Salam sejahtera Ke Panel Login  

Sembang2 >> Sembang Kesihatan, Petua & Kecantikan >> kayap : apa petua & pantang larangnya??
(Pengendali : lini, piqah )
 
Hantar Topik Baru | Balas Mesej | Cetak Laman Ini
Dimasukkan oleh Tajuk Topik : kayap : apa petua & pantang larangnya??
tia75

1 . Dihantar pada 19hb Apr 2004 09.10:48 pagi   [Edit]

ada sesiapa yang tahu tentang penyakit kayap? selain dari ubat dari klinik ada tak ubat2 tradisional. apakah punca2nya sakit kayap ni dan pantang larang yang harus diikuti.
harap kawan2 dapat membantu.
terima kasih.
@*#&@)($_+)_)**&$_+||$(*&& (nak ckupkan 250 askara)

IP : 192.228.129.114

sachura80

2 . Dihantar pada 19hb Apr 2004 11.12:32 pagi   [Edit]


Kayap... Memang mengerikan kan kan??? Tapi, setiap penyakit ada ubatnyer.. Tak silap saya lah, kalau dlm ilmu perubatan, kayap berpunca dari jangkitan fungus. bila terlalu lama, ia akan menebal pada permukaan kulit kita.

Dan utk pgthuan tia 75, ayah saya pernah kena kayap.. Puaslah berubat merata.. hilang, timbul balik.. hilang... muncul semula.. Cara kampung mahu pun doktor specialist (doktor kata... PSORIASIS). At last, alhamdulillah... ada penawarnya kini.. dan sedang beransur pulih; dengan bantuan produk HPA (100% herba asli).

Pantang nyer... seafood dan bahan2 kimia.. tak kiralah sabun ker, shampoo ker.. Ia sejenis 'skin cancer' sebenarnyer... kalau tia75 nak tahu lebih lanjut.. hubungi sy kay...

IP : 203.106.235.70

nana31

3 . Dihantar pada 19hb Apr 2004 11.33:11 pagi   [Edit]
kayap ni boleh gatal-gatal badan ke? blh gak nak tau kalau sesapa ada petua nak hilangkan, mana tahu kot2 dlm family kena nanti

http://www.kdim.net?penaja=888

* Mesej ini telah diedit oleh nana31 pada 19hb Apr 2004 11.39:15 pagi

IP : 219.95.205.23

Aien

4 . Dihantar pada 19hb Apr 2004 1.00:15 tghari   [Edit]
sachura80,
Herba Penawar Al Wahida (HPA) ke?

IP : 202.185.253.10

aN_Ne

5 . Dihantar pada 19hb Apr 2004 11.43:54 mlm   [Edit]
a'ah ler aien.. hehe.. tolong jawabkan utk sachura80.
HPA = Herba Penawar Al-Wahida

IP : 219.95.134.71

miah

6 . Dihantar pada 20hb Apr 2004 3.02:25 ptg   [Edit]
suami miah pun pernah kena kayap.....puas jugak berubat. Akhirnya jumpa sorang hamba allah ni... katanya petua tu lebih tua dari ilmu.... jadi diberinya petua kayap tu.. tak sampai seminggu. alhamdulillah kayap tu beransur kering dan suami miah pulih semula.

nak tau...email kat miah..

IP : 202.188.127.61

Hantar Topik Baru | Balas Mesej | Cetak Laman Ini
 

 

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim | Hubungi Kami

 

 

Sembang2 versi 7.0c
Hakcipta Terpelihara Kometsoft (M) Sdn Bhd / Melayu.com 1998 - 2003
" Sesiapa yang meniru tanpa kebenaran adalah orang yang sangat jahat "