berat Badan
Kegemukan berpangkal dari tabiat pemakanan yang tidak terkawal. Mereka yang bermasalah gemuk cenderung mendapat penyakit2 seperti darah tinggi, kencing manis, penyakit saluran jantung, strok dan sebagainya. Maka, pengurangan berat badan adalah wajar bagi penjagaan kesihatan badan. Lingzhi berdaya mencegah pengoksinan tisu-tisu lemak, mengimbang khasiat badan serta mengawal berat badan. Kajian juga menyatakan koko yang rendah kalori dan tinggi serabutnya amat berkesan untuk pembuangan lemak-lemak badan.

Koko Gano lawan Kanser
Pakar berkata: risiko mendapat kanser semakin tinggi pada umur 40 tahun ke atas. Secara amnya, penyakit kanser dapat dikategorikan kepada 3 sumber sebab utama:-
1. sumber luaran (faktor fizikal) - sinaran gamma & ultra, asbestos, bahan-bahan kimia dan logam berat.
2. sumber dalaman (faktor keturunan) - adalah sejarah penyakit dikalangan ahli keluarga 9faktor imunisasi) kekurangan daya ketahanan dan kecacatan
3. sumber minda (faktor emosi) - gangguan emosi
Polysaccharides dalam Lingzhi adalah berfungsi bagi mempertingkatkan daya imunisasi badan supaya dapat membendungi sel-sel kanser dari terus merebak.
Pati koko yang nilainya setanding dengan serabut mempu bertindak sebagai pencuci saluran usus.

Koko Gano lawan Anemia
Anemia adalah disebabkan oleh kekurangan bilangan sel2 darah merah atau elemen2 merah dalam badan. Biasanya, pengidap2 Anemia tidak tahan kepada kesejukan kerana kandungan sel2 darah merah dalam badan mereka adalah rendah.
Sel darah merah berfungsi untuk membawa makanan dan oksigen ke setiap bahagian badan. Kekurangan pembekalan oksigen akan memberi kesan terhadap proses pengoksidanan (pembakaran makanan bagi pembebasan tenaga).
Mikro elemen dalam Lingzhi pula bertindak sebagai agen pengabungan seperti berikut:-
Sel darah merah (pembawa oksigen) hanya dapat melekat pada oksigen selepas pengabungannya dengan besi, besi hanya dapat melekat pada oksigen dengan kehadiran kuprum dan fungsi kuprum pula hanya dapat dilengkapi dengan bantuan kobat. Koko adalah kaya dengan pelbagai bahan galian terutamanya zat besi, justeru itu ia amat baik terhadap pengidap anemia.

Koko Gano lawan Impotensi (Mati Pucuk)
Kebarangkalian mendapat impotensi adalah tinggi bagi mereka yang berhadapan dengan beban tekanan hidup yang tinggi:-
- kemerosotan organ hati membawa kepada improtensi dan kemerosotan hati adalah disebabkan oleh tekanan jiwa yang hebat.
- kemerosotan jantung dan perut juga akan membawa kepada impotensi, kemerosotan ini adalah disebabkan oleh kebimbangan dan ketakutan.
Lingzhi dengan fungsi penenteramannya mampu melegakan kerisauan, tekanan dan ketakutan seseorang. Koko menyumbangkan khasiat2 yang cukup bagi mengatasi masalah impotensi.

Koko Gano lawan Kegusaran Fikiran
Dalam zaman moden ini, angka pengidap tekanan emosi dan jiwa semakin meningkat. Pakar2 memberi amaran: Mereka yang sering menghadapi tekanan sebegini lebih cenderung mendapat ulcer pangkal usus kecil, insomnia, darah tinggi, penyakit koronari jantung, kemandulan dan sebagainya.
Lingzhi mempunyai kesan bagi menenteramkan sistem saraf pusat kerana ia dapat melegakan tekanan. Laporan penyelidikan terbaru menunjukkan aroma koko dapat mencergaskan dan meningkatkan daya tumpuan seseorang.

Koko Gano lawan Kelesuan Badan
Keletihan kronik adalah satu simtom kesedaran diri:-
1. Keseluruhan badan berasa amat letih
2. hilang daya bekerja, lelah, tidak dapat menumpukan perhatian
3. hilang selera, lemah dan pitam.
4. tidak lena tidur, kurang semangat dan tenaga
5. rupa luaran yang tidak bermaya dan tertekan
6. demam ringan yang berterusan (sebelah petang).
7. hilang nafsu seks
Lingzhi dapat memperkhasiatkan organ-organ badan serta melegakan keletihan kronik badan.
Aroma dan kompound alkali dalam koko juga membantu bagi menenteramkan fikiran dan jiwa seseorang.

Koko Gano lawan Ulcer Peptik (Radang Usus Perut)
Kajian menunjukkan: peptik dan duodenum adalah digolong sebagai penyakit tekanan. Ulcer duodenal adalah terutamanya berpunca dari tekanan mental. Jika seseorang itu sentiasa menghadapi tekanan hidup sama ada secara fizikal atau psikologikal, ini akan menyebabkan pembekalan darah ke bahagian penghadaman perut menjadi semakin menurun. Ini seterusnya akan mereputkan enzim pencernaan kerana kekurangan darah di peptic dan membran mukus akan memaksa cecair peptik menghakis enzim pencernaan.
Penggunaan Lingzhi bagi merawat ulcer peptik dan duodenal telah diamalkan secara tradisional sejak turun-temurun. Sementara asid tannic dalam koko juga mampu mencegah kejadian ulcer, radang dan kanser.

IP : 219.95.149.141

shahir

4 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 10.53:51 pagi   [Edit]
Wow...cepatnya Gee..Ingatkan nak bukak Part 4, tapi Gee lebih pantas...

Jom, sesapa berada disekitar Kajang, Bangi, Putrajaya dan kawasan yg sewaktu dengannya nak cuba Bosland Slimming Coffee/Cocoa boleh call/sms Shahir, atau email jasmeen@streamyx.com

Yg kat area elit spt. PJ, Kelana Jaya, Damansara, dan sewaktu dengannya, boleh juga call Shahir... tapi elok hubungi Gee aje sbb dia lebih dekat

Jom...kita minum dulu...Commercial Time...

* Mesej ini telah diedit oleh shahir pada 15hb Jun 2004 11.05:05 pagi

IP : 218.208.240.132

adrianna

5 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 12.09:26 tghari   [Edit]
baiduri mana? dah poskan kite pune kopi ? hehheehhehe...

IP : 210.186.228.200

Junior

6 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 2.55:19 ptg   [Edit]
terutama buat K.Gee, Shahir & Baiduri,

Cerita-cerita tentang slimming coffee ni memang buat hati terpikat nak mencuba. Cuma ada satu kemusykilan... SC ni tak ada caffein kan, tapi kenapa ada warga MDC yang baru nak mula minum SC ni terus dapat migrain? La...ni yang leceh ni... ingat bila dapat tahu dah tak ada caffein, bolehlah minum balik coffee, tapi kalau boleh kena migrain balik, tu yang perrggggh...... tak tahan!!! Macam nak pecah kepala menanggungnya! Seperkara lagi, macamana rasanya bila dah ambil SC ni? Tak ada testimoni dari mereka-mereka yang dah berjaya menurunkan berat badan ke? Minta tolonglah pada yang arif membuat penerangan sikit.... Terima kasih....

IP : 202.47.162.101

mamaboomboom

7 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 2.55:56 ptg   [Edit]
mana SC mama ni...dah masak air panas nak bancuh!
Kempunan lagi lah

Mak ai...boleh kena migrain ke?
menggolek2 le plak nak tahan tu..

* Mesej ini telah diedit oleh mamaboomboom pada 15hb Jun 2004 2.57:26 ptg

IP : 218.111.25.234

shahir

8 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 4.03:07 ptg   [Edit]
Junior ada migrain ye? Secara jujur Shahir kata, yg Shahir pun ada gak migrain tapi selama minum kopi ni tak pernah lak sakit kepala. Sehari boleh minum 2-3 peket, biasa aje.

Tak tahulah pulak orang lain yg ada masalah migrain ni..Mungkin penerimaan badan seseorang tu tak sama...

Kenapa Shahir pilih SC ni? Yelah...Shahir memang suka nescafe tapi sbb kandungan caffein dan badan pun dah semakin naik, tu buat Shahir terus stop minum nescafe. Diet punya diet tapi still tak turun gak berat. Bila diperkenalkan dgn Bosland Sc ni terus Shahir jadi ahli. Satu, rasanye sedap dan tak wat Shahir sakit kepala, dua dah leh minum kopi balik....


Seterusnya,sebab utama nak SLIM..So far, alhamdulillah berat dah turun dah...baju kebaya yg ditempah thn 2000 dah boleh pakai masa gi rumah orang kahwin mlm lalu...Selain ambik SC ni, Shahir juga banyakkan minum air dan ambik Lecithin E Nutrilite.

Kalau Junior takut migrain, may be leh try dia nye Koko Gano.

So sesapa yg nak cuba slim dan memang kaki kopi, apa kata cuba dulu Bosland Slimming Coffee . It works for me...

* Mesej ini telah diedit oleh shahir pada 15hb Jun 2004 4.29:33 ptg

IP : 218.208.240.132

shahir

9 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 4.40:20 ptg   [Edit]
Khas buat mama...ermmmm sedapnya SC ni..ni tengah pekena kopi panas yummy....

Cuba jangan tak cuba...

IP : 218.208.240.132

Farzana

10 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 5.47:04 ptg   [Edit]


jelesnye kite......kat JB nie tak de dealer ke....tolong le kite...kitepun nak rase jugak kopi tu......tengah dok cari kat sini tapi tak jumpa lagi...tolong le....pada sesiapa yang tau kalau ade agen kat sini kasi tau le kite yek.......

IP : 202.95.80.70

shahir

11 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 5.53:58 ptg   [Edit]
Farzana, dealer kat Johor? Tak pasti la...Rasanye ada member MDC yg kat Johor masih dlm proses percubaan SC ni, tak tau samada dia dah jadi ahli ke idak?

Tapi kalu Farzana nak cuba, Shahir boleh poskan...Jika sudi boleh email/sms /call Shahir

Jom...kita cuba dulu

* Mesej ini telah diedit oleh shahir pada 15hb Jun 2004 5.55:24 ptg

IP : 218.208.240.132

cahaya281973

12 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 5.59:23 ptg   [Edit]
,

rasa cam minat je....kalau mnak oder slimming coffee tu... sebenarnya tak de lah tembam.. cuma rasanya elok juga kalau ganti minum nescafe ngan minum ynag boleh tambahkan kesihatan... tak gitu..??? tapi camne aturan minumnye... sekali sehari ke... lepas makan ke... cuba tengok part yang lepas tapi cam tak jumpa je cara consume... kalau dapat sample free bagus gakkk ...

IP : 202.185.230.2

cahaya281973

13 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 6.03:08 ptg   [Edit]
,

rasa cam minat je....kalau mnak oder slimming coffee tu... sebenarnya tak de lah tembam.. cuma rasanya elok juga kalau ganti minum nescafe ngan minum ynag boleh tambahkan kesihatan... tak gitu..??? tapi camne aturan minumnye... sekali sehari ke... lepas makan ke... cuba tengok part yang lepas tapi cam tak jumpa je cara consume... kalau dapat sample free bagus gakkk ...

IP : 202.185.230.2

shahir

14 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 6.34:44 ptg   [Edit]
cahaya, SC ni selain utk slim ia juga utk kesihatan yg menyeluruh.
Cara minum lak, terserah pd individu...Macam Shahir, saya minum sehari 2-3 peket. Pagi masa sarapan minum sepeket, dlm pukul 3/4 ptg minum sepeket..

quote:
kalau dapat sample free bagus gakkk ...

La...dik, sekotak cuma RM18.00 aje, dlm sekotak ade 20 peket...Tak mahal tu, cuba bahagikan...tak sampai pun singgit satu..

Jom, sesapa berada disekitar Kajang, Bangi, Putrajaya dan kawasan yg sewaktu dengannya nak cuba Bosland Slimming Coffee/Cocoa boleh call/sms Shahir, atau email jasmeen@streamyx.com

* Mesej ini telah diedit oleh shahir pada 15hb Jun 2004 6.36:30 ptg

IP : 218.208.240.132

shahir

15 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 6.42:20 ptg   [Edit]
Cahaya, Shahir sokong statement ni...
quote:
.. sebenarnya tak de lah tembam.. cuma rasanya elok juga kalau ganti minum nescafe ngan minum ynag boleh tambahkan kesihatan

Takkan dah temban baru nak cari alternatif/solusi? Betul tak? Menten...jangan tak menten dik...

IP : 218.208.240.132

gee67

16 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 6.49:28 ptg   [Edit]
Nak balas sms Mama kredit dah habis. Balas kat sini ajelah. Mama, dah terima ye SCnya. Lambat betul posman hantar ye.... Dah petang baru sampai.

Memang rasa pahit sikit tapi pahit-pahit sedap. Minum masa tengah panas2. Makan biskut ritz dengan cheddar cheese dan letak tomato yang dipotong-potong. Sedap uuuuuuu.

IP : 218.208.248.10

mamaboomboom

17 . Dihantar pada 15hb Jun 2004 8.45:22 mlm   [Edit]
gee

Bukan posmen biasa tapi yg pos laju tu.Alamak...dia dah attack la!Rasa sakit2 kat sendi..demam urat kot.Ada member suggest telan vitamin C.Macam2 da...tapi tak pulak pening kepala!Memang sedap..walaupun pahit sikit!!

#off topik#
gee..macam biasa !!alahai..macam tak biasa plak!!Dah penuh daa....

* Mesej ini telah diedit oleh mamaboomboom pada 15hb Jun 2004 8.48:41 mlm

IP : 218.111.24.206

mamaboomboom

18 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 08.40:24 pagi   [Edit]
gee

malam tadi tak leh tidur...penat melayan biji mata suruh tidur.Nampak gaya nya sesuai utk mereka yg suka berjaga malam!!Ingat nak cari kerja part time sebelah malam..sbb tak leh tidur.7eleven kot...

IP : 219.95.37.6

adrianna

19 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 09.04:31 pagi   [Edit]
masih setia menanti kopi ku...manalah si baiduri ni...dari semlm tak nampak btg hidung....

IP : 210.186.228.225

gee67

20 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 09.06:36 pagi   [Edit]


Adrianna, Baiduri tu tengah sibuk dok kira berapa kotak slimming coffee dah terjual agaknya.

IP : 218.208.248.10

Baiduri79

21 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 09.31:00 pagi   [Edit]
sorry adrianna,

saya mc semalam. Tak sihat. Saya dah poskan. Mungkin hari ni atau esok sampai kat u. Sorry lambat sangat..

IP : 210.19.204.102

Lene

22 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 09.41:41 pagi   [Edit]
gee67,

Boleh bagi sample free untuk percubaan tak ... memang menariklah kalau lihat khasiat kopi pelangsing .... Daripada minum nescafe tiap - tiap hari, boleh gak Lene tukar ngan kopi pelangsing ni, bolehlah langsingkan badan.

Lene tak beranilah nak order terus sebab bukan semua kopi Lene boleh masuk. Silap - silap asyik ceret jer, kan nyaya Lene

Harap gee67 atau sapa - sapa dealer kopi pelangsing bolehlah bagi sample ... kalau sesuai memang Lene order.

IP : 219.93.193.147

Baiduri79

23 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 09.45:24 pagi   [Edit]
Lene,
SC ni memang tak akan mengalami cirit birit. Rasanya memang sedap. Kalau nak sample boleh bagi alamat. Nanti saya akan courierkan utk awak. boleh

IP : 210.19.204.102

adrianna

24 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 09.47:09 pagi   [Edit]
oooo....baiduri tak sihat upenye...tak pelah ari ni saya tunggu posmen...hehehheheh...thanks baiduri...

IP : 210.186.228.225

Baiduri79

25 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 10.06:23 pagi   [Edit]
adriana yg dekat Pontian tu kan?

IP : 210.19.204.102

adrianna

26 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 10.12:35 pagi   [Edit]
yuppp....betoi tu ziela...yg kat pontian...

IP : 210.186.228.225

Lene

27 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 12.19:52 tghari   [Edit]
Baiduri79,

Thanks. Lene dah emailkan alamat Lene. Tolong check email Baiduri79.

IP : 219.93.193.147

Baiduri79

28 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 12.30:04 tghari   [Edit]
lene,
saya dah terima. Tungguuuuuuuu........ saya akan poskan sample utk lene

IP : 210.19.204.102

Lene

29 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 12.32:07 tghari   [Edit]
Baiduri79,

Thanks a lot. Harap - harap rasanya tak mengecewakan Lene yer

IP : 219.93.193.147

Baiduri79

30 . Dihantar pada 16hb Jun 2004 12.35:10 tghari   [Edit]
rasanya memang sedap. Pasti nak lagi kalau dah mencubanya

IP : 210.19.204.102

Hantar Topik Baru | Topik Telah Dikunci | Cetak Laman Ini
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej

 

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim | Hubungi Kami

 

 

Sembang2 versi 7.0c
Hakcipta Terpelihara Kometsoft (M) Sdn Bhd / Melayu.com 1998 - 2003
" Sesiapa yang meniru tanpa kebenaran adalah orang yang sangat jahat "